ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 16 Μαρτίου 2024

T-Flight: Νέο ρεκόρ ταχύτητας στην υπερηχητική μεταφορά

 

Το T-Flight, ένα τρένο τύπου maglev hyperloop, σημείωσε ταχύτητα ρεκόρ 623 χιλιόμετρα την ώρα σε μια σύντομη διαδρομή δοκιμών καταρρίπτοντας κάθερ ρεκόρ ταχύτητας. Μάλιστα, οι μηχανικοί θέλουν να διπλασιάσουν αυτόν τον ρυθμό, ώστε το τρένο να μπορεί να μεταφέρει επιβάτες με ταχύτητες μεγαλύτερες από ό,τι αν ταξίδευαν με αεροπλάνο. Τα τρένα τύπου Hyperloop λειτουργούν πιέζοντας μαγνητικά αιωρούμενους λοβούς μέσα από σήραγγες με πολύ μικρή αντίσταση αέρα.

Το T-Flight έχει κατασκευαστεί από την China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) στην Κίνα. Ο προηγούμενος κάτοχος του ρεκόρ για το ταχύτερο τρένο maglev είναι το L0 Series SCMaglev στην Ιαπωνία, το οποίο μπορεί να φτάσει σε τελική ταχύτητα 603 χιλ. την ώρα.

Για να δοκιμάσει το νέο τρένο, η CASIC κατασκεύασε μια γραμμή μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων σε έναν σωλήνα κενού χαμηλής πίεσης. Για να επιτύχουν τόσο υψηλές ταχύτητες, τα τρένα δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν σχεδόν καμία τριβή. Έτσι, η CASIC εξομάλυνσε τη διαδρομή δοκιμής σε επίπεδο επίπεδο με ανοχή 0,3 χιλιοστά, που σημαίνει ότι υπάρχει διαφορά 3 χιλιοστών μεταξύ του χαμηλότερου και του υψηλότερου σημείου της επίπεδης επιφάνειας. Η σήραγγα πλάτους 6 μέτρων έχει επίσης σφάλμα γεωμετρικού μεγέθους μικρότερο από 2 χιλιοστά, που σημαίνει το περιθώριο σφάλματος σε σχέση με ένα τέλειο σχήμα. Ολόκληρος ο αγωγός μέσα στον οποίων τρέχει το τρέχνο μπορεί να επιστρέψει στην κανονική πίεση σε πέντε λεπτά.

Στη δεύτερη φάση δοκιμών του T-Flight, η CASIC στοχεύει να επεκτείνει την τροχιά στα 60 χιλιόμετρα και να επιτρέψει στο τρένο να φτάσει τα 1.000 χιλ. ανά ώρα. Με αυτή τη θεωρητική λοιπόν τελική ταχύτητα, το τρένο maglev θα ήταν ακόμη πιο γρήγορο από ένα επιβατικό τζετ, το οποίο ταξιδεύει με μέση ταχύτηα τα 925 χιλ. ανά ώρα και 966 χιλ ανά ώρα.