Μιλώντας κατά τη διάρκεια της αμερικανικής εμπορικής τουριστικής έκθεσης Travel Week Europe, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά online από τις 26 έως τις 29 Οκτωβρίου, ο Tom Garzilli, επικεφαλής Marketing της Brand USA δήλωσε ότι πιθανόν να αποσυρθούν οριστικά ως συμμετοχή από τις διεθνείς έκθεσεις World Travel Market του Λονδίνου και ITB του Βερολίνου. Ο ίδιος είπε ακόμη ότι και άλλοι προορισμοί πιθανότατα να ξανασκεφτούν την παρουσία τους στις δύο αυτές εκθέσεις.
Η Brand USA, μια εταιρική συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα των ΗΠΑ στον τουριστικό τομέα, έχει ήδη προγραμματίσει να μειώσει την παρουσία της τόσο στην WTM 2020 όσο και στην ITB 2021 πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του COVID-19, αλλά ο κ. Garzilli ανέφερε ότι η πανδημία “επιτάχυνε την αλλαγή”.
“Οι μεγάλες παγκόσμιες εμπορικές εκθέσεις, όπως οι WTM και ITB δεν είναι τόσο αποτελεσματικές και όχι τόσο απαραίτητες για τον τουρισμό των ΗΠΑ”, δήλωσε ο επικεφαλής Marketing της Brand USA. “Πολλά χρήματα δαπανούνται για αυτά τα πράγματα, που θα θέλαμε να δούμε να ξοδεύονται στην αγορά, με ταξιδιωτικούς πράκτορες, με καταναλωτές, που να οδηγούν το επιχειρείν”.
Η εταιρεία ξεκίνησε την Travel Week Europe, μια εκδήλωση business-to-business στο Λονδίνο πέρυσι και, μετά την φετινή εικονική έκδοσή της, η οποία έχει προσελκύσει 115 εκθέτες από τις ΗΠΑ και 150 αγοραστές από ολόκληρη την Ευρώπη, σχεδιάζει να την παρουσιάσει και στην ηπειρωτική Ευρώπη το 2021.
Ο Tom Garzilli είπε ότι η Brand USA “πιθανότατα δε θα είναι παρούσα στις WTM και ITB, προχωρώντας παραπέρα. Πολλοί άλλοι προορισμοί θα ξανασκεφτούν την παρουσία τους στις εμπορικές εκθέσεις”. Από την άλλη πλευρά, ανέφερε ότι η IPW, μια μακροχρόνια εμπορική έκθεση των ΗΠΑ, ήταν ζωτικής σημασίας για την Brand USA, “το πιο σημαντικό γεγονός που κάνουμε” και “η μόνη φορά που ο κόσμος έρχεται στις ΗΠΑ” (και όχι το ανάποδο).
Η IPW θα μεταφερθεί για τον Σεπτέμβριο του επόμενου έτους. “Ανυπομονούμε γι’αυτό και ελπίζουμε ότι ο χρόνος θα είναι σωστός για επανασύνδεση του κόσμου”, πρόσθεσε.
Η WTM θα πραγματοποιηθεί online φέτος, από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου.
Είναι πάντως γεγονός, ότι με τις αναβολές των τουριστικών εκθέσεων αρκετοί εκθέτες θα αναθεωρήσουν τις συμμετοχές τους και μάλιστα θα επανεξετάσουν τα οφέλη σε σχέση με τα κόστη των εκθέσεων. Πολλοί προορισμοί λάμβαναν μέρος γιατί “έπρεπε”, χωρίς όμως να εξετάζουν τα οφέλη και το γνωστό ROI, δηλαδή “τι γύρισε πίσω” από την επένδυση αυτή, αλλά και το κόστος ευκαιρίας, επενδύοντας κάπου αλλού τα χρήματα αυτά. Το επόμενο βήμα θεωρείται ότι θα είναι οι virtal εκθέσεις, οι οποίες και χαμηλότερο κόστος έχουν, αλλά και λιγότερη επένδυση χρόνου. Μια τέτοια έκθεση θα λειτουργήσει τον επόμενο μήνα στην Ελλάδα με την επωνυμία “Virtual Greek Panorama”, προωθώντας τη χώρα μας στο διεθνές τουριστικό στερέωμα.