ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

Υπό το φάσμα της χρεωκοπίας σχεδόν 200 ευρωπαϊκά αεροδρόμια τους επόμενους μήνες

 


Η ACI Europe προειδοποίησε σήμερα για σοβαρούς κινδύνους στην επιχειρηματική συνέχεια των αεροδρομίων, καθώς εκτιμάται ότι 193 αερολιμένες αντιμετωπίζουν αφερεγγυότητα τους επόμενους μήνες, εάν η κίνηση των επιβατών δεν αρχίσει να ανακάμπτει έως το τέλος του 2020. Τα αεροδρόμια αυτά προσφέρουν 277.000 θέσεις εργασίας και 12,4 δισ. ευρώ στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ.

Η απειλή του κλεισίματος αεροδρομίων σημαίνει ότι η Ευρώπη αντιμετωπίζει την προοπτική της κατάρρευσης ενός σημαντικού μέρους του συστήματος αεροπορικών μεταφορών της - εκτός εάν οι κυβερνήσεις παράσχουν την απαιτούμενη υποστήριξη. Μέχρι στιγμής, λίγες το έχουν κάνει.

Τα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν σήμερα δείχνουν ότι:

  • Ετήσια μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 73% στα αεροδρόμια της Ευρώπης τον Σεπτέμβριο
  • Απώλεια επιπλέον 172,5 εκατ. επιβατών τον Σεπτέμβριο, με το συνολικό όγκο των χαμένων επιβατών από τον Ιανουάριο του 2020 να ανέρχεται σε 1,29 δισεκατομμύρια.
  • Από τα μέσα Οκτωβρίου, η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 75% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, φτάνοντας σε μείωση κατά 80% για τα αεροδρόμια σε ΕΕ / Ευρωζώνη / Ελβετία / Ην. Βασίλειο.

Η μονιμότητα των αυστηρών περιορισμών στα διασυνοριακά ταξίδια τη χειμερινή περίοδο έχει επιδεινώσει σημαντικά τις προοπτικές της κυκλοφορίας, όπως αντικατοπτρίζεται στις τελευταίες προβλέψεις της ACI Europe. Πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει τα σχέδια της χωρητικότητάς τους για το υπόλοιπο του έτους και το 2021.

Σύμφωνα με την ACI Europe, τα αεροδρόμια που αντιμετωπίζουν αφερεγγυότητα είναι κυρίως περιφερειακά αεροδρόμια που εξυπηρετούν -και είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένα- με τοπικές κοινότητες. Η δυνητική επίδραση στην τοπική απασχόληση και τις οικονομίες είναι σαφής. Η οικονομική υποστήριξη από τις κυβερνήσεις θα είναι ζωτικής σημασίας για την αποτροπή της αυξανόμενης γεωγραφικής ανισότητας και της ζημιάς της κοινωνικής συνοχής. Ταυτόχρονα, τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και οι κόμβοι δεν είναι απαλλαγμένα από τον κρίσιμο οικονομικό κίνδυνο. Έχουν μειώσει το κόστος και έχουν καταφύγει στις χρηματοπιστωτικές αγορές για να ισοσκελίσουν τους ισολογισμούς τους και να συγκεντρώσουν ποσά για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Αυτή η ξαφνική αύξηση του χρέους - επιπλέον 16 δισ. ευρώ για τα 20 κορυφαία ευρωπαϊκά αεροδρόμια- ισοδυναμεί με σχεδόν το 60% των εσόδων τους σε ένα κανονικό έτος. Αυτό, μαζί με το γεγονός ότι αυτά τα αεροδρόμια έπρεπε να απολύσουν χιλιάδες εργαζόμενους με υψηλή ειδίκευση, θέτει σε κίνδυνο σαφώς το μέλλον τους.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ACI Europe, δήλωσε: “Εν μέσω ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας, η εξασφάλιση ασφαλών αεροπορικών ταξιδιών συνεχίζει να αποτελεί το κύριο μέλημά μας. Είναι σημαντικό να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τους κινδύνους εισαγωγής και διάδοσης του ιού. Αλλά σίγουρα μπορούμε να κάνουμε μια πολύ καλύτερη δουλειά για τη μείωση αυτών των κινδύνων τεστάροντας τους επιβάτες των αερομεταφορών παρά με καραντίνες που δεν μπορούν να επιβληθούν.

Οι αριθμοί που δημοσιεύονται σήμερα εμφανίζουν μια δραματικά ζοφερή εικόνα. Οκτώ μήνες μετά την κρίση, όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης ξοδεύουν το ταμειακό του απόθεμα σε μετρητά για να παραμείνουν ανοιχτά, με τα έσοδα να μην καλύπτουν το κόστος των επιχειρήσεων, πόσο μάλλον το κόστος κεφαλαίου. Η τρέχουσα επιβολή καραντίνας από τις κυβερνήσεις και όχι τα τεστ COVID-19 φέρνει τα αεροδρόμια της Ευρώπης πιο κοντά στο χείλος του γκρεμού με κάθε μέρα που περνά”.

ACI EUROPE_updated Estimates of COVID19 Traffic Revenue Impacts 06.10.2020