ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

Εμπορικός Σύλλογος Χερσονήσου: Παρεμπόριο ακόμη και μέσα σε ξενοδοχεία!






Αποτέλεσμα εικόνας για Εμπορικός Σύλλογος Χερσονήσου: Παρεμπόριο ακόμη και μέσα σε ξενοδοχεία!



Η άγρα πελατών και το παρεμπόριο αποτελούν μάστιγα για τον εμπορικό κόσμο του πιο τουριστικού δήμου της χώρας, του δήμου Χερσονήσου στην Κρήτη.

Τα προβλήματα αυτά όχι μόνο δεν λύνονται εδώ και δεκαετίες που έχουν εντοπιστεί, αλλά και γίνονται εντονότερα, όπως είπε σήμερα σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου, κ. Ελευθέριος Τρευλάκης.

Χαρακτηριστικά όπως είπε, σύμφωνα με καταγγελίες των μελών του Συλλόγου, υπάρχουν παραμάγαζα ακόμη και μέσα στα ξενοδοχεία χωρίς ΑΦΜ και ταμειακή μηχανή που λειτουργούν ως παζάρια λαϊκής αγοράς. «Πρόκειται για κραυγαλέες περιπτώσεις ανομίας, που προσβάλουν όλο το τουριστικό προϊόν της χώρας, πόσο μάλλον του εμπόρους και τις αρμόδιες αρχές», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χερσονήσου. 

Φυσικά το παρεμπόριο παραμένει όλο το 24ωρο και στους δρόμους της πόλης με το φαινόμενο των Ρομά που συχνά μάλιστα κλέβουν τους επισκέπτες να είναι κυρίαρχο.

«Ο κατευθυνόμενος τουρισμός, η χειραγώγηση του πελάτη, αποτελεί ίσως το διαχρονικότερο πρόβλημα της τουριστικής αγοράς. Αλεξιπτωτιστές ξεναγοί που παίρνουν ποσοστά από επιχειρήσεις για να στείλουν τους πελάτες, «μαύρη διαφήμιση», άγρα πελατών είναι ένα πρόβλημα που δεν έχει λυθεί για παραπάνω από 30 χρόνια», υπογράμμισε ο κ. Τρευλάκης, ο οποίος παρουσίασε αφίσα του συλλόγου στα τέλη της δεκαετίας του ’80 (φωτογραφία) η οποία παραμένει και σήμερα επίκαιρη.

Ο κλάδος του εμπορίου του δήμου Χερσονήσου, αριθμεί περίπου 2.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες, όπως τονίστηκε, λειτουργούν συχνά ως πρεσβευτές του τουρισμού της χώρας σε ένα δύσκολο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον.

 «Πολλές φορές απέναντι στη γραφειοκρατία ή και την απουσία του κράτους νιώσαμε σαν κατάδικοι του Αλκατράζ που προσπαθούν να αποδράσουν με ένα κουτάλι», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου.

Τι πρέπει να γίνει για την ανάπτυξη του τουρισμού το χειμώναΗ ανάπτυξη του τουρισμού το χειμώνα στην Κρήτη αποτελεί ένα όνειρο δεκαετιών για τους εμπόρους της Χερσονήσου.

 Οι προοπτικές φαίνεται να είναι ευοίωνες. Θέλουμε τον τουρισμό το χειμώνα, όμως αυτό που συνέβη ουσιαστικά φέτος είναι κατευθυνόμενος χειμερινός τουρισμός με περιορισμένες επιχειρήσεις να ωφελούνται, είπε ο κ. Τρευλάκης.

 Ας το δεχτούμε αφού ο αριθμός των επισκεπτών ήταν σχετικά μικρός .Αν ευοδωθούν τα σενάρια όμως που αναφέρουν υπερτριπλασιασμό των αφίξεων από το συγκεκριμένο γραφείο, με στόχο τις 500 χιλ αφίξεις, όπως ανέφερε πρόσφατα η αντιπρόεδρος του ΕΟΤ, τότε θα πρέπει να κινηθούμε πιο οργανωμένα, ώστε το τουριστικό προϊόν να διαχυθεί σε μεγαλύτερες κλίμακες. 

Θα πρέπει να κινηθούμε με ένα μάστερ πλαν που θα προκύψει ύστερα από συνεργασία όλων των φορέων, το οποίο θα περιγράφει τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, πως θα επιτευχθούν αυτοί, ποιες οι υποχρεώσεις και τα οφέλη κάθε κλάδου.

Ο κ. Τρευλάκης ανέφερε ακόμη: 

-Θα πρέπει η πολιτεία να δώσει τα φορολογικά και ασφαλιστικά κίνητρα που θα ωθήσουν το χειμερινό τουριστικό προϊόν τόσο προς τις επιχειρήσεις όσο και προς τους εργαζομένους, αλλά ακόμη και στις αεροπορικές εταιρίες, πριμοδοτώντας εισιτήρια, δίνοντας διάφορα ακόμη κίνητρα ώστε να κερδίσουμε όχι μόνο στις αφίξεις αλλά κυρίως στην μέση κατά κεφαλή δαπάνη που είναι ο σημαντικότερος δείκτης για το τουριστικό προϊόν.

-Προτάσεις υπάρχουν ,κυρίαρχη αυτών ώστε να επιτύχουμε καλύτερη ποιότητα ,είναι η ανάδειξη και προβολή της βαριάς πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

 Στη Χερσόνησο υπάρχουν π.χ αρχαίο θέατρο, υδραγωγείο, μινωικό και ρωμαϊκό λιμάνι, ναοί, μνημεία όπως το Σαρακηνό που είναι αφημένα στην μοίρα τους είτε λόγω της γραφειοκρατίας και της αναβλητικότητας των αρχών, είτε από έλλειψη βούλησης για την ανάδειξη τους.

-Πρέπει να βελτιωθούν οι υποδομές. Είπε χαρακτηριστικά ότι δεν γίνεται να μην υπάρχει φωτισμός στο Σαραντάρι κι τον Ανισσαρά, δεν γίνεται τα σκουπίδια να ξεχειλίζουν στους κάδους κι εμείς να απαιτούμε καλύτερη ποιότητα τουρισμού. «Κατανοούμε το γεγονός ότι είμαστε ένας παραγωγικότατος δήμος κι οι φοροεισπρακτικές αρχές είναι μόνιμα στην περιοχή μας, αλλά οφείλει το κεντρικό κράτος να προστατέψει αυτόν τον δήμο ,ωθώντας τον να βελτιώσει τις αδυναμίες του, βοηθώντας τον να παράγει περισσότερο».

-Τεράστια πληγή για τον εμπορικό κλάδο και για όλη την Χερσόνησο αποτελεί ο κεντρικός δρόμος, η λεωφόρος Ελ. Βενιζέλου. Σε συναντήσεις με φορείς ο Σύλλογος έχει καταθέσει τις προτάσεις του. Μεταξύ άλλων η στάθμευση τουριστικών λεωφορείων σε συγκεκριμένα σημεία, ώστε να μην αναγκάζονται να σταθμεύουν στην πόρτα κάθε ξενοδοχείου. 

Έχει προταθεί επίσης η δημιουργία δημοτικών πάρκινγκ που θα ελαφρύνουν το κυκλοφοριακό και θα βοηθήσουν τουρίστες από άλλες περιοχές να επισκεφθούν την περιοχή. Ανάλογες ενέργειες χρειάζονται τόσο στην Σταλίδα και τα Μάλια όσο και στις Γούβες.


Ο Εμπορικός Σύλλογος Χερσονήσου έχει διευρυνθεί με μέλη από όλες τις δημοτικές ενότητες του Δήμου Χερσονήσου (Καρτερός, Κοκκίνη Χάνι, Επισκοπή, Γούρνες, Γούβες, Ανάληψη, Λ. Χερσονήσου, Σταλίδα, Μοχός, Μάλια κι όλες οι κοινοτικές ενότητες του Δήμου).

Για αυτό και το νέο ΔΣ μετρά λίγους μήνες ζωής ωστόσο τα περισσότερα από τα μέλη του μετρούν δεύτερη και τρίτη θητεία.Ο Εμπορικός Σύλλογος Χερσονήσου καλεί τα μέλη του να καταθέσουν τις προτάσεις τους στην επικείμενη Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα, 26 Μαρτίου.