Ζευγάρια που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των Generation X, δηλαδή μεταξύ 36 και 55 ετών, που στα ταξίδια τους επιζητούν τη χαλάρωση, την επαφή με τη φύση, τη γνωριμία με την κουλτούρα του τόπου που επισκέπτονται και τη γευσιγνωσία και οι οποίοι δαπανούν για κάθε ταξίδι τους από 5.000€ έως 10.000€, συνθέτουν το προφίλ των τουριστών πολυτελείας. Μία από τις πλέον προσοδοφόρες κατηγορίες τουριστών, η οποία τα επόμενα 2-3 χρόνια αναμένεται να εμφανίσει αύξηση κατά 6-10%, σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσιοποίησε το δίκτυο Pangea, στην 5η έκδοσή του για τις τάσεις στα πολυτελή ταξίδια.
Με βάση τα στοιχεία του Pangea, το 93% των συμμετεχόντων στην έρευνα -στην οποία ανταποκρίθηκαν 636 επαγγελματίες από τον τομέα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, από τους οποίους 486 (77% του συνόλου) ήταν ταξιδιωτικοί πράκτορες ή ταξιδιωτικά γραφεία- πουλούν ακριβά ταξίδια, ενώ το 45% δήλωσε ότι περίπου 2 από τους 10 πελάτες του είναι ταξιδιώτες πολυτελείας. Το 21% ανέφερε πως οι πελάτες που επιλέγουν πολυτελείς διακοπές κυμαίνονται μεταξύ 21-40% επί του συνόλου των πελατών, ακολουθούμενο από ακόμα ένα 21% που επεσήμανε πως το νούμερο αυτό βρίσκεται ανάμεσα στο 41-60%.
Το 47% δήλωσε ότι οι πελάτες πολυτελών ταξιδιών συνήθως κάνουν δύο ή τρία ταξίδια ετησίως, ενώ το 27% δηλώνει ότι συνήθως πραγματοποιούν μόνο ένα ταξίδι το χρόνο. Σύμφωνα με το υπόλοιπο 26% οι ταξιδιώτες αυτής της κατηγορίας πραγματοποιούν τέσσερα ή περισσότερα ταξίδια κάθε χρόνο. Η έρευνα δείχνει ότι όλες οι αγορές ευθυγραμμίζονται με τη διεθνή τάση, εκτός από τη Σκανδιναβία, όπου οι τουρίστες πολυτελών διακοπών φαίνεται να ταξιδεύουν λιγότερο, με την πλειοψηφία (53%) να πηγαίνουν μόνο ένα ταξίδι πολυτελείας ετησίως.
Σύμφωνα με τους επαγγελματίες ταξιδιών, η συνολική συχνότητα των δαπανηρών ταξιδιών μειώνεται. Σήμερα το 47% κάνει 2-3 ταξίδια ανά έτος, ενώ το 2014 το ίδιο ποσοστό υποδείκνυε ότι η συχνότητα των ταξιδιών ήταν 4 ανά έτος.
Περίπου οι μισοί τουριστικοί επαγγελματίες (49%) δήλωσαν ότι οι ταξιδιώτες πολυτελείας διεθνώς αφιερώνουν κατά μέσο όρο 7-10 ημέρες ανά ταξίδι. Σύμφωνα με το 34%, περνούν 11-13 ημέρες σε κάθε περίοδο διακοπών, ενώ άλλο ένα 10% πιστεύει ότι κανονικά μένουν δύο εβδομάδες ή περισσότερο σε κάθε ταξίδι. Πολυτελείς διακοπές διάρκειας μικρότερης της μιας εβδομάδας υποδείχθηκαν μόνο από το 7% των ερωτηθέντων.
Το μισό της αγοράς υπογραμμίζει ότι: 7-10 ημέρες είναι η πιο δημοφιλής διάρκεια ταξιδιών στο Ηνωμένο Βασίλειο (62%), στην Ιταλία (56%), στη Γαλλία (49%), στην Ισπανία (47%). Από την άλλη΄, στη Βραζιλία (70%), στις Σκανδιναβικές χώρες (50%) και στις Κάτω Χώρες (45%) προτιμούν μεγαλύτερα ταξίδια διάρκειας 11-13 ημερών. Οι Γερμανοί ταξιδιώτες είναι διαιρεμένοι: το 39% κάνουν κράτηση για 11-13 ημέρες, ενώ το άλλο 39% για 7-10 ημέρες.
Οι τάσεις σήμερα δεν έχουν αλλάξει από εκείνες του 2014. Μόνο οι Γερμανοί έχουν περιορίσει τις πολυτελείς διακοπές τους, αφού από τις δύο και πλέον εβδομάδες το 2014, το 2017 οι διακοπές τους διαρκούν 11-13 ημέρες.
Σύμφωνα με το 62% των ερωτηθέντων, ταξίδια πολυτελείας κλείνονται κυρίως από την ηλικιακή ομάδα «Generation X» (36-55 ετών), ενώ το 37% δήλωσε ότι ο κύριος στόχος είναι οι «baby boomers» (άνω των 55 ετών). Μόνο το 1% αναγνώρισε τη «Generation Y» (20-35 ετών) ως την κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα του κλάδου των ταξιδιών πολυτελείας.
Η παγκόσμια αντίδραση αντανακλά την ανωτέρω τάση, η οποία είναι η ίδια με εκείνη του 2014. Εντούτοις, μια διαφορετική αντίληψη παρουσιάζεται στη Γερμανία (56%) και τη Σκανδιναβία (53%), όπου οι ειδικοί του τουρισμού συναναστρέφονται κυρίως με ταξιδιώτες άνω των 55 ετών.
Η παγκόσμια αντίδραση αντανακλά την ανωτέρω τάση, η οποία είναι η ίδια με εκείνη του 2014. Εντούτοις, μια διαφορετική αντίληψη παρουσιάζεται στη Γερμανία (56%) και τη Σκανδιναβία (53%), όπου οι ειδικοί του τουρισμού συναναστρέφονται κυρίως με ταξιδιώτες άνω των 55 ετών.
Σύμφωνα με το 73% των επαγγελματιών ταξιδιού, οι ταξιδιώτες πολυτελείας ταξιδεύουν με τους συνεργάτες τους, γεγονός που δείχνει αύξηση κατά 3% σε σύγκριση με την έκδοση του 2014.
Οι οικογένειες βρίσκονται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 22%, δηλαδή παρουσιάζουν μείωση 4%, ενώ τα ταξίδια με φίλους (4%) παραμένουν στην τρίτη θέση, σημειώνοντας αύξηση 1%.
Όλες οι αγορές ευθυγραμμίζονται με την παραπάνω τάση εκτός από τη Σκανδιναβία, όπου τα ταξίδια με συνεργάτες και με την οικογένεια κερδίζουν το ίδιο ποσοστό (47%).
Οι οικογένειες βρίσκονται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 22%, δηλαδή παρουσιάζουν μείωση 4%, ενώ τα ταξίδια με φίλους (4%) παραμένουν στην τρίτη θέση, σημειώνοντας αύξηση 1%.
Όλες οι αγορές ευθυγραμμίζονται με την παραπάνω τάση εκτός από τη Σκανδιναβία, όπου τα ταξίδια με συνεργάτες και με την οικογένεια κερδίζουν το ίδιο ποσοστό (47%).
Ο μέσος προϋπολογισμός που διατίθεται για ταξίδια πολυτελείας είναι διαφορετικός σε κάθε αγορά. Τα δεδομένα του 2017 αντιστοιχούν στα δεδομένα του 2014. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα μέσα έξοδα κυμαίνονται μεταξύ 5.000€ και 9.999€. Σε ορισμένες αγορές παρουσιάστηκε αύξηση με τους προϋπολογισμούς να ξεπερνούν τα 10.000€:
Ηνωμένο Βασίλειο: Τώρα βρίσκεται στο 38%, ενώ το 2014 το μεγαλύτερο μέρος (37%) δήλωσε προϋπολογισμό <5 .000="" br="" style="box-sizing: border-box;">Γαλλία: Τώρα στο 36% σε σύγκριση με 15% το 2014.
Γερμανία: Τώρα στο 41% σε σύγκριση με 22% το 2014.5>
Ηνωμένο Βασίλειο: Τώρα βρίσκεται στο 38%, ενώ το 2014 το μεγαλύτερο μέρος (37%) δήλωσε προϋπολογισμό <5 .000="" br="" style="box-sizing: border-box;">Γαλλία: Τώρα στο 36% σε σύγκριση με 15% το 2014.
Γερμανία: Τώρα στο 41% σε σύγκριση με 22% το 2014.5>
Τα Exclusive Boutique Hotels είναι σαφώς η προτιμώμενη επιλογή διαμονής ταξιδιωτών πολυτελείας παγκοσμίως, σύμφωνα με την πλειονότητα των ερωτηθέντων (65%). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων (21%). Οι ιδιωτικές κατοικίες κέρδισαν μόλις 6%, ενώ τα κάστρα και τα ιστορικά παλάτια προτιμήθηκαν μόνο από το 2% του συνόλου. Το 5% προτιμά άλλα καταλύματα, όπως πολυτελή θέρετρα και κρουαζιέρες.
Το 74% των ειδικών ταξιδιού δήλωσε ότι ο προορισμός είναι ο πρωταρχικός παράγοντας που λαμβάνουν υπόψη οι διεθνείς ταξιδιώτες πολυτελείας, όταν σχεδιάζουν ένα ταξίδι. Ένα 20% πιστεύει ότι επιλέγουν τη συνολική εμπειρία και όχι τον προορισμό, ενώ μόνο το 5% των επαγγελματιών πιστεύει ότι οι κορυφαίοι πελάτες τους αποφασίζουν πρώτα με βάση το ξενοδοχείο.
Στη μόδα οι πολυτελείς προορισμοί
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Μαλδίβες είναι ο προορισμός με τις περισσότερες αναφορές, ακολουθούμενες από την Ασία, τις Η.Π.Α., την Καραϊβική και τη Νότια Αφρική.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι Μαλδίβες είναι ο προορισμός με τις περισσότερες αναφορές, ακολουθούμενες από την Ασία, τις Η.Π.Α., την Καραϊβική και τη Νότια Αφρική.
Η φήμη των προορισμών είναι διαφορετική σε κάθε αγορά, με τις Μαλδίβες να αναφέρονται σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις.
Το 87% των ειδικών του τουρισμού πιστεύει ακράδαντα ότι η πλειονότητα των ταξιδιωτών πολυτελείας κάνουν κράτηση μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων και συμβούλων. Μόνο το 8% δήλωσε ότι οι πελάτες πολυτελών διακοπών τείνουν να κλείνουν υπηρεσίες online, ενώ το 5% δεν γνώριζε ποια κανάλια πωλήσεων χρησιμοποιούν αυτοί οι ταξιδιώτες.
Το 87% των ειδικών του τουρισμού πιστεύει ακράδαντα ότι η πλειονότητα των ταξιδιωτών πολυτελείας κάνουν κράτηση μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων και συμβούλων. Μόνο το 8% δήλωσε ότι οι πελάτες πολυτελών διακοπών τείνουν να κλείνουν υπηρεσίες online, ενώ το 5% δεν γνώριζε ποια κανάλια πωλήσεων χρησιμοποιούν αυτοί οι ταξιδιώτες.
Στη Βραζιλία, τη Σκανδιναβία και τις Κάτω Χώρες, κανένας ταξιδιωτικός επαγγελματίας δεν δήλωσε ότι οι πελάτες πολυτελών ταξιδιών κάνουν online κράτηση.
Ωστόσο, μεταξύ εκείνων που κάνουν κράτηση πολυτελών διακοπών online, η πλειονότητα χρησιμοποιεί επιτραπέζιο υπολογιστή (62%). Το κινητό τηλέφωνο, που «εκπροσωπείται» στην έρευνα από τα tablet και τα smartphone, έλαβε μόνο 38%.
Κατά την κράτηση μέσω διαδικτύου, οι ταξιδιώτες υψηλών προδιαγραφών προτιμούν να χρησιμοποιούν στοχευμένα πρακτορεία, σύμφωνα με το 43% των ειδικών τουρισμού. Άμεσες κρατήσεις μέσω των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων/αεροπορικών εταιριών/παρόχων υπηρεσιών επιλέχθηκαν από το 32% των ερωτηθέντων, ενώ οι ιστοσελίδες των online ταξιδιωτικών πρακτορείων (ΟΤΑ) απαντήθηκαν από το 21%. Το υπόλοιπο 4% ανέφερε άλλους ιστότοπους, όπως αυτούς που προσφέρουν ειδικές προσφορές.
Η εικόνα της αγοράς κατά μέσο όρο δείχνει ότι:
– Αντίθετα με τη μόδα, οι Βρετανοί είναι πιθανότερο να κάνουν κράτηση απευθείας με το ξενοδοχείο/την ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρίας/παρόχων υπηρεσιών (50%) ή μέσω ιστοσελίδων ΟΤΑ (50%).
– Η πλειονότητα των Αμερικανών (66%) προτιμούν να κλείσουν απευθείας μέσω ξενοδοχείου/αεροπορικής εταιρίας/φορέων παροχής υπηρεσιών.
– Αντίθετα με τη μόδα, οι Βρετανοί είναι πιθανότερο να κάνουν κράτηση απευθείας με το ξενοδοχείο/την ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρίας/παρόχων υπηρεσιών (50%) ή μέσω ιστοσελίδων ΟΤΑ (50%).
– Η πλειονότητα των Αμερικανών (66%) προτιμούν να κλείσουν απευθείας μέσω ξενοδοχείου/αεροπορικής εταιρίας/φορέων παροχής υπηρεσιών.
Οι δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα από το ευρύ κοινό (36%) και οι βραβεύσεις (43%) επηρεάζουν πάρα πολύ την απόφασή τους, ενώ οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς (49%) είναι ουσιώδεις.
Ανάπτυξη προβλέπουν οι ειδικοί
Οι περισσότεροι από τους ειδικούς (82%) πιστεύουν ότι οι κρατήσεις θα αυξηθούν τα επόμενα 2-3 χρόνια, με την πλειονότητα αυτών που απάντησαν «Ναι» στην ανάπτυξη (42%), να προβλέπουν αύξηση 6-10%, ενώ έως 5% αύξηση υποδείχτηκε ως απάντηση από το 35%. Το υπόλοιπο 23% πιστεύει ότι αυτός ο τομέας θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 10%.
Οι περισσότεροι από τους ειδικούς (82%) πιστεύουν ότι οι κρατήσεις θα αυξηθούν τα επόμενα 2-3 χρόνια, με την πλειονότητα αυτών που απάντησαν «Ναι» στην ανάπτυξη (42%), να προβλέπουν αύξηση 6-10%, ενώ έως 5% αύξηση υποδείχτηκε ως απάντηση από το 35%. Το υπόλοιπο 23% πιστεύει ότι αυτός ο τομέας θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 10%.
Οι ειδικοί στη Γαλλία και τη Βραζιλία φάνηκαν πιο αισιόδοξοι και περιμένουν αύξηση άνω του 10% (το 48% και 41% αντίστοιχα). Η πλειονότητα των Σκανδιναβών (57%), οι μισοί από τους Βρετανούς (50%) και το 44% των Ιταλών πιστεύουν ότι η αύξηση δεν θα υπερβεί το 5%. Το 61% των Γερμανών, το 54% των Αμερικανών και οι μισοί από τους Ολλανδούς και τους Ισπανούς ευθυγραμμίζονται με τη διεθνή μέση απάντηση.
Αυτή η πέμπτη έκδοση του δικτύου Pangea, ενός διεθνή οργανισμού ο οποίος αποτελείται από 12 ανεξάρτητα ταξιδιωτικά γραφεία, «έτρεξε» το τελευταίο τρίμηνο του 2017 σε όλη την Latam, στις ΗΠΑ και σε επτά ευρωπαϊκές χώρες: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Σκανδιναβία, Ισπανία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο.
money-tourism.gr