ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017

«Ν. Σαντορινιός: Η Ναυτιλία και η Νησιωτικότητα στο επίκεντρο του Νομοσχεδίου μας»



Αποτέλεσμα εικόνας για «Ν. Σαντορινιός: Η Ναυτιλία και η Νησιωτικότητα στο επίκεντρο του Νομοσχεδίου μας»


Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής σχετικά με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο Νεκτάριος Σαντορινιός υπεραμύνθηκε των άρθρων που αφορούν στην υποβοήθηση της νησιωτικότητας, το τέλος πλόων και τις αλλαγές στον τρόπο μεταβολής θέσης των στελεχών του Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. 

Τέλος, δεν άφησε ασχολίαστη και τη σπέκουλα που επιχείρησε να στήσει η αντιπολίτευση με θέμα το ΦΠΑ των νησιών και το ναυάγιο του Αγία Ζώνη ΙΙ.
Το νομοσχέδιο βρίθει ευεργετικών διατάξεων για τα νησιά
«Με το άρθρο περί Προγραμματικών Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, οι Δήμοι μέχρι 5.000 κατοίκους και οι μικρές Δημοτικές ενότητες, όπως τα Διαπόντια Νησιά, θα μπορούν να πάρουν στα χέρια τους την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των τόπων τους». 

«Με την σύσταση του Συμβουλίου Επιβατικών Μεταφορών Νήσων θα γίνει μια σοβαρή προσπάθεια συντονισμού των μέσων που χρησιμοποιεί κανείς για να μεταβεί στα νησιά, καθώς αυτή τη στιγμή καθυστερούν κατά πολύ οι ενδιάμεσες συνδέσεις. Επιβάτες φεύγουν από την Κάσο να πάνε στην Κάρπαθο για να πάρουν το αεροπλάνο και χρειάζεται άλλη μία μέρα διανυκτέρευση. Το ίδιο γίνεται με τους Λειψούς και τη Λέρο, την Κίμωλο και τη Μήλο ή τους Φούρνους, την Ικαρία και τη Σάμο». 

«Επίσης, λύνουμε το πρόβλημα των Λιμενικών Ταμείων ή των Δήμων που είναι φορείς διαχείρισης λιμανιών, αλλά δεν μπορούν να εισπράξουν τα ανταποδοτικά τους τέλη. Με αυτή την πρόβλεψη θα μπορούν από δω και στο εξής να προσλαμβάνουν προσωπικό, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, μέσω ΑΣΕΠ. Μια ευεργετική ρύθμιση για τα λιμάνια πχ. Μπενίτσες και Παλαιοκαστρίτσα, στην Κέρκυρα».

«Μια ακόμη ρύθμιση που θα επιταχύνει τα μικρά έργα σε μικρά λιμάνια είναι η απλοποίηση της διαδικασίας έγκρισης έργων 20,000 ευρώ, με απόφαση του οικείου Λιμενικού Ταμείου και χωρίς να αλλάζουν οι προϋποθέσεις έγκρισης. Μέχρι σήμερα για έργα μέχρι 100.000 ευρώ και αν δεν αλλάζει το γεωμετρικό σχήμα του λιμανιού, χρειαζόταν απόφαση του ΓΓ Λιμένων και Λιμενικών Υποδομών, με αποτέλεσμα μικρές βελτιωτικές παρεμβάσεις να έπρεπε να περιμένουν πολύ χρόνο για να γίνουν, λόγω γραφειοκρατίας».
Για το ΦΠΑ των νησιών.

«Με αφορμή την κατάθεση τροπολογίας από τους βουλευτές της Ν.Δ για την παράταση ΦΠΑ στο νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, θα ήθελα να σχολιάσω ότι κάπως έτσι βγαίνουν ωραία δελτία τύπου. Θα γράψουν και έναν παχύ τίτλο και θα προσπαθήσουν να μας πείσουν ότι αγωνίστηκαν για την Νησιωτικότητα. Σιωπή βέβαια κρατούν σχετικά με το τι είχαν κάνει για τα νησιά, όσο ήταν το κόμμα τους στην Κυβέρνηση. Οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ ήταν το μόνο μέτρο που εφάρμοσαν για τα νησιά οι Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Παρά ταύτα, ψήφισαν και αυτοί τον 4336/2015 που περιείχε την κατάργηση του και ακόμη χειρότερα στη σελίδα 27, στο σημείο 5 του email Χαρδούβελη η Κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ είχε προτείνει η ίδια- χωρίς προτροπή των θεσμών- την κατάργηση των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά».

«Για να καταλάβουμε τελικά τι σημαίνει νησιωτικότητα για το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ και τι για μας, πρέπει να σας υπενθυμίσω τι κάνουμε εμείς για τα νησιά: Στελεχώσαμε τις δομές υγείας των νησιών με στρατιωτικούς γιατρούς και οπλίτες. Παράλληλα διπλασιάστηκαν τα μόρια των γιατρών που υπηρετούν σε άγονες περιοχές. Όταν τα νησιά για χρόνια ήταν ουραγοί σε έργα υποδομών, εμείς δημιουργήσαμε το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για τα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, 50εκ από εθνικούς πόρους. Σήμερα, κιόλας, ανακοινώθηκαν τα πρώτα έργα ύψους 15,5 εκ ευρώ. Όταν η Ν.Δ., το 2013 είχε απλά αγοράσει- χωρίς να την εγκαταστήσει- μία αφαλάτωση στην Κίμωλο και μία στους Λειψούς, εμείς λειτουργήσαμε σε πάνω από 5 νησιά αφαλατώσεις. Τέλος, όσοι «κόπτονται» για τη νησιωτικότητα, είχαν αφήσει τα Λιμεναρχεία των νησιών υποστελεχωμένα κατά 40%. Κενές θέσεις που καλύψαμε με το παραπάνω».
Για το Λιμενικό Σώμα.

«Σε αυτό το νομοσχέδιο ενισχύεται η πλήρης διαφάνεια και εκδημοκρατίζεται ο τρόπος με τον οποίον γίνονται οι μεταθέσεις στο Λιμενικό Σώμα. Δεν γίνεται καμία υπηρεσιακή μεταβολή, εάν δεν υπάρξει συλλογική απόφαση από το Συμβούλιο Μεταθέσεων».
«Καταργείται το καθεστώς των μονίμων αποσπάσεων και διαθέσεων, μέσα από τις οποίες κρύβατε μετακινήσεις στελεχών. Οι αποσπάσεις θα είναι μέχρι έξι μήνες και οι διαθέσεις για 60 μέρες».
«Ο Υπουργός, παρά τα όσα ψευδώς έχουν ακουστεί, κυρώνει τις αποφάσεις του συλλογικού οργάνου. Δεν αποφασίζει ο ίδιος αυθαίρετα».
«Τα κριτήρια μεταθέσεων μπαίνουν σε τυπικό νόμο και δυστυχώς για σας, κυρίες και κύριοι της Ν.Δ., δε θα μπορείτε να αλλάζετε τον τρόπο μεταθέσεων των στελεχών του ΛΣ με Προεδρικά Διατάγματα που έβγαιναν μόνο και μόνο για να βολέψετε κάποιους. Τα κριτήρια μεταθέσεων, ο επόμενος Υπουργός, θα πρέπει να έρθει στη Βουλή για να τα ανατρέψει, με αιτιολογημένη πρόταση. Το Λιμενικό Σώμα με τη δική μας Κυβέρνηση μπορεί να νιώσει τον αέρα της διαφάνειας καθώς σκανδαλώδεις διατάξεις της Ν.Δ. καταργούνται. ‘Όπως ότι για να πάει κάποιος στον βαθμό του πλωτάρχη, θα έπρεπε να είναι τρία χρόνια σε κεντρική διεύθυνση και φυσικά όσοι υπηρετούσαν στην περιφέρεια και στα νησιά, δεν είχαν δικαίωμα να γίνουν Πλωτάρχες. Ή ότι οι αξιωματικοί που δεν συμπλήρωσαν τα προσόντα προαγωγής τους, χωρίς υπαιτιότητά τους, δεν μπορούσαν να προαχθούν, ακόμα και αν είχαν φθάσει στον μέγιστο χρόνο παραμονής στον βαθμό».
Για το τέλος πλόων
«Το ίδιο ακριβώς τέλος είχατε ψηφίσει το 2013, κυρίες και κύριοι της Ν.Δ. Η μόνη διαφορά είναι ότι δεν το εφαρμόσατε ποτέ, προφανώς γιατί δεν θέλατε να δυσαρεστήσετε κάποιους. Τότε, ο κ. Βαρβιτσιώτης έλεγε ότι είναι ένα «χάδι», χωρίς να επιβαρύνει την οικονομία της θάλασσας. Τώρα λέτε ότι είναι εξοντωτικό. Δυστυχώς για σας, τα νομοθετήματά σας μιλούν από μόνα τους: για τα 7- 8 μέτρα προέβλεπε 300 ευρώ. Η δική μας προβλέπει 192 ευρώ. Και για τα 10 έως δώδεκα μέτρα, 400 ευρώ προέβλεπε η δική σας ρύθμιση και η δική μας 376 ευρώ. Ενώ για άνω των 12 μέτρων, κάθε μέτρο στη δική σας ρύθμιση η χρέωση ήταν 12 ευρώ και στη δική μας 8».
Για το ναυάγιο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ
«Σαν Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν πρόκειται να κρύψουμε απολύτως τίποτα από αυτήν την ιστορία. Σκέψη μας είναι να διοργανωθεί σύντομα σχετική ημερίδα, ώστε να κληθούν όλοι οι κοινωνικοί φορείς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση για να δειχθούν τα αποτελέσματα και η όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε».
«Σήμερα καταθέτω στα πρακτικά της Βουλής τις τελευταίες μετρήσεις για τη ρύπανση του Σαρωνικού οι οποίες δείχνουν ότι είναι καθαρή η ανοιχτή θάλασσα στην περιοχή. Χθες ολοκληρώθηκε ο καθαρισμός της Αθηναϊκής Ριβιέρας και στα μέσα της άλλης εβδομάδας θα έχει καθαριστεί και η Σαλαμίνα. Θα ήθελα να ξέρω πόσο καιρό σας πήρε εσάς να ολοκληρώσετε την αντιρρύπανση σε αντίστοιχες περιπτώσεις;»
«Ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι ο γερανός που θα ανελκύσει το ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ βρίσκεται ήδη στην περιοχή. Θα μας πείτε πόσα ναυάγια ανελκύσατε στις κυβερνήσεις σας; Ποτέ και κανένα».