ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2016

ΤΑΙΠΕΔ: Ανώτατο ύψος αεροπορικών τελών τα 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΑΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΤΑΙΠΕΔ: Ανώτατο ύψος αεροπορικών τελών τα 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΑΑ

Σε χθεσινή ανακοίνωσή του, το ΤΑΙΠΕΔ διευκρινίζει ότι “το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ανέρχεται σήμερα σε 12 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός ΕΕ και σε 22 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός ΕΕ. Αυτό πρόκειται άμεσα να τροποποιηθεί και θα καθορισθεί στο ποσό των 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια με ισχύ μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2024, γεγονός που αυτομάτως οδηγεί σε σημαντική μείωση των χρεώσεων για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ. Μετά τη 1η Νοεμβρίου 2024, το ΤΕΑΑ θα διαμορφωθεί ακόμη χαμηλότερα, στο ποσό των 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια”. Οι διευκρινίσεις του ΤΑΙΠΕΔ επιβεβαιώνουν έτσι το χθεσινό δημοσίευμα του traveldailynews.gr.

Πιο αναλυτικά, σχετικά με τις αεροπορικές χρεώσεις στα υπό παραχώρηση 14 περιφερειακά αεροδρόμια, το ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνει τα εξής:

Οι ισχυρισμοί του κ. Β. Αλεβιζόπουλου (σ.σ. πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ) για τις αεροπορικές χρεώσεις στα 14 προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχουν καμία σχέση με τη σύμβαση παραχώρησης, την οποία κύρωσε η Ελληνική Βουλή, καθώς και με την πραγματικότητα. Μέχρι και σήμερα, η μέση χρέωση των τελών στα κρατικά αεροδρόμια, των οποίων φορέας διαχείρισης παραμένει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει το Τέλος Χρήσης Αερολιμένων και το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ).

Η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του ελληνικού δημοσίου και της κοινοπραξίας FRAPORT-SENTEL, η οποία κυρώθηκε από τη Βουλή με το νόμο 4389/16 (ΦΕΚ Α΄ 94), προβλέπει ότι το ανώτατο ύψος των αεροπορικών τελών θα ανέρχεται σε 13 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη, συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΑΑ.

Αυτό το ανώτατο όριο θα ισχύει για τέσσερα χρόνια, από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των αεροδρομίων από τον παραχωρησιούχο. Μετά την ολοκλήρωση των επικείμενων έργων αποκατάστασης, ανακαίνισης και αναβάθμισης σε κάθε ένα από τα περιφερειακά αεροδρόμια, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων ανά επιβάτη δε θα υπερβαίνει τα 18,5 ευρώ, πάλι συμπεριλαμβανομένου του ΤΕΑΑ.

Το όριο αυτό υπολογίστηκε με γνώμονα το μέσο όρο των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (δηλαδή υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας) στη Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (ΤΕΑΑ) ανέρχεται σήμερα σε 12 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εντός ΕΕ και σε 22 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για τις πτήσεις εκτός ΕΕ.

Αυτό πρόκειται άμεσα να τροποποιηθεί και θα καθορισθεί στο ποσό των 12 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια με ισχύ μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2024, γεγονός που αυτομάτως οδηγεί σε σημαντική μείωση των χρεώσεων για τους επιβάτες που προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ. Μετά τη 1η Νοεμβρίου 2024, το ΤΕΑΑ θα διαμορφωθεί ακόμη χαμηλότερα, στο ποσό των 3 ευρώ για όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια.