Βγήκε το νέο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων το οποίο όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο & διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Seaplanes, Νικόλα Χαραλάμπους, τορπιλίζει όλες τις ιδιωτικές επενδυτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας έτσι αρνητικό κλίμα για ακόμη μία φορά στο επενδυτικό κοινό των υδροπλάνων.
Η εταιρεία ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε/ HELLENIC SEAPLANES S.A σε ανακοίνωσή της, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της στο νέο νομοσχέδιο
Πιο συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της η Hellenic Seaplanes αναφέρει τα εξής:
Βγήκε τελικά το νέο νομοσχέδιο των υδατοδρομίων που ακυρώνει όμως όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια. Παράλληλα στις μεταβατικές διατάξεις το δημόσιο υφαρπάζει όλες τις εκκρεμείς άδειες των ιδιωτικών επενδυτικών προσπαθειών …
Στον αέρα βγήκε το νέο «βελτιωτικό» νομοσχέδιο για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία των υδατοδρομίων το οποίο όμως τορπιλίζει όλες τις ιδιωτικές επενδυτικές πρωτοβουλίες δημιουργώντας έτσι αρνητικό κλίμα για ακόμη μία φορά στο επενδυτικό κοινό των υδροπλάνων.
Ένα νομοσχέδιο που απαξιώνει πλήρως και υποβαθμίζει το ρόλο του ιδιώτη επενδυτή και ακυρώνει όλα τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, ή το ολιγότερο ανατρέπει πλήρως τα δεδομένα που υπήρχαν μέχρι σήμερα σχετικά με την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, τουλάχιστον όλων όσων έχουν ξεκινήσει με ιδιωτική πρωτοβουλία.
Απαράδεκτο θεωρεί η Hellenic Seaplanes το νέο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια σύμφωνα με τον Πρόεδρο & Διευθύνων Σύμβουλο της Νικόλα Χαραλάμπους, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία θα αντιδράσει δυναμικά και θα εργασθεί σκληρά για αποτροπή και αναχαίτιση της αρνητικής πορείας που προδιαγράφει το νέο νομοσχέδιο σε βάρος της λειτουργίας ενός πραγματικά αναπτυξιακού μοντέλου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος συνέχισε λέγοντας ότι το νομοσχέδιο είναι απαράδεκτο γιατί ακυρώνει την φιλοσοφία εισαγωγής νέων επενδύσεων στην χώρα, εξουδετερώνει το ρόλο των ιδιωτικών υδατοδρομίων, εκθεμελιώνει και εκτροχιάζει βίαια τη μέχρι σήμερα πορεία υλοποίησης των υδατοδρομίων από ιδιώτες και ανατρέπει το μοντέλο ανάπτυξης του δικτύου υδατοδρομίου, μεταφέροντας την ιδιοκτησία σε δημόσιους φορείς.
Συγκεκριμένα ο κ. Χαραλάμπους δήλωσε «Η εταιρεία μας θεωρεί ως ουσιαστικές και αναγκαίες τις βελτιωτικές μεταρρυθμίσεις για τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που αρχικά ξεκίνησε η διαδικασία συγγραφής ενός νέου νόμου, βελτιωμένου χρονικά και απλουστευμένου σε διαδικασίες, η οποία ομολογουμένως ενίσχυε τις ελπίδες μας για την σύντομη έναρξη του πτητικού μας έργου.… Ποτέ δεν αναμέναμε ότι 3,5 χρόνια προσπαθειών μας θα τα ακύρωνε το νέο νομοσχέδιο και θα ενεργούσε μονομερώς σε βάρος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας ανατρέποντας το μέχρι τώρα θετικό κλίμα της κυβερνητικής στήριξης για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων στην χώρα μας».
Το καινούριο νομοσχέδιο ακυρώνει τα ιδιωτικά υδατοδρόμια και δεν αφήνει πλέον τους ιδιώτες να επενδύσουν παρά μόνο με σύμπραξη με το δημόσιο, συγκεκριμένα στο Άρθρο 2 παρ. 2 αναφέρει: Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγείται μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο…
Ενώ στις μεταβατικές διατάξεις το δημόσιο υφαρπάζει όλες τις εκκρεμείς άδειες των ιδιωτών, συγκεκριμένα την ιδιοκτησία (άδεια ίδρυσης) την παίρνει το λιμενικό ταμείο ή δήμος και ο ιδιώτης επενδυτής παρακολουθεί την επένδυσή του να κρατικοποιείται…
Άρθρο 32 παρ. Α αναφέρει: Οι διατάξεις του παρόντος νόμου έχουν εφαρμογή και επί των εκκρεμών αιτήσεων οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν έχουν λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας υδατοδρομίου. Στις περιπτώσεις αυτές εφόσον έχει εκδοθεί απόφαση του αρμόδιου φορέα για την παραχώρηση του χώρου της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου η άδεια ίδρυσης χορηγείται στον φορέα που προέβη στην παραχώρηση αυτή.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρείας κ. Ευάγγελο Ζαγοράκη, ο αποκλεισμός των ιδιωτών στερεί τη δυνατότητα λειτουργίας υδατοδρομίων σε πολλούς προορισμούς: «Πολλά Λιμενικά Ταμεία δεν έχουν τους πόρους για να καλύψουν το κόστος της αδειοδότησης και κατασκευής των υδατοδρομίων και παραχωρούν χώρο της χερσαίας ζώνης λιμένα για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου από ιδιώτη επενδυτή. Έτσι λοιπόν σε περίπτωση που αποκλειστεί η λύση του Ιδιώτη, περιορίζουμε δραματικά τις επιλογές των Λιμενικών Ταμείων με σίγουρο αποτέλεσμα, να μην προχωρήσουν λόγω έλλειψης πόρων και τελικά να χαθούν πολλοί προορισμοί». Ενώ συνέχισε αναφέροντας ότι η εν λόγω ρύθμιση αποτελεί άμεσο χτύπημα στην βιωσιμότητα της Hellenic Seaplanes, η οποία τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη δικτύου ιδιωτικών υδατοδρομίων και μέχρι τώρα έχει εξασφαλίσει μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες τα δικαιώματα για 15 υδατοδρόμια τα οποία τα περισσότερα είναι έτοιμα προς κατασκευή: Σκύρος, Αλόννησος, Σκόπελος, Αμφιλοχία, Τήνος, Πάτμος, Θάσος, Σητεία, Αιδηψός, Κάρυστος, Χαλκίδα, Κύμη, Χίος, Ψαρά, Οινούσσες.
Για τα ανωτέρω υδατοδρόμια η εταιρεία έχει επενδύσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, έως σήμερα που αφορούν κυρίως μισθώματα των προηγούμενων ετών, εγγυητικές επιστολές και τα έξοδά τους, έξοδα μελετών (Περιβαλλοντικών και Τεχνικών), αμοιβές προσωπικού, παράβολα αιτήσεων κτλ.
Η εταιρεία ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε/ HELLENIC SEAPLANES S.A. δραστηριοποιείται τα τελευταία 3,5 χρόνια έχοντας ως αντικείμενο πέραν του πτητικού έργου και την εξασφάλιση της λειτουργίας όσο το δυνατόν περισσότερων Υδατοδρομίων στην Ελλάδα ιδιωτικών ή δημοσίων. Μέχρι σήμερα έχει λάβει άδεια λειτουργίας μόνο το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, ενώ πέραν των 50 υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται στη φάση αδειοδότησης ή αλλιώς στην κατηγορία «εκκρεμούσες άδειες».
Είναι εμφανές ότι σε αυτή την κρίσιμη στιγμή πρέπει να απομακρυνθεί ο κίνδυνος δημιουργίας αρνητικού επενδυτικού κλίματος αφού είναι βέβαιο ότι η κρατικοποίηση των ιδιωτικών υδατοδρομίων θα αποθαρρύνει τυχόν νέους επενδυτές να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα.