Για τον τουρισμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου και τα αεροδρόμια της Καλαμάτας και της Τρίπολης αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής των Περιφερειών της Βουλής των Ελλήνων την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016, όπου παρουσίασε το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου 2015 – 2019, συνοδευόμενος από τη Θεματική Αντιπεριφερειάρχη Κωνσταντίνα Νικολάκου και τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Χαράλαμπο Σκούρο.
Ειδικότερα, σε ότι αφορά τον τομέα του τουρισμού, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ανέφερε ότι η Πελοπόννησος πανελλαδικά πλέον έχει να παρουσιάσει μια καλή εμπειρία. «Παραλάβαμε την Περιφέρεια Πελοποννήσου ανώνυμη τουριστικά, χωρίς να έχει καμία σχέση με τις τουριστικές αγορές, εννοώ συντεταγμένα χωρίς να έχει καμία σχέση με τις τουριστικές αγορές. Δημιουργήσαμε ένα brand, το brand name «Μυθική Πελοπόννησος». Είναι κάτι πλέον που τρέχει με μεγάλη ταχύτητα σε όλον τον κόσμο. Για να το εξασφαλίσουμε αυτό στο επίπεδο της πολιτικής προώθησης του τουριστικού προϊόντος δημιουργήσαμε εξ αρχής κάτι που δεν το πίστευε κανένας.
Εντάξαμε το έργο προώθησης του τουρισμού μέσα στο προηγούμενο ΕΣΠΑ, παίρνοντας την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάτι που δεν πίστευε κανένας, αλλά το πείσμα μας και η ολοκληρωμένη μας προσέγγιση ήταν αυτή που βοήθησε στο τελικό αποτέλεσμα. Σήμερα η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει μια διακριτή θέση κοντά στις άλλες μεγάλες δυνάμεις του τουρισμού στην χώρα, αποκτά καινούργιες αγορές και υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον».
Παράλληλα,επισήμανε την δημιουργία δικτύου λιμενικών υποδομών για την αξιοποίηση του θαλάσσιου τουρισμού.«Η Πελοπόννησος είναι ένα νησί. Η μη αξιοποίηση των θαλάσσιων παράκτιων ζωνών της, ήταν ένα από τα σημαντικά προβλήματα» ανέφερε ο Περιφερειάρχης, «αυτή τη στιγμή έχουμε δημιουργήσει λιμενικές υποδομές. Το λιμάνι του Γυθείου που είναι, σχεδόν, έτοιμο και θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2016, θα είναι ένα σύγχρονο λιμάνι, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, τόσο του εμπορικού στόλου και των εμπορικών μεταφορών, όσο και της κρουαζιέρας. Από την άλλη πλευρά το λιμάνι του Άστρους και τα αλιευτικά μας καταφύγια αποτελούν, πλέον, ένα καινούργιο δίκτυο για να μπορέσουμε να παρέμβουμε στην αξιοποίηση του θαλάσσιου τουρισμού, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και πάρα πολύ τους χώρους των παραδοσιακών αλιευτικών καταφυγίων. Αυτή τη στιγμή ετοιμάζουμε επίσης το ΣΔΙΤ της μαρίνας του Ναυπλίου. Είναι και αυτό μια μεγάλη καινοτομία, η οποία θα δώσει καινούργιες χρηματοδοτικές δυνατότητες, προκειμένου να προχωρήσουμε στην αξιοποίηση των εξαιρετικών δυνατοτήτων που μας δίνει η παράκτια ζώνη της Πελοποννήσου».
Για το θέμα των αεροδρομίων ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου δήλωσε «ήδη, αυτή την στιγμή, νομίζω ότι όλοι είστε γνωστές για τη μεγάλη ανάπτυξη του Διεθνούς Αεροδρομίου της Καλαμάτας. Είναι ένα αεροδρόμιο που σήμερα συνδέει την Πελοπόννησο με τακτικές πτήσεις των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών και είναι γνωστό ότι, από τα μέσα Φεβρουαρίου αρχίζουν οι πτήσεις της «British Airways» με την απευθείας σχέση και σύνδεση με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Αυτή τη στιγμή, οι πτήσεις πυκνώνουν συνεχώς, όπως και τα αιτήματα που υπάρχουν, και δημιουργούν πλέον ένα αδιαχώρητο στη λειτουργία εξυπηρέτησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας».
Στο στρατηγικό στόχο της προηγούμενης περιόδου, αλλά και της νέας, είναι η ανάπτυξη του αεροδρομίου της Τρίπολης, πρόσθεσε ο κ. Τατούλης. «Έχουμε πάρει την έγκριση από το Υπουργείο Ανάπτυξης και έχει μεταφερθεί από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας η αρμοδιότητα, ώστε να είναι μικτό αεροδρόμιο και στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Περιμένουμε την έκδοση της απόφασης, όπου η ευθύνη για τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου θα περιέλθει στην Περιφέρεια. Θα είναι η πρώτη φορά που η Περιφέρεια θα αναλαμβάνει την ευθύνη για να αξιοποιήσει ένα αεροδρόμιο. Το λέω αυτό, γιατί γνωρίζετε πολύ καλά ότι μέσα στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, υπάρχει και αυτή η άποψη, ότι κανένα καινούργιο αεροδρόμιο δεν μπορεί, πλέον, να δημιουργηθεί στη χώρα».
«Μια απάντηση απέναντι σε οποιαδήποτε λογική ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων μιας και το δικό μας το μοντέλο είναι ένα μοντέλο που αυστηρά επιμένει η περιφερειακή αρχή στην Πελοπόννησο, μέσω των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Δίνει καλύτερα αποτελέσματα, εξορθολογίζει τις ανισορροπίες στην εξέλιξη της ιδιωτικής οικονομίας και βάζει καινούργιους κανόνες και νόμους, οι οποίοι με αυστηρότητα θα πρέπει να τηρούνται από όλες τις συμμετέχουσες μεριές».