ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025

Εγκαινιάστηκε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ στον κόσμο

 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι κυβερνήσεις Ιταλίας και Αυστρίας γιόρτασαν την τελική διάνοιξη της Σήραγγας Βάσης του Μπρένερ, του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού τούνελ παγκοσμίως και ενός από τα πιο στρατηγικά έργα υποδομών της Ευρώπης. Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία της πρωθυπουργού της Ιταλίας Giorgia Meloni, του Καγκελαρίου της Αυστρίας Christian Stocker και του Ευρωπαίου Επιτρόπου Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού . Απόστολου Τζιτζικώστα.

Η σήραγγα, που συνδέει Ιταλία και Αυστρία, αποτελεί βασικό τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και του διαδρόμου Σκανδιναβίας – Μεσογείου. Η ολοκλήρωση του έργου, η οποία αναμένεται έως το 2032, θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους ταξιδιών.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές, ο χρόνος μεταφοράς θα μειωθεί από σχεδόν 12 σε μόλις 6 ώρες, με δυνατότητα κίνησης μεγαλύτερων και βαρύτερων τρένων.


Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε τη στρατηγική σημασία του έργου: “Αυτή η μέρα όμως ανήκει επίσης στους εργαζόμενους, στις εκατοντάδες γυναίκες και άνδρες από όλη την Ευρώπη, που αξιοποίησαν την τεχνογνωσία τους και δούλεψαν σκληρά για να φτάσουμε στη σημερινή σπουδαία μέρα. Για μένα, η ‘Σήραγγα Βάσης του Μπρένερ’ ενσωματώνει την ίδια την ουσία της πολιτικής υποδομών και μεταφορών της ΕΕ. Αφορά στη διασυνοριακή συνδεσιμότητα, στην ανταγωνιστικότητα, στον εκσυγχρονισμό και στη βιωσιμότητα. Αφορά στο ευρωπαϊκό όραμα, θεμελιωμένο σε πραγματικά, χειροπιαστά οφέλη για την τοπική κοινωνία”.

Τα οφέλη από τη σπουδαία αυτή υποδομή, όπως τα ανέλυσε ο κ. Τζιτζικώστας, είναι:

Ενίσχυση συνδέσεων ανάμεσα στα μεγάλα λιμάνια και τα βιομηχανικά κέντρα της Ευρώπης.

Σημαντική μείωση των χρονοαποστάσεων για τους επιβάτες. Χαρακτηριστικά: Το ταξίδι Μόναχο – Βερόνα θα μειωθεί σε 2,5 ώρες, από 5,5 ώρες σήμερα, το Μόναχο–Ρώμη θα διαρκεί μόλις 5,5 ώρες και το Μόναχο–Μιλάνο 3,5 ώρες.

Οι επαγγελματίες και οι τουρίστες θα ωφεληθούν, ενώ θα δημιουργηθούν νέες ευκαιρίες για προορισμούς, που σήμερα είναι λιγότερο επισκέψιμοι ή ακόμη και άγνωστοι.

Για τις εμπορευματικές μεταφορές, η αλλαγή θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς μόλις τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή, μία μεταφορά εμπορευμάτων που σήμερα διαρκεί σχεδόν 12 ώρες, θα χρειάζεται μόνο 6.

Μεγαλύτερα και βαρύτερα εμπορευματικά τρένα θα κινούνται ταχύτερα και αποδοτικότερα.

Ο σιδηρόδρομος γίνεται πιο ελκυστικός σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, οπότε θα αυξηθεί η προτίμησή του από τις μεταφορικές εταιρείες και τους κατοίκους των γύρω περιοχών.

Βελτίωση της ποιότητας του αέρα, μείωση του θορύβου και περιορισμός των ατμοσφαιρικών ρύπων.


Η ΕΕ έχει ήδη επενδύσει 2,8 δισ. ευρώ στη σήραγγα και στις προσβάσεις της, ενώ για την επόμενη περίοδο έχουν διπλασιαστεί οι πόροι του προϋπολογισμού για διασυνοριακά έργα υποδομών, στα 51,5 δισ. ευρώ.

Με οφέλη που περιλαμβάνουν καλύτερη συνδεσιμότητα, μείωση ρύπων και ενίσχυση της τουριστικής και επιχειρηματικής κινητικότητας, η Σήραγγα του Μπρένερ θεωρείται έργο-ορόσημο που θα αλλάξει τον χάρτη των ευρωπαϊκών μεταφορών.