Η πρώτη αγορά που θέλουμε να «ανοίξουμε» το 2025 είναι η Ινδία, με αποστολή στις αρχές της χρονιάς, διευκόλυνση των θεωρήσεων και νέες προξενικές αρχές που θα διευκολύνουν την αύξηση των ταξιδιωτών ροών προς την Ελλάδα.
Αυτό επισήμανε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας την Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου.
Για το άνοιγμα της μεγάλης αγοράς της Ινδίας προετοιμάζεται αποστολή μέσα στον Φεβρουάριο με επίκεντρο την τουριστική έκθεση στο Νέο Δελχί (20 Φεβρουαρίου). Σε πρώτη φάση θα συζητηθεί η διευκόλυνση της διαδικασίας των θεωρήσεων, και, όπως είπε η υπουργός, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει οδηγία στο υπουργείο Εξωτερικών να ανοίξει νέες προξενικές αρχές στη Βομβάη και στο Μπανγκαλόρ μέσα στη νέα χρονιά, που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά της Ελληνικής Πρεσβείας στο Ν. Δελχί.
Ως προς τις νέες αγορές, το υπουργείο θα διατηρήσει την καλή συνεργασία του με τη Ν. Κορέα, αλλά και με τη Σαουδική Αραβία, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις αγορές της Αραβικής Χερσονήσου.
Το υπουργείο προσανατολίζεται επίσης στις παραδοσιακές αγορές με έμφαση στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία διαθέτει πολύ θετικά ποιοτικά στοιχεία, και που το 2024 είχε τις περισσότερες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις από την Ανατολική ακτή. Νέα επιδίωξη του 2025 θα είναι να ανοίξει και η Δυτική ακτή, με επιπλέον δυσκολία όμως στις αεροπορικές συνδέσεις.
Για το Ην. Βασίλειο, εξαιτίας της εξόδου του από την ΕΕ, υπό επεξεργασία βρίσκεται διμερής συμφωνία που θα συνάψει για πρώτη φορά η Ελλάδα με την εν λόγω, με αντικείμενο την αμφίδρομη αύξηση των τουριστικών ροών και την ενίσχυση των επενδύσεων.
Άλλωστε, το 2025, πρώτη αγορά για την Ελλάδα θα είναι η Βρετανική, ξεπερνώντας τη Γερμανία δεδομένων των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί στην Ευρώπη εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, ανέφερε ο γ.γ. του ΕΟΤ, κ. Ανδρέας Φιορεντίνος.
Ο κ. Φιορεντίνος τόνισε ότι συνολικά, πάνω από 20 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν σε διαφημιστικές ενέργειες για την Ελλάδα το 2025, καθώς ο Οργανισμός βρίσκεται σε διαρκή αξιολόγηση των αναγκών.
Τα ζητούμενα των διεθνών αγορών, όπως είπε, επικεντρώνονται στο slow tourism, στο value for money, στην αυθεντικότητα της φιλοξενίας και στην προσφορά πραγματικής εμπειρίας. Ιδιαίτερα στη Γαλλική αγορά, εντοπίζεται ενδιαφέρον για πολιτιστικό τουρισμό σε συνδυασμό με τους αργούς ρυθμούς του slow tourism.
«Κανείς δεν έχει θέσει το ζήτημα των επιπλέον βαρών στους επισκέπτες, αλλά θέτουν το θέμα του πώς θα επικοινωνήσουμε ότι τα χρήματα αυτά θα κατευθυνθούν στην πράσινη μετάβαση, στη διαχείριση της κλιματικής κρίσης και δεν θα εξαφανιστούν», είπε χαρακτηριστικά και υπογράμμισε την ανάγκη των τοπικών αρχών α’ και β’ βαθμού αυτοδιοίκησης, να απαιτήσουν με σχέδιο από την κεντρική διοίκηση την υλοποίηση έργων υποδομών, ώστε να αποφευχθούν ζητήματα όπως ο υπερτουρισμός ο οποίος οφείλεται, όπως τόνισε, σε κακή διαχείριση του τόπου.