Αναλυτικά τα συμπεράσματα:
Η εξέλιξη της διαδικτυακής φήμης της χώρας με βάση τον δείκτη NSI (Net Sentiment Index)
• Εξετάζοντας το τρίτο τρίμηνο συνολικά και με βάση τον δείκτη NSI, η Ελλάδα (27)) κατατάσσεται στην τέταρτη θέση μετά την Πορτογαλία (56), την Ιταλία (49) και στην Κροατία (48). Στην πέμπτη και τελευταία θέση κατατάσσεται η Ισπανία.
• O δείκτης NSI ξεκίνησε χαμηλά τον Ιούλιο (10), αλλά βελτιώθηκε τον Αύγουστο (20) και ανέκαμψε σημαντικά τον Σεπτέμβριο (51).
• Παρόμοια τάση ακολούθησε και ο δείκτης NSI για την Αθήνα.
Το περιεχόμενο των διαδικτυακών συζητήσεων
• Η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας συνεχίζει να συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο θετικών συζητήσεων σε θέματα πολιτισμού και γαστρονομίας.
• Η καλοκαιρινή περίοδος στην Ελλάδα περιείχε πολλές θετικές αναφορές με έμφαση στη βιωσιμότητα, όπως τα εγκαίνια του πρώτου πράσινου ουρανοξύστη της χώρας, του Πύργου του Πειραιά, και μια πρωτοβουλία περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης στο χωριό Αποίκια, της Άνδρου.
Επιπρόσθετα, θετικά σχόλια συγκέντρωσαν τα ανέγγιχτα τοπία σε προορισμούς όπως η Σάμος και η Τήλος, πολιτιστικές εμπειρίες όπως μια έκθεση στην Πάρο, αλλά και η εμπειρία διαμονής σε πολυτελή καταλύματα.
• Οι κλιματικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως το περιστατικό με τα νεκρά ψάρια στον Βόλο, οι πυρκαγιές κοντά στην Αθήνα και η γενικότερη σοβαρή ξηρασία που πλήττει τη Νότια Ευρώπη αποτέλεσαν πηγή αρνητικών σχολίων.
• Παρόλο που το θέμα της Φιλοξενίας δημιούργησε συγκριτικά λιγότερες συζητήσεις, κατέλαβε την τρίτη θέση στους παράγοντες που δημιουργούν θετική φήμη.
Η αξιολόγηση της εμπειρίας
• Το επίπεδο ικανοποίησης για την Ελλάδα παρέμεινε πολύ υψηλό (9,1) και υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης συνολικά (8,8). Η επίδοση αυτή είναι παρόμοια στην συντριπτική πλειονότητα των περιφερειών με όλες σχεδόν τις περιοχές να συγκεντρώνουν τουλάχιστον 9,0 αναδεικνύοντας την ικανότητα της Ελλάδας να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των επισκεπτών, ακόμη και κατά την αιχμή της τουριστικής περιόδου.
• Ο όγκος των αξιολογήσεων για την Ελλάδα παρουσίασε σταθερή αύξηση μέχρι τον Αύγουστο, ενώ υπήρξε μια μικρή πτώση τον Σεπτέμβριο, καθώς το τρίτο τρίμηνο όδευε στο τέλος του.
• Εξαίρεση αποτέλεσε η Αθήνα που διατήρησε σταθερό όγκο αξιολογήσεων από τον Απρίλιο και σημείωσε μια ελαφρά άνοδο τον Σεπτέμβριο, γεγονός που υποδηλώνει τη συνεχή ελκυστικότητα της Αθήνας για τους επισκέπτες ανεξαρτήτως μήνα.
Τα επιμέρους συστατικά της εμπειρίας
• Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (πολιτισμός, γαστρονομία, εμπειρία στη θάλασσα), έχουν υψηλή βαθμολογία, ενώ ο πολιτισμός (9,3) και η γαστρονομία (9,0) ξεπέρασαν την εμπειρία στη θάλασσα (8,8).
• Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το 9,4 στο σύνολο της χώρας, ενώ σε 10 από τις 14 χωρικές ενότητες έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία από τους παράγοντες που εξετάζονται.
• Γενικά, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς την αξία των εμπειριών σε σχέση με το κόστος (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 8,9, ένα πολύ θετικό επίτευγμα ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής.
• Ως προς τη βιωσιμότητα (8,2) και την υγιεινή (8,1), καταγράφονται σχετικα ικανοποιητικές αξιολογήσεις, αν και η βαθμολογία στον παράγοντα υγιεινή είναι χαμηλότερη από 8 στην Στερεά Ελλάδα (5,8), την Κρήτη (7,5) και τα Ιόνια Νησιά (7,6) και οριακά (7,9) στο Β. Αιγαίο και την Πελοπόννησο. Αναφορικά με τη βιωσιμότητα η βαθμολογία είναι χαμηλότερη από 8 στην Κρήτη (7,8), τις Κυκλάδες (7,2), και την Πελοπόννησο (6,9).