Amadeus παρουσίασε τις ταξιδιωτικές τάσεις για το 2025, δίνοντας μια έυστοχη ματιά στο μέλλον του παγκόσμιου τουρισμού. Σε συνεργασία με τον οργανισμό πρόβλεψης ταξιδιωτικών τάσεων Globetrender και αξιοποιώντας δεδομένα τόσο δικά της όσο και άλλων πηγών, η αναφορά Amadeus 2025 Travel Trends εντοπίζει πέντε βασικές τάσεις που υπόσχονται να διαμορφώσουν το ταξιδιωτικό τοπίο την επόμενη χρονιά:
- Νέες “Χρυσές Εποχές”: Οι ταξιδιώτες, κουρασμένοι από τις αλλαγές, αναζητούν πιο απλές, ευτυχισμένες διακοπές βασισμένες σε παλαιότερες εμπειρίες και το φαινόμενο της “ρομαντικής ανάμνησης”.
- Εξατομικευμένες Πτήσεις: Οι εξελίξεις στην AI, την κινητή συνδεσιμότητα 5G και τη VR συνδυάζονται για να προσφέρουν απόλυτα εξατομικευμένες εμπειρίες για τους αεροπορικούς επιβάτες.
- Ξενοδοχεία-Πρωταγωνιστές: Τα ξενοδοχεία γίνονται προορισμοί από μόνα τους, καθώς οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν τα ταξίδια τους γύρω από εμβληματικές, μοναδικές ξενοδοχειακές μονάδες.
- Άνοδος της Ασίας: Η Ασία προετοιμάζεται για την αναγέννηση του τουρισμού, στοχεύοντας να ανακτήσει τη θέση της ως βασικός “παίκτης” στη διεθνή τουριστική βιομηχανία.
- Συνδέσεις στον Πραγματικό Κόσμο: Με την αύξηση της “ψηφιακής κόπωσης” στις σχέσεις, τα ταξίδια μετατρέπονται σε νέο μέσο δημιουργίας αυθεντικών διαπροσωπικών σχέσεων, από ρομάντζα διακοπών έως μακροχρόνιες φιλίες.
Ο Daniel Batchelor, αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας της Amadeus, δήλωσε: “Μετά από έναν χρόνο όπου η αλλαγή έγινε καθημερινό φαινόμενο, οι ταξιδιώτες αναζητούν πιο βαθιές συνδέσεις με ανθρώπους και μέρη. Θα δούμε έναν συνδυασμό παλαιών αγαπημένων προορισμών και νέων καθηλωτικών εμπειριών, με μοναδικές διαμονές που αναδεικνύουν προορισμούς. Η Ασία ετοιμάζεται για τουριστική αναγέννηση, ενώ αυξάνεται η αυθόρμητη ατομική ταξιδιωτική εμπειρία καθώς οι άνθρωποι αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες μακριά από οθόνες”.
Νέες “Χρυσές Εποχές”
Η νοσταλγία οδηγεί την άνοδο των Νέων Χρυσών Εποχών, με το παρελθόν να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Από την επιστροφή ταινιών και CD της δεκαετίας του ’90 έως την αγάπη της Gen Z για τις ψηφιακές κάμερες, η κουλτούρα αγκαλιάζει το ρετρό παντού. Στα ταξίδια, οι ενήλικες επιδιώκουν να ξαναζήσουν φοιτητικά χρόνια, παλιότερους μήνες του μέλιτος και παιδικά όνειρα. Καθώς οι millennials μπαίνουν στη μέση ηλικία, θα δούμε την αναβίωση κλασικών διακοπών με τροχόσπιτα και κάμπινγκ. Το Eurocamp βλέπει τεράστια άνοδο στις κρατήσεις, με το 2024 να διαμορφώνεται ως η καλύτερη χρονιά του εδώ και πέντε δεκαετίες. Στις ΗΠΑ, οι καλοκαιρινές κατασκηνώσεις ενηλίκων “ανθούν” επίσης, με το Club Getaway να αναφέρει άνοδο 9% στα έσοδα από τα τμήματα ενηλίκων το 2024 σε σύγκριση με το 2023.
Εξατομικευμένες Πτήσεις
Το 2025, τα αεροπορικά ταξίδια θα φτάσουν σε νέα ύψη εξατομίκευσης, συνδυάζοντας την έξυπνη τεχνολογία με τις εξατομικευμένες εμπειρίες κατά την πτήση. Αν και πολλοί επιβάτες καταναλώνουν περιεχόμενο από τις δικές τους συσκευές, οι αεροπορικές εταιρείες αυξάνουν το ενδιαφέρον συνδυάζοντας την αλγοριθμική ψυχαγωγία με υπερ-εξατομικευμένα συστήματα κατά την πτήση που προσφέρουν φρέσκο περιεχόμενο – από ταινίες και τηλεοπτικές σειρές μέχρι διαφημίσεις και πράγματα για αγορά – που είναι προσαρμοσμένα σε τον κάθε επιβάτη, με βάση τις ιστορικές προτιμήσεις τους (ως μέλη loyalty προγραμμάτων). Με το Wi-Fi υψηλής ταχύτητας από παρόχους όπως το Starlink της SpaceX να είναι πλέον διαθέσιμο, οι επιβάτες μπορούν να μεταδίδουν το αγαπημένο τους περιεχόμενο κατά τη διάρκεια της πτήσης το ίδιο αβίαστα όπως θα έκαναν στο σπίτι. Μπορεί επίσης να δούμε αεροπορικές εταιρείες να δανείζουν όλο και περισσότερο ακουστικά VR σε επιβάτες πρώτης και business class – το 2024, η εκκίνηση αεροπορικών εταιρειών premium beOnd άρχισε να διανέμει Apple Vision Pro σε άτομα που πετούν το δρομολόγιο στις Μαλδίβες.
Ξενοδοχεία-Πρωταγωνιστές
Τα ξενοδοχεία θα γίνουν πρωτοσέλιδα, καθιστώντας ολοένα και περισσότερο προορισμούς από μόνα τους – θα βυθίσουν τους επισκέπτες στην τοπική κουλτούρα, την ιστορία και τη φυσική ομορφιά του περιβάλλοντός τους. Για παράδειγμα, οι επισκέπτες θα μαγεύονται από τη γοητεία των ανακαινισμένων Mozambiquan Dhows στο Jannah Lamu στην Κένυα ή θα γέρνουν στη γοητεία του παλιού κόσμου του Maryhill Estate στη Σουηδία. Ενώ πολλά ξενοδοχεία-πρωτοπόροι ανήκουν σε ανεξάρτητους ιδιοκτήτες, κάποια αποτελούν μέρος μεγαλύτερων αλυσίδων. Το Reverb Hamburg, ιδιοκτησία της Hard Rock, άνοιξε σε ένα καταφύγιο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα Bunkhouse Hotels στις Η.Π.Α. είναι γνωστά για τη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών σε boutique ξενοδοχεία, με κεντρικά σημεία στο Τέξας, την Καλιφόρνια και το Κεντάκι. Παράλληλα, το Edition Lake Como της Marriott International, που στεγάζεται σε ένα ιταλικό αρχοντικό του 19ου αιώνα, αναμένεται να ανοίξει το 2025. Οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες προσαρμόζονται επίσης, λανσάροντας επιμελημένες συλλογές boutique ξενοδοχείων, όπως η Handwritten Collection της Accor, η οποία προβλέπεται να περιλαμβάνει περισσότερα από 17 ξενοδοχεία παγκοσμίως έως το 2025.
Άνοδος της Ασίας
Μετά από χρόνια περιορισμένων ταξιδιών, οι ταξιδιώτες είναι ενθουσιασμένοι να ανακαλύψουν ξανά τους πολιτιστικούς θησαυρούς της Ασίας. Η Κίνα ανοίγει τις πόρτες της σε εκατομμύρια επεκτείνοντας τα ταξίδια χωρίς βίζα, ενώ οι νέες ψηφιακές νομαδικές βίζες της Ταϊλάνδης και το ευρύτερο πρόγραμμα χωρίς βίζα για 93 χώρες πρόκειται να προσελκύσουν παγκόσμιο κοινό.
Η ποπ κουλτούρα κεντρίζει επίσης το ενδιαφέρον, με την επερχόμενη σεζόν του The White Lotus που διαδραματίζεται στην Ταϊλάνδη, η δεύτερη σεζόν του Squid Game αναμένεται να τονώσει τα ταξίδια στη Νότια Κορέα και να ανανεώσει την περιέργεια για την ιστορία της Ιαπωνίας εμπνευσμένη από την τηλεοπτική σειρά Shōgun. Προσθέτοντας αυτή τη δυναμική, η Iberia ξεκίνησε πρόσφατα απευθείας πτήσεις μεταξύ Μαδρίτης και Τόκιο, καθιστώντας ευκολότερο από ποτέ για τους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν την Ιαπωνία.
Τα επόμενα 15 χρόνια, η IATA προβλέπει ότι η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού θα καταγράψει την ταχύτερη αύξηση στον αριθμό των επιβατών και θα συμβάλει σε περισσότερο από το ήμισυ της καθαρής αύξησης του παγκόσμιου αριθμού επιβατών έως το 2043. Τα δεδομένα της Amadeus αντικατοπτρίζουν αυτή τη δυναμική καθώς τα εξερχόμενα ταξίδια από το Τσενγκντού της Κίνας αυξήθηκαν 66% σε 35,2 εκατομμύρια επιβάτες από το 2016 έως το 2023, ενώ το Guangzhou αυξήθηκε κατά 20%. Το Δελχί σημείωσε επίσης αύξηση 31% με πάνω από 30 εκατομμύρια εξερχόμενους επιβάτες το 2023.
Συνδέσεις IRL (στην πραγματική ζωή)
Αντιμετωπίζοντας την ψηφιακή κούραση, οι ταξιδιώτες κλείνουν τις εφαρμογές τους και ανοίγουν τα διαβατήριά τους, χρησιμοποιούν τα ταξίδια για να κάνουν νέους φίλους και ακόμη και να βρουν ρομαντισμό στην πραγματική ζωή. Σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων της Amadeus, τα μεμονωμένα ταξίδια αναψυχής αυξήθηκαν κατά 15,6% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με περαιτέρω αύξηση 9,2% μέχρι στιγμής το 2024. Η έκθεση τάσεων του 2025 προβλέπει ένα κύμα ομαδικών και σόλο περιπετειών που έχουν σχεδιαστεί για να “πυροδοτήσουν” γνήσιες συνδέσεις. Από τα ταξίδια “Solo-ish” της G Adventures που καταπολεμούν τη μοναξιά, μέχρι το TimeLeft, μια εφαρμογή για ταξιδιώτες που σας επιτρέπει να συναντάτε πέντε αγνώστους για δείπνο κάθε Τετάρτη σε περισσότερες από 60 χώρες. Ο κοινωνικά προσανατολισμένος τουρισμός φεστιβάλ βρίσκεται επίσης σε άνοδο, με μέλη της κοινότητας LGBTQ+ να συγκεντρώνονται στην Ουάσιγκτον για το World Pride 2025.
“Είναι σημαντικό να προβλέψουμε τους μεταβαλλόμενους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι εξερευνούν τον κόσμο και τις δυνάμεις επιρροής που καθορίζουν τις αποφάσεις τους. Η συνεργασία με την Amadeus για τη σύνταξη αυτής της έκθεσης Travel Trends 2025 σημαίνει ότι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να προβλέψουν με επιτυχία τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των αυριανών ταξιδιωτών. Για τους ίδιους τους καταναλωτές, που βρίσκονται υπό πίεση να συνεχίσουν να βρίσκουν χαρά σε έναν ασταθή κόσμο, δεν αποτελεί έκπληξη να βλέπουν ανθρώπους να κοιτάζουν τις “παλιές καλές εποχές”, όταν η ζωή ήταν πιο απλή, και να στρέφονται στα παραδοσιακά μέσα δημιουργίας ανθρώπινων συνδέσεων, παρά τις η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων τεχνολογιών επιστημονικής φαντασίας”. δήλωσε η κα Jenny Southan, ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της Globetrender