ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2024

VDR2: Νέα Υόρκη – Τόκιο σε μία ώρα, με νέο κινητήρα που σπάει το φράγμα του ήχου

 

Μια αεροδιαστημική εταιρεία παρουσίασε έναν νέο υπερηχητικό κινητήρα, ο οποίος θεωρείται ότι είναι “σημαντική αποκάλυψη” στις πτήσεις υψηλής ταχύτητας και τις αερομεταφορές γενικότερα.

Η Venus Aerospace, μια εταιρεία με έδρα το Τέξας, που επικεντρώνεται στο να κάνει πραγματικότητα τα υπερηχητικά ταξίδια, ανακοίνωσε ότι παράγει έναν προηγμένο κινητήρα πρόωσης που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει οχήματα υψηλής ταχύτητας, συμπεριλαμβανομένων drones και αεροσκαφών.

Η εταιρεία κατασκευάζει ένα υπερηχητικό αεροσκάφος που μπορεί να μεταφέρει περίπου 12 επιβάτες, που θα ταξιδεύουν με ταχύτητα 9 Mach, εννέα φορές την ταχύτητα του ήχου. Το Stargazer, το οποίο έχει μήκος 150 πόδια και πλάτος 100 πόδια, θα ταξιδέψει μεταξύ δύο πόλεων στον κόσμο, λέει η εταιρεία με έδρα το Χιούστον, πετώντας με 6.905 mph σε υψόμετρο 170.000 ποδιών.

Το Stargazer θα απογειωθεί με συμβατικούς κινητήρες τζετ, αλλά στη συνέχεια θα μεταβεί σε VDR2 πυραύλους μόλις φτάσει στο απαιτούμενο ύψος. Η διαδρομή που θα πετάξει δεν είναι τεχνικά στο όριο του διαστήματος ή της γραμμής Karman όπως ονομάζεται, η οποία βρίσκεται 100 χλμ. πάνω από την επιφάνεια της Γης – αλλά θα είναι αρκετά ψηλά για να δουν οι επιβάτες την καμπύλη του πλανήτη και το μαύρο του διαστήματος.

Συγκριτικά, το τελευταίο εμπορικό υπερηχητικό τζετ, το Concorde, ταξίδεψε με ταχύτητα 2 Mach ή περίπου 1.535 mph. Το ταχύτερο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ, το SR-71 “Blackbird” της Lockheed, ταξίδεψε με ταχύτητα 3,2 Mach (2.455 mph).

Η υπερηχητική τεχνολογία δεν είναι νέο φαινόμενο – έχει χρησιμοποιηθεί σε βαλλιστικούς πυραύλους, διαστημικές αποστολές, καθώς και σε πειραματικά αεροπλάνα X της NASA. Ωστόσο, η εισαγωγή των υπερηχητικών ταξιδιών στις εμπορικές πτήσεις δεν έχει ακόμη γίνει πραγματικότητα, ενώ υπερηχητικά εγχειρήματα όπως το βρετανο-γαλλικό Concorde έχουν πραγματοποιηθεί, αλλά δεν έχουν πετάξει από το 2003.

Η εταιρεία ελπίζει ότι η Venus Detonation Ramjet 2.000lb Thrust Engine, γνωστή και ως VDR2, θα επιτρέψει στα οχήματα να ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις σε μεγάλα υψόμετρα, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα ταχύτητες 6 Mach – έξι φορές μεγαλύτερες δηλαδή από την ταχύτητα του ήχου.

Από την πλευρά των ανταγωνιστών και η Virgin Galactic σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το υπερηχητικό αεροσκάφος της για να μεταφέρει επιβάτες μεταξύ μακρινών πόλεων με ταχύτητες Mach. Το αεροσκάφος Unity 2 της εταιρείας έσπασε την προηγούμενη ταχύτητα του Concorde των 2,02 Mach το 2018, φτάνοντας τα 2,47 Mach.