ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

Βαρόμετρο ETC: Λιγότεροι διεθνείς τουρίστες στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο - Πόσοι επιλέγουν Ελλάδα

 

Το 58% των διεθνών ταξιδιωτών σχεδιάζει να ταξιδέψει σε προορισμούς μεγάλων αποστάσεων την περίοδο από Σεπτέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2024, με το 40% να δηλώνει ότι θα επισκεφθεί την Ευρώπη. Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο κατά 4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Το υψηλό κόστος του ταξιδιού είναι ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για τα ταξίδια στην γηραιά ήπειρο.

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί ευρωπαϊκοί προορισμοί για τα φθινοπωρινά ταξίδια των διεθνών ταξιδιωτών είναι η Γαλλία και η Ιταλία (που αναφέρονται από το 37% και 29% των ερωτώμενων αντίστοιχα). Η Ελλάδα επιλέγεται από το 12% γι αυτήν την περίοδο.

Η διαπίστωση αυτή αναδεικνύεται από το τελευταίο, κυλιόμενο ανά τρίμηνο, βαρόμετρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC) και της Eurail BV, το οποίο διερευνά το συναίσθημα και τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές για ταξίδια στην Ευρώπη.

Η οικονομική προσιτότητα είναι το πρώτο εμπόδιο για τα ταξίδια στην Ευρώπη, όπως αναφέρθηκε από σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες (44%). Αυτό το ποσοστό είναι σε άνοδο σε όλες τις βασικές αγορές, εξαιρουμένης της Αυστραλίας, όπου η καταγράφεται  μικρή μείωση.

Σημαντική αύξηση στις ταξιδιωτικές προθέσεις των Κινέζων

Η έρευνα αποκαλύπτει μια σημαντική αύξηση από έτος σε έτος στην πρόθεση για ταξίδια στο εξωτερικό από την Κίνα, με το 83% των ερωτηθέντων να εκδηλώνουν ενδιαφέρον να επισκεφθούν την Ευρώπη, αύξηση 9% από πέρυσι. Αυτή η αύξηση υποστηρίζεται από πολλούς παράγοντες, με καθοριστικό παράγοντα την επαναφορά των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά. 

Οι ταξιδιωτικές προθέσεις των Βραζιλιάνων είναι ανάλογες με αυτές του περυσινού φθινοπώρου, με σχεδόν το 48% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να επισκεφτεί την Ευρώπη τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους. Οι νεότεροι και οι πιο εύποροι Κινέζοι είναι οι κατηγορίες που δηλώνουν πιο εμφατικά ότι θα θέλουν να επισκεφτούν την Ευρώπη. Το υψηλό κόστος, ωστόσο, παραμένει ένας σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τα ταξίδια των Κινέζων.

Οι ταξιδιώτες από τον Καναδά και την Αυστραλία είναι πιο επιφυλακτικοί, καθώς το 39% και το 33% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, ευθυγραμμιζόμενοι σχεδόν απολύτως με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών.

Η επιθυμία να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ των ερωτηθέντων από τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ είναι αρκετά μέτρια (27% και 23%, αντίστοιχα). Το κλίμα για ταξίδια στο εξωτερικό από τις ΗΠΑ φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αδύναμο, σημειώνοντας σημαντική πτώση από το 41% ​​πέρυσι, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους ταξιδιού (40%), του ενδιαφέροντος για εξερεύνηση άλλων περιοχών του πλανήτη (23%) και του ανεπαρκούς χρόνου διακοπών (17 %).

Κορυφαίο κριτήριο η ασφάλεια 

Η ασφάλεια, τα εμβληματικά ορόσημα και η ποιοτική υποδομή είναι τα τρία κορυφαία κριτήρια για την επιλογή ενός ευρωπαϊκού προορισμού διακοπών.

Η ασφάλεια παραμένει το κορυφαίο κριτήριο (52%) – με σημαντική αύξηση από έτος σε έτος μεταξύ των ταξιδιωτών από την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Κίνα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ. Ακολουθεί η τοποθεσία (41%) και η ποιοτική τουριστική υποδομή (39%).

Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (66%) σχεδιάζουν να ξοδέψουν μεταξύ 100 και 200 ​​ευρώ την ημέρα, όπως δήλωναν και το φθινόπωρο του 2023.

Ωστόσο, ορισμένες εθνικότητες περιορίζουν τους προϋπολογισμούς τους, καθώς οι ευρωπαϊκές διακοπές γίνονται λιγότερο προσιτές. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε πτώση 30% από έτος σε έτος στους Κινέζους ταξιδιώτες που πρόκειται να ξοδέψουν πάνω από 200 ευρώ την ημέρα. Επιπλέον, στην Αυστραλία και τον Καναδά , σημειώνονται αυξήσεις 6% και 8%, αντίστοιχα, στους ταξιδιώτες που αναφέρουν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα από 100 ευρώ την ημέρα.

Ο πολιτισμός παραμένει βασικός παράγοντας για την επίσκεψη στην Ευρώπη

Ο πολιτισμός και η ιστορία παραμένουν τα ελκυστικά στοιχεία για ταξίδι στην Ευρώπη από τους περισσότερους διεθνείς ταξιδιώτες, με το 44% των ερωτηθέντων να τα αναφέρει ως προτεραιότητα. Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον ωφελεί τα ιστορικά κέντρα και τα πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης.

Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση του πλούσιου πολιτισμού και της ιστορίας της Ευρώπης έχει αυξηθεί για τους ταξιδιώτες από την Κίνα (+13%), την Ιαπωνία (+11%) και τις ΗΠΑ (+14%) σε σύγκριση με πέρυσι. Οι υποψήφιοι ταξιδιώτες αναφέρουν επίσης τις γαστρονομικές εμπειρίες ως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επίσκεψη στην Ευρώπη (39%). Ακολουθεί η ζωή στην πόλη (33%).

Οι ταξιδιώτες έλκονται όλο και περισσότερο από αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες καθώς αναζητούν μια βαθύτερη κατανόηση του τοπικού πολιτισμού.

Περίπου το 40% δήλωσε ότι επιζητεί την περιστασιακή αλληλεπίδραση με τους ντόπιους για να βελτιώσει την εμπειρία του στο ευρωπαϊκό του ταξίδι. Επιπλέον, το 36% θα αναζητούσε βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες, μαθαίνοντας για την τοπική ζωή και τις παραδόσεις, ενώ το 15% φιλοδοξεί να οικοδομήσει ουσιαστικές σχέσεις με τους ντόπιους.