Με αυτό το ποσοστό αύξησης η Ελλάδα συγκαταλέγεται στην 5η θέση των ευρωπαϊκών χωρών με την υψηλότερη ανάκαμψη από τον Αύγουστο του 2019. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Πολωνία (+25,5%) και ακολούθησαν το Λουξεμβούργο (25,4%), η Ισλανδία (+21,1%), η Μάλτα (+19,4%), η Ελλάδα (+18,7%) %), η Πορτογαλία (+14,3%), η Ιταλία (+14,2%), η Κροατία (+13,1%) και η Κύπρος (+11%).
Αντίθετα, αρνητική επίδοση καταγράφηκε στις χώρες Φινλανδία (-27,4%), Σλοβενία (-21,5%), Σουηδία (-21,2%), Βουλγαρία (-20,1%), Γερμανία (-13,4%) και Λετονία (-11,1%), σύμφωνα με το ACI Europe.
Τον Αύγουστο τα αεροπορικά ταξίδια στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια υποδέχτηκαν 251,5 εκατομμύρια επιβάτες, 5,6% περισσότερους σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και 2,3% πάνω από τον Αύγουστο του 2019.
Τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου (-0,4%) και της Γαλλίας (-0,9%) πλησίασαν πολύ κοντά στην πλήρη ανάκαμψη, με το Χίθροου να παραμένει το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ευρώπη, μπροστά από την Κωνσταντινούπολη, το Παρίσι Σαρλ ντε Γκωλ, το Άμστερνταμ Σίπχολ και τη Φρανκφούρτη.
Η θετική επίδοση στην Ευρώπη τον Αύγουστο οφείλεται αποκλειστικά στη διεθνή επιβατική κίνηση, που αυξήθηκε κατά 7,1% σε ετήσια βάση. Αντίθετα, οι ενδοευρωπαϊκές αεροπορικές μετακινήσεις κατέγραψαν ελαφρά μείωση 0,2%, αντανακλώντας τις διαρθρωτικές αλλαγές στη ζήτηση.
Οι μετακινήσεις αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 3,6% τον Αύγουστο σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων, έναντι του ίδιου μήνα πέρυσι και πλησίασαν πολύ κοντά στην πλήρη ανάκαμψη σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Υπογραμμίζεται ότι τα ανοδικά μεγέθη έρχονται παρά τις επιπτώσεις των στρατιωτικών συγκρούσεων, που έχουν οδηγήσει τα αεροδρόμια στην Ουκρανία να χάσουν όλη την επιβατική κίνηση για 30 μήνες. αυτές στη Ρωσία μειώθηκαν κατά 12,9% και στο Ισραήλ κατά 43,5% και βρίσκονται πολύ κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδά τους.
Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe Olivier Jankovec εξέφρασε την ικανοποίησή του για το ρεκόρ του Αυγούστου, παρά "τους πολλούς αντίθετους ανέμους που συνεχίζει να αντιμετωπίζει η βιομηχανία μας, από την κλιμάκωση των γεωπολιτικών εντάσεων, τις πολύ αυξημένες αεροπορικές τιμές και άλλες πιέσεις εφοδιασμού σε χρόνια ζητήματα ικανότητας διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας", όπως είπε.
"Αν μη τι άλλο, αυτό λέει πολλά για το γεγονός ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι εγγενές μέρος του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής μας", πρόσθεσε.
Γι αυτό ζήτησε "καλύτερες πολιτικές και κανονισμούς". Είπε σχετικά:
"Αυτό είναι πολύ απαραίτητο σε επίπεδο ΕΕ – για να υποστηριχθεί αποτελεσματικά και να καταστεί δυνατή η απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές, αλλά και σε εθνικό επίπεδο – σκεφτείτε απλώς το ανεπίλυτο ανώτατο όριο επιβατών στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου ή τα κακώς ενημερωμένα σχέδια της Γαλλίας αυτής της εβδομάδας να καταπνίξει την αεροπορική συνδεσιμότητα με περισσότερους φόρους. ”