Η κορυφαία εταιρεία travel data Mabrian παρουσίασε την τελευταία της ανάλυση σχετικά με την εξέλιξη των κινήτρων για ταξίδια για το 2024, με ιδιαίτερη έμφαση στις μεταβαλλόμενες τάσεις επίσκεψης στην Ευρώπη και τους προορισμούς που προβάλλουν τις καλύτερες προοπτικές για το επόμενο έτος.
Η μελέτη, που διεξήχθη μέσω προηγμένων μεθοδολογιών, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης του συναισθημάτων αισθήματος των ταξιδιωτών μέσω της ενεργητικής ακρόασης στα Social Media και των δεδομένων συναλλαγών για τη μελλοντική αεροπορική συνδεσιμότητα, προσφέρει πληροφορίες για τις εξελισσόμενες τάσεις στα τουριστικά ενδιαφέροντα στην Ευρώπη και τους καλά καταξιωμένους προορισμούς.
Η ανάλυση tης Mabrian εντοπίζει μια παγκόσμια αύξηση στα βιωματικά ταξίδια, που αντικατοπτρίζεται ιδιαίτερα στην Ευρώπη και ειδικά στον τουρισμό δραστηριοτήτων και στον τουρισμό στη φύση.
Οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης ηγούνται αυτής της αλλαγής, ως εκείνες που είναι πιο έτοιμες να επωφεληθούν από αυτές τις νέες τάσεις ζήτησης. Η Ιταλία, με τη σειρά της, βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιθανών τάσεων για τέτοιους προορισμούς για το 2024, ακολουθούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Νέο τοπίο στα ταξίδια το 2024
Μερικά από τα βασικά συμπεράσματα της ανάλυσης της Mabrian επικεντρώνονται στην παγκόσμια αύξηση των βιωματικών ταξιδιών σε ευρωπαϊκούς προορισμούς, παρέχοντας ένα νέο τοπίο για τα ταξίδια:
Βιωματικά ταξίδια: Η ανάλυση της Mabrian δείχνει μια παγκόσμια τάση προς πιο βιωματικά και τα λιγότερο συμβατικά ταξίδια , με αύξηση 8% σε αυτά από το 2019. Ο βιωματικός τουρισμός περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως γαστρονομικές εμπειρίες, εμπειρίες στη φύση και δραστηριοτήτων, καθώς και εμπειρίες ευεξίας, ενώ ο συμβατικός τουρισμός περιλαμβάνει πολιτισμό, ήλιο και παραλία, οικογενειακές δραστηριότητες, νυχτερινή ζωή και ψώνια.
Νέες ευρωπαϊκές τάσεις που αντικατοπτρίζουν την παγκόσμια αλλαγή: Η Ευρώπη γνώρισε ισοδύναμη αύξηση κατά 8% στις βιωματικές δραστηριότητες από το 2019 έως το 2023, μειώνοντας την εξέχουσα θέση των συμβατικών ταξιδιτικών κινήτρων. Ο τουρισμός δραστηριοτήτων και ο φυσιολατρικός τουρισμός αναδεικνύονται ως οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι, κερδίζοντας 5 και 3 ποσοστιαίες μονάδες αντίστοιχα.
Οι χώρες που βρίσκονται στην καλύτερη θέση για βιωματικό τουρισμό: Οι χώρες της Βόρειας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Ισλανδίας, της Νορβηγίας, της Φινλανδίας, της Σλοβενίας και της Ελβετίας, βρίσκονται σε καλύτερη θέση για να αξιοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση για βιωματικές δραστηριότητες, με μερίδιο άνω του 60% στο ενδιαφέρον των επισκεπτών.
Πιθανοί προορισμοί για το 2024: Η Mabrian προσδιορίζει την Ιταλία ως την κορυφαία χώρα με τους περισσότερους πιθανούς προορισμούς βιωματικών ταξιδιών (τέσσερις), ακολουθούμενη από τη Γαλλία και τη Γερμανία με δύο η καθεμία. Οι 10 κορυφαίες ανερχόμενες περιοχές για το 2024 περιλαμβάνουν επίσης το Ηνωμένο Βασίλειο και την Πορτογαλία.
Οι τρεις κορυφαίοι δημοφιλείς προορισμοί
Περιοχή Πιεμόντε, Ιταλία: Με προορισμούς όπως το Τορίνο, η Στρέζα και η Άλμπα, η περιοχή του Πιεμόντε ξεχωρίζει με μια ισορροπία πολιτιστικών και φυσιολατρικών προσφορών. Οι γαστρονομικές εμπειρίες κατέχουν επίσης εξέχουσα θέση μεταξύ των βιωματικών ταξιδιωτικών κινήτρων, σε συνδυασμό με τις θετικές τάσεις στην προσβασιμότητα πτήσεων.
Νέα Ακουιτανία, Γαλλία: Με προορισμούς όπως το Μπορντό, το Μπιαρίτζ και η Λιμόζ, αυτή η περιοχή ξεχωρίζει για τα οινολογικά και γαστρονομικά προϊόντα της, παράλληλα με τον τουρισμό δραστηριοτήτων. Επίσης, διαθέτει καλή και σταθερή αεροπορική σύνδεση.
Ανατολική Αγγλία, Ηνωμένο Βασίλειο: Συμπεριλαμβανομένων των Κέμπριντζ, Έσσεξ και Νόρφολκ, αυτή η περιοχή επιτυγχάνει μια ισορροπία μεταξύ πολιτιστικών και φυσικών τουριστικών προσφορών, τοποθετώντας την ως έναν αναπτυσσόμενο προορισμό. Η σταθερή και σταθερή συνδεσιμότητα υποστηρίζει περαιτέρω την ελκυστικότητά της.
Τους 10 κορυφαίους προορισμούς της τάσης για βιωματικά ταξίδια συμπληρώνουν οι : Οξιτανία (Γαλλία), Καμπανία (Ιταλία), Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία (Γερμανία), Λομβαρδία (Ιταλία), Εμίλια-Ρομάνια (Ιταλία), επαρχία Αμβούργου (Γερμανία) και η επαρχία της Λισαβόνας (Πορτογαλία).
Ο Carlos Cendra, CMO της Mabrian, σχολιάζει:
“Αν και είναι δύσκολο να γενικεύσουμε τις τάσεις σήμερα, δεδομένης της ανισότητας των τμημάτων και των ενδιαφερόντων, είναι σημαντικό να εντοπιστεί η παγκόσμια και δομική αλλαγή στα ταξιδιωτικά κίνητρα, ειδικά μεταξύ των νέων γενεών. Κάθε προορισμός διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά και μια ξεχωριστή τουριστική προσφορά, αλλά όλοι πρέπει να δώσουν προσοχή στην εξέλιξη των κινήτρων των ταξιδιωτών και να προσπαθήσουν να προσαρμόσουν τις προσφορές τους όσο το δυνατόν πιο ευέλικτα, δεδομένου ότι ο ανταγωνισμός είναι παγκόσμιος και αυξάνεται”.
Για αυτήν τη μελέτη, πάνω από 380 εκατ. τουριστικές αναφορές στο διαδίκτυο την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 έχουν αναλυθεί και συγκριθεί με τα τέσσερα προηγούμενα έτη. Αυτή η τεχνική εξετάζει αυθόρμητες συνομιλίες που σχετίζονται με ταξίδια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Big Data) μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Επεξεργασίας Φυσικής Γλώσσας (Natural Language Processing), ερμηνεύοντας τι παρακινεί τους ταξιδιώτες να επισκεφθούν ένα μέρος. Επιπλέον, για τον εντοπισμό προορισμών που θα είναι δυνητικά τάσεις τους επόμενους μήνες, έχουν χρησιμοποιηθεί δεδομένα συναλλαγών για μελλοντική αεροπορική συνδεσιμότητα.
www.tourismtoday.gr