ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2023

Κυριαρχία της Booking.com στις online ταξιδιωτικές κριτικές, αλλά χάνει έδαφος από τη Google

 


Αν και η Booking.com κυριαρχεί στις κριτικές ξενοδοχείων στο διαδίκτυο, νέα έκθεση διαπιστώνει ότι το μερίδιό της μειώνεται προς όφελος της Google.

Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση Shiji Reviewpro Guest Experience Benchmark που αφορά το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η οποία αποκαλύπτει ότι η Booking.com δημιούργησε πάνω από το 39% των κριτικών ξενοδοχείων, χάνοντας όμως έδαφος, σε ετήσια βάση, προς όφελος της Google, η οποία αύξησε το μερίδιο κριτικών της σε 32%.

H Tripadvisor ήταν η πλατφόρμα με το τρίτο μεγαλύτερο μερίδιο κριτικών στην αγορά (10%) ενώ ακολούθησε η Expedia με μόλις 5%, έχοντας χάσει 5,1 ποσοστιαίες μονάδες από το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

Η μελέτη, η οποία ανέλυσε πάνω  από 3 εκατ. κριτικές και 9 εκατ. σχόλια κριτικών για 9.500 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο σε 53 πηγές κριτικών και διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, αποκαλύπτει επίσης ότι ο όγκος των κριτικών το β’ τρίμηνο του 2023 παρουσίασε αύξηση κατά σχεδόν 20%.

Η Ασία- Ειρηνικός παρουσίασε τον ισχυρότερο ρυθμό αύξησης του αριθμού κριτικών (+71%), όμως ο συνολικός αριθμός τους παρέμεινε κατά 8% μειωμένος έναντι των προπανδημικών επιπέδων.  

Η Google αναδείχθηκε πρώτη στον Δείκτη Πηγής, που αποτελεί μια ανάλυση των κριτικών από μια συγκεκριμένη πηγή. Ενώ το σκορ της Google ήταν 86%, η Booking είχε το χαμηλότερο Δείκτη (83%). Οι Trip.com και Ctrip πέτυχαν υψηλότερους δείκτες, όμως το μερίδιο κριτικών σε αυτές ήταν συγκριτικά χαμηλό στο 3% και 2% αντίστοιχα. Ωστόσο, τα κινεζικά brand αυτά σημείωσαν τεράστια αύξηση με τη Ctrip να παρουσιάζει πενταπλάσιες κριτικές και τη Trip.com αύξηση πάνω από 250%.

Το 76% των κριτικών ήταν θετικές και το 24% αρνητικές, με τις κριτικές στην Ctrip να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συχνότητα θετικότητας, σε σύγκριση με τη Booking όπου υπήρχε ο υψηλότερος ρυθμός αρνητικών σχολίων.

Η κατηγορία δωματίου είχε τον υψηλότερο αρνητικό αντίκτυπο στον Παγκόσμιο Δείκτη Κριτικών και ακολούθησε η διαδικτυακή φήμη και η καθαριότητα, ενώ η κατηγορία εμπειρίας είχε τον υψηλότερο θετικό αντίκτυπο και ακολούθησε το προσωπικό.

Οι ξενοδόχοι απάντησαν στο 62% των κριτικών που απαιτούσαν απάντηση, αυξημένοι κατά σχεδόν 4 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση. Ο ρυθμός απαντήσεων για θετικές κριτικές ήταν σχεδόν 64% και το μέσο διάστημα υποβολής απάντησης ανήλθε σε 3,5 ημέρες, ενώ ο ρυθμός απάντησης σε αρνητικές κριτικές ήταν 53,5% σε 4,3 ημέρες.