ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 24 Ιουνίου 2023

Συνεχίζεται ο αγώνας των εταιριών μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό κατά απόφασης του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Δεκατέσσερις εταιρίες με αντικείμενο την ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό κατέθεσαν ενώπιον του Συμβουλίου Επικρατείας αίτηση ακυρώσεως κατά της υπ’ αριθμ. 154785/15-5-2023 Απόφασης του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία προβλέφθηκε η υποχρέωση ανάρτησης της σύμβασης ολικής εκμίσθωσης των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό στο Ψηφιακό Μητρώο του ν. 4530/2018, τουλάχιστον δύο (2) ώρες προ της ώρας έναρξης αυτής (άρθρο 2 παρ. 2), καθώς και σχετική αίτηση αναστολής εκτελέσεως της ως άνω απόφασης.


Όπως εξήγησαν εκπρόσωποι των εταιριών αυτών στο TravelDailyNews αυτή η υποχρέωση ανάρτησης πριν από την εκμίσθωση των αυτοκινήτων τους καθιστά δύσκολο έως και αδύνατο το έργο τους σε περιπτώσεις μίσθωσης τελευταίας στιγμής. Υπάρχουν περιπτώσεις που οι τουρίστες έχουν αρκετές μέρες πριν  φτάσουν στην χώρα μας ενοικιάσει το αυτοκίνητο με τον οδηγό, αλλά συχνά αποφασίζουν τελευταία στιγμή όπως σε πολλές περιπτώσεις που καταφτάνουν για λίγες ώρες σε ένα λιμάνι με ένα κρουαζιερόπλοιο και θέλουν να περιηγηθούν στην πόλη ή να πάνε με ένα οδηγό σε ορισμένα σημεία της αρεσκείας τους ή σε περίπτωση που καταφθάνουν στο αεροδρόμιο των Αθηνών και έχουν λίγες ώρες στη διάθεση τους μέχρι την επόμενη πτήση τους και πάλι επιθυμούν την μίσθωση αυτοκινήτου  με οδηγό για περιήγηση.


Οι νομικοί σύμβουλοι των εταιριών αυτών ∆ρ. Ιωάννης Α. Γκιτσάκης και Αλέξανδρος Ι. Φάρος, αναφέρουν στην αίτηση ακυρώσεως τους παρακάτω λόγους.


α) Ειδικότερα, οι προτεινόμενοι λόγοι ακυρώσεως αφορούν σε:


1.      Έλλειψη εξουσιοδοτικού ερείσματος – Υπέρβαση των ορίων της νομοθετικής εξουσιοδότησης – Γενική και αόριστη νομοθετική εξουσιοδότηση.


2.      Παραβίαση της συνταγματικής αρχής της οικονομικής ελευθερίας και των ειδικότερων εκδηλώσεων αυτής (Επιχειρηματική ελευθερία – Επαγγελματική ελευθερία – Ελευθερία ανταγωνισμού – Ελευθερία των συμβάσεων), καθώς και της ελευθερίας εγκατάστασης (άρθρο 49 ΣΛΕΕ).


3.      Παραβίαση της συνταγματικής αρχής της αναλογικότητας.


4.      Παραβίαση των συνταγματικών αρχών της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, του κράτους δικαίου και της ασφάλειας δικαίου.


5.      Παραβίαση του δικαιώματος στην περιουσία, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 17 παρ. 1 του Συντάγματος και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣ∆Α.


6.      Προσβολή του δημοσίου συμφέροντος, που συνίσταται στην προώθηση και ανάπτυξη του τουρισμού, στην προστασία και διατήρηση της καλής φήμης και της θέσης της Ελλάδας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού παγκοσμίως και στην εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών του μεγάλου αριθμού τουριστών ιδίως στα νησιά.


7.      Κατάχρηση εξουσίας, συνιστάμενη στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων συγκεκριμένης επαγγελματικής τάξεως, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.


β) Και οι λόγοι προτεινόμενοι αναστολής αφορούν σε:


1.      Προδήλως βάσιμο των λόγων της αιτήσεως ακυρώσεως.


2.      Πρόκληση ανεπανόρθωτης ή δυσχερώς επανορθώσιμης υλικής και ηθικής βλάβης από την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης.


3.      Μη συνδρομή λόγων δημοσίου συμφέροντος που αποκλείουν τη χορήγηση της αιτούμενης αναστολής εκτελέσεως της προσβαλλόμενης απόφασης.


4.      Συνδρομή λόγων δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν τη χορήγηση της αιτούμενης αναστολής εκτελέσεως της προσβαλλόμενης απόφασης.