H Μέση Ανατολή και η Τουρκία, που δεν έχουν απαγορεύσει τις πτήσεις από και προς τη Ρωσία, επωφελήθηκαν από την αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας προς αυτές και μέσω αυτών, προσελκύοντας Ρώσους τουρίστες το 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της ForwardKeys.
Όπως αναφέρει, το έτος που ακολούθησε τον πόλεμο, η χωρητικότητα θέσεων μεταξύ Ρωσίας και Μέσης Ανατολής ήταν 27% μεγαλύτερη από ό,τι ήταν την αντίστοιχη περίοδο πριν από την πανδημία και στην Τουρκία 26%.
Συγκριτικά, ήταν λιγότερη κατά 99% για την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, 92% για τη Βόρεια Αμερική, 87% για την Ασία-Ειρηνικό, 76% για την Αφρική και την υπόλοιπη Αμερική και 20% για την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ίσως η πιο εκπληκτική τάση που εμφανίστηκε κατά τους πρώτους δέκα μήνες του πολέμου, σημειώνεται στην ανάλυση της εταιρείας δεδομένων πτήσεων ForwardKeys, ήταν ότι οι πλούσιοι Ρώσοι επέστρεφαν στα διεθνή ταξίδια με πολύ μεγάλη επιθυμία μετά την πανδημία, ενώ οι απλοί Ρώσοι έμειναν στο σπίτι.
Από την έναρξη του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου έως τα τέλη Δεκεμβρίου, τα εισιτήρια της κατηγορίας premium για ρωσικά εξερχόμενα ταξίδια σημείωσαν άνθηση, αυξημένα κατά 10% σε σύγκριση με πριν από την πανδημία. Αντίθετα, τα ταξίδια οικονομικής θέσης μειώθηκαν κατά 70%.
Ωστόσο, από τις αρχές του 2023, η κατάσταση άλλαξε, με τα διεθνή ταξίδια να καταρρέουν το πρώτο τρίμηνο του έτους. Από τις 15 Φεβρουαρίου, οι κρατήσεις πτήσεων premium κατηγορίας για το πρώτο τρίμηνο είναι προς το παρόν 26% πίσω από τα επίπεδα του 2019 και οι κρατήσεις στην οικονομική θέση 66% πίσω.
Ο προορισμός που ήταν πιο επιτυχημένος στην προσέλκυση εύπορων Ρώσων ήταν η Ταϊλάνδη, όπου τα ταξίδια υψηλής ποιότητας αυξήθηκαν κατά 81% έναντι του 2019. Ακολούθησαν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Τουρκία, οι Μαλδίβες και η Αίγυπτος.
Η Αττάλεια πρώτη επιλογή των Ρώσων συνολικά
Κοιτάζοντας όλα τα ταξίδια, δηλαδή premium συν οικονομικά, η εικόνα είναι διαφορετική. Η πιο δημοφιλής διαδρομή για τους Ρώσους τον περασμένο χρόνο ήταν από και προς την Αττάλεια.
Οι πτήσεις εκεί από τα τρία μεγάλα αεροδρόμια της Μόσχας, το Vnukovo, το Domodedovo και το Sheremetyevo, αυξήθηκαν κατά 144%, 77% και 74% αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Η επόμενη πιο πολυσύχναστη διαδρομή ήταν μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Μόσχας Sheremetyevo, με άνοδο 73% και Vnukovo, με πτώση 14%.
Η έκτη πιο πολυσύχναστη διαδρομή ήταν μεταξύ Αγίας Πετρούπολης και Αττάλειας, σημειώνοντας αύξηση 49%.
Ακολούθησαν το Ερεβάν – Μόσχα/Sheremetyevo με πτώση 47%, Ντουμπάι – Μόσχα/Sheremetyevo με άνοδο 228%, Τασκένδη – Μόσχα/Domodedovoμε άνοδο 84% και Αττάλεια – Εκατερίνμπουργκ με πτώση 31%.
Αυξήθηκαν οι ναύλοι
Το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου σε πολλές αεροπορικές εταιρείες οδήγησε σε αύξηση του κόστους και των χρόνων πτήσεων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας-Ειρηνικού, με αποτέλεσμα υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια.
Οι μέσοι ναύλοι μεταξύ Ευρώπης και Ασίας-Ειρηνικού ήταν 20% υψηλότεροι από ό,τι πριν από την πανδημία το 2019 και 53% υψηλότεροι από πέρυσι.
Στους χρόνους πτήσεων, το 37% της εναέριας κυκλοφορίας μεταξύ των δύο ηπείρων διαρκεί πλέον περισσότερες από οκτώ ώρες, από 23% πριν από την εισβολή.
Οι διαδρομές που έχουν πληγεί περισσότερο περιλαμβάνουν αυτές προς την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα από τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σκανδιναβία και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Ο Olivier Ponti, Αντιπρόεδρος του Insights, ForwardKeys, δήλωσε ότι οι κυρώσεις στη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία έχουν ωφελήσει ιδιαίτερα την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή, που διατήρησαν απευθείας πτήσεις από και προς τη Ρωσία.
Αναμένουμε, είπε, ότι οι κινεζικές αεροπορικές εταιρείες θα είναι ένας ακόμη νικητής, καθώς εξακολουθούν να πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου, και αυτό τους δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους χρόνους πτήσης και στο κόστος καυσίμων στα δρομολόγια μεταξύ Ευρώπης και Ασίας-Ειρηνικού.
Ωστόσο, τόνισε, το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η άνθηση της κατηγορίας premium, η οποία φαίνεται να απεικονίζει μια διαίρεση στη ρωσική κοινωνία μεταξύ των πλουσίων, που έκαναν διακοπές υψηλών ανέσεων, ενώ οι λιγότερο εύποροι έμεναν στο σπίτι.
www.tornosnews.gr