Στο δεύτερο εξάμηνο του 2023 τοποθετείται η ανάκαμψη των εξερχόμενων ταξιδιών των Κινέζων, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για συνολικά 50 εκατομμύρια Κινέζους ταξιδιώτες την εφετινή χρονιά.
Υπενθυμίζεται ότι το 2019 περίπου 155 εκατομμύρια Κινέζοι πήγαν διακοπές στο εξωτερικό και ξόδεψαν 255 δισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν τα διπλάσια από τους Αμερικανούς τουρίστες εκείνη τη χρονιά.
Το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς θα ωφελήσει πρωτίστως τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, που εξαρτώνται περισσότερο από Κινέζους τουρίστες. Η Ταϊλάνδη ήταν ο κορυφαίος προορισμός τους το 2019 με 12 εκατ. επισκέπτες και ακολούθησε η Ιαπωνία με 10 εκατομμύρια. Η Τουριστική Αρχή της Ταϊλάνδης ελπίζει ότι το 2023 θα έχει τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια Κινέζους τουρίστες φέτος, προσδοκώντας πλήρη ανάκαμψη το 2024.
Οι Κινέζοι ήταν σημαντική αγορά τουρισμού προ πανδημίας και από τις χώρες Χονγκ Κονγκ, ΗΠΑ, Νότια Κορέα, Βιετνάμ, ενώ στην Ευρώπη πρώτος προορισμός τους ήταν η Γαλλία.
Το προφίλ των Κινέζων τουριστών
Τελευταία έρευνα της Booikng.com σκιαγραφεί το προφίλ των Κινέζων τουριστών με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Τι θέλουν: Όταν ρωτήθηκαν τι θέλουν να αποκομίσουν από το επόμενο ταξίδι τους, το 33% των Κινέζων ταξιδιωτών είπαν ότι θέλουν να απολαύσουν νέες εμπειρίες ενώ το 23% θέλει να δοκιμάσει νέα φαγητά. Αφού έχουν περάσει τόσο πολύ χρόνο στο σπίτι, 38% των ερωτηθέντων θέτουν ως προτεραιότητα την αλλαγή σκηνικού.
Όσον αφορά τους τύπους ταξιδιών, το 81% των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι έχει μεγαλύτερη διάθεση για διαφορετικούς τύπους διακοπών σε σχέση με πριν από την πανδημία. Επιπλέον, το 83% δεν νοιάζεται για το πού θα πάει διακοπές, αρκεί να ταιριάζει με τον τύπο ταξιδιού που επιθυμεί, είτε είναι διακοπές για σκι είτε απόδραση στην παραλία.
Προτιμήσεις καταλύματος: Τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτικές αξίες μετατοπίστηκαν προς την αυτο-φροντίδα και την ευεξία. Δεν προκαλεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός ότι το 72% των Κινέζων ταξιδιωτών συμφωνούν ότι τώρα επιθυμούν περισσότερο να μείνουν σε καταλύματα με εγκαταστάσεις ευεξίας –γυμναστήριο, πισίνα, σπα κ.λπ.– σε σχέση με πριν από την πανδημία. Επιπλέον, το 73% των ερωτηθέντων προσδοκά ότι τα καταλύματα θα προσφέρουν μαθήματα ευεξίας, όπως γιόγκα, πιλάτες και διαλογισμό.
Εξ αποστάσεως εργασία: Με το 74% των ερωτηθέντων να θέλει να κάνει κράτηση σε καταλύματα με διαθέσιμο χώρο co-working, η εξ αποστάσεως εργασία πρόκειται να παραμείνει σημαντική τάση. Ένα βασικό στοιχείο για αυτό είναι το αξιόπιστο internet και το 83% των ταξιδιωτών συμφωνεί ότι θα ήθελε να εργαστεί εξ αποστάσεως, αλλά θα ήθελε να έχει τη διαβεβαίωση ότι το wifi του καταλύματος είναι ισχυρό. Παράλληλα με την τάση αυτή, υπάρχει και η διάρκεια διαμονής. Πάνω από τους μισούς (59%) Κινέζους ταξιδιώτες θα προτιμούσαν να περνούν περισσότερο χρόνο (πάνω από 14 μέρες) σε έναν προορισμό αν θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν και χρόνο για εργασία.
Συνταξιδιώτες: Αναφορικά με το ποιους θέλουν μαζί τους στα ταξίδια οι Κινέζοι, η οικογένεια έρχεται πρώτη, με ένα εντυπωσιακό ποσοστό (96%) των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι το πιθανότερο είναι να ταξιδέψει με την οικογένεια στις επόμενες διακοπές.
Και το κατοικίδιο: Οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων αυξήθηκαν από την αρχή της πανδημίας, και σε σχετική ερώτηση, το 72% των Κινέζων ταξιδιωτών ανέφερε ότι θα ήθελε να πάρει μαζί το κατοικίδιό του στις επόμενες διακοπές.
Τεχνολογικές καινοτομίες: Η πανδημία έχει αυξήσει τη ζήτηση για καινοτομία, με την τεχνολογία να συμβάλλει ώστε να γίνουν τα ταξίδια ασφαλέστερα και πιο αποδοτικά. Σύμφωνα με την έρευνα, ορισμένες από τις τεχνολογικές καινοτομίες τις οποίες θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν περισσότερο οι Κινέζοι ταξιδιώτες στη διάρκεια των ταξιδιών τους περιλαμβάνουν λογισμικό αναγνώρισης προσώπου για ανέπαφα check-in (76%), περιήγηση εικονικής πραγματικότητας στα καταλύματα πριν από το ταξίδι (73%), ακόμη και υπηρεσία θυρωρείου ρομπότ (64%).