Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 3.000 ταξιδιωτών, αποκάλυψε επίσης ότι η συγκεκριμένη ομάδα καταναλωτών είναι καλά οχυρωμένη όσον αφορά την κρίση του κόστους ζωής, και σχεδιάζει να επενδύσει σημαντικά στις διακοπές με brand τα οποία εμπιστεύεται.
Το 66% δήλωσε ότι σκοπεύει να κάνει δύο έως τέσσερις διακοπές το 2023 και το 25% πέντε ή περισσότερες. Το 57% έχει κάνει ήδη κράτηση διακοπών για το 2023 και για το ένα τρίτο (34%) η κράτηση περιλαμβάνει περισσότερες από μία αποδράσεις διακοπών.
Στην πλειονότητά τους (55%) οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η κρίση του κόστους ζωής δεν έχει επηρεάσει τα σχέδια διακοπών τους με το 14% να σκοπεύει να δαπανήσει περισσότερα από 5.000 λίρες το άτομο για τις βασικές διακοπές του 2023.
Το 61% δήλωσε ότι σίγουρα θα ταξιδέψει εντός Ην. Βασιλείου το 2023 ενώ το 31% ότι θα κάνει διακοπές περιήγησης σε διαφορετικούς προορισμούς και το 30% κρουαζιέρα.
Οι χρονικές περίοδοι κατά τις οποίες σχεδιάζουν να ταξιδέψουν είναι οι περίοδοι εκτός υψηλής σεζόν, με κυρίαρχους μήνες τον Σεπτέμβριο, το Μάιο και τον Ιούνιο, ενώ λιγότερο πιθανοί μήνες για διακοπές είναι ο Δεκέμβριος, ο Νοέμβριος και ο Αύγουστος.
Οι διακοπές παραλίας είναι οι δημοφιλέστερες στις ηλικίες 50-59, με το 44% να σχεδιάζει απόδραση σε ηλιόλουστο προορισμό. Οι ίδιες ηλικίες επιθυμούν επίσης να δαπανούν το χρόνο των διακοπών τους μαζί με μέλη της οικογένειας, ενώ το 20% των ηλικιών 70 και άνω προτιμούν να γνωρίζουν νέους ανθρώπους.
Οι κορυφαίοι μακρινοί προορισμοί για το 2023 είναι οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Αυστραλία και οι κοντινοί η Γαλλία, η ενδοχώρα της Ισπανίας και η Ιταλία, ωστόσο πολλοί θέλουν να επισκεφθούν επίσης την Ιαπωνία, τη Ν. Αφρική, την Κόστα Ρίκα, την Ινδία, τα Γκαλαπάγκος, τη Μονγκολία, τη Ν. Κορέα, την Ανταρκτική, τη Ναμίμπια και τη Μποτσουάνα.
Με την άφιξή τους στον προορισμο, το 47% αναφέρει ότι η δυνατότητα να μάθουν για νέες κουλτούρες, να δουν ένα φυσικό φαινόμενο και να επισκεφθούν μέρη ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είναι υψίστης σημασίας. Ωστόσο, ανάμεσά τους, οι γυναίκες προτιμούν περισσότερο από τους άνδρες την εξερεύνηση (51% έναντι 43% των ανδρών), ενώ τείνουν να προτιμούν περισσότερο τα μοναχικά ταξίδια με το 29% να δηλώνει ότι σχεδιάζει μια μοναχική ταξιδιωτική απόδραση έναντι μόλις 12% των ανδρών.
Άλλα σημαντικά στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα είναι ότι οι ηλικίες άνω των 50 ετών επιλέγουν διακοπές βάσει της ευκολίας μεταφορών και περιήγησης στον προορισμό (46%) και του κλίματος (45%). Δραστηριότητες όπως το wine tasting (23%) και οι μουσικές εκδηλώσεις (22%) αποδεικνύονται πιο δημοφιλείς από τις δραστηριότητες εντονης σωματικής δραστηριότητας, και το 43% επιθυμεί ευελιξία στις διακοπές αναφέροντας ότι θέλει μια σειρά πραγμάτων να έχουν οργανωθεί εκ των προτέρων καθώς και κάποιο ελεύθερο χρόνο για να τον αξιοποιήσουν όπως επιθυμούν.
www.tornosnews.gr/