Η ανάδειξη της Κέρκυρας ως γαστρονομικού προορισμού στην Ευρώπη και την Αμερική προωθείται μέσα από τα φεστιβάλ Corfu Food & Wine Festival και Corfu Beer Festival.
Το Corfu Food & Wine Festival με την υποστήριξη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, του Δήμου Κέρκυρας (ενιαίου παλιότερα, Κεντρικής σήμερα), του Ιονίου Πανεπιστημίου, όλων των φορέων του νησιού αλλά και με τη σημαντική στήριξη του ΕΟΤ, έχει φέρει στην Κέρκυρα τα τέσσερα τελευταία ενεργά χρόνια, δεκάδες δημοσιογράφους από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αναγνωρισμένους σεφ και σχολές Τουρισμού.
Πρόσφατα μάλιστα, το φεστιβάλ προβλήθηκε στην τουριστική έκθεση WTM με την προσωπική υποστήριξη της Δημάρχου Μερόπης Υδραίου και του Αντιδημάρχου Τουρισμού Πάνου Βαρούχα ενώ συμφωνήθηκε με τη διευθύντρια του ΕΟΤ στο Λονδίνο Ελένη Σκαρβέλη να οργανωθεί εκδήλωση προβολής της τοπικής μας γαστρονομίας το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα, οργανώνεται προβολή της Κέρκυρας ως γαστρονομικός προορισμός και στις ΗΠΑ. Η αμερικανική αγορά είναι στρατηγικός στόχος του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας, όπως άλλωστε δήλωσε η Δήμαρχος στη συνάντηση που είχε με την Ελληνοαμερικανίδα συγγραφέα και βραβευμένη τηλεοπτική παραγωγό Υβέτ Μάνεση κατά τη διάρκεια παρουσίας της στο Corfu Food & Wine Festival, τον προηγούμενο Σεπτέμβριο.
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτού του στόχου συντονίζεται με την παρουσία του Αντιπροέδρου της Ένωσης Εστίασης Σπύρου Κατέχη στη Νέα Υόρκη αυτές τις μέρες, σχέδιο δράσεων με τη συνεργασία της Υβέτ Μάνεση και της Αϊρίν Μουρ, ταξιδιωτικής και γαστρονομικής συγγραφέα, φιλοξενούμενης του φεστιβάλ το 2019.
Ενόψει της νέας σεζόν, τα γαστρονομικά φεστιβάλ της Κέρκυρας προετοιμάζονται να υποδεχθούν και να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες στα δύο άκρα της τουριστικής περιόδου. Το Corfu Food & Wine Festival θα διεξαχθεί τον Μάιο και το Corfu Beer Festival τον Οκτώβριο.
Οι τοπικές κουζίνες θερμαίνουν την οικονομία της φιλοξενίας
Όπως σημειώνουν οι υπεύθυνοι των δύο Φεστιβάλ, από τη στιγμή που ο συναισθηματικός τουρισμός αναδείχθηκε ως το επόμενο σκαλοπάτι του βιωματικού, το κριτήριο των τεσσάρων αισθήσεων ανάγεται ως το κύριο κριτήριο επιλογής του επόμενου προορισμού των ταξιδιών εμπειρίας. Οι ψυχολόγοι κάνουν λόγο για τη σημασία της δημιουργίας εμπειριών με μια αίσθηση χαράς και ένα ευχάριστο συναίσθημα που θα παραμείνει στη μνήμη του ατόμου. Όλοι θυμούνται πού έφαγαν καλύτερα στα ταξίδια τους και σίγουρα οι περισσότεροι έχουν στα κινητά τους φωτογραφίες με σχετικό περιεχόμενο.
Αυτή η τάση προφανώς δεν έχει διαφύγει της προσοχής των stakeholders της τουριστικής οικονομίας που βλέπουν αύξηση εσόδων τελευταία από την επένδυση στον τομέα αυτό. Το παγκόσμιο οικονομικό αποτύπωμα του γαστρονομικού τουρισμού προβλέπεται μάλιστα να φτάσει τα 4.530,9 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2032, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Future Market Insights (FMI).
Η FMI, ένας από τους κορυφαίους παρόχους προσαρμοσμένων αναφορών έρευνας αγοράς, υπογραμμίζει ότι η γαστρονομική αγορά εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει σχεδόν τα 977,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2022 και θα παρουσιάσει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 16,6/100 κατά την δεκαετία 2022-2032.
Επιπλέον, η ερευνητική εταιρεία αναφέρει ότι η παγκόσμια γαστρονομική αγορά αναμένεται να επεκταθεί με αυξανόμενο αριθμό για τους λάτρεις του φαγητού που ταξιδεύουν για να μυηθούν στις τοπικές κουζίνες και τα τοπικά προϊόντα.
Σύμφωνα με την έκθεση, το τμήμα των φεστιβάλ φαγητού προηγείται όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, καθώς οι εκδηλώσεις των φεστιβάλ φαγητού έχουν γίνει διαμορφωτές των τάσεων στον γαστρονομικό κόσμο.