ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2022

Η ακρίβεια δεν πτοεί τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες - ποιο είναι το πορτρέτο τους για το 2023

Αν και η ακρίβεια συνθλίβει τα περισσότερα νοικοκυριά στην Ευρώπη, η διάθεση για ταξίδια παραμένει αμείωτη. Τη διαπίστωση αυτή αναδεικνύει έρευνα της MMGY Travel Intelligence, που σκιαγραφεί το πορτρέτο των Ευρωπαίων ταξιδιωτών. Η έρευνα, σε δείγμα 4.000 καταναλωτών, διενεργήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία τον Οκτώβριο του 2022, με βασικό ερώτημα την πρόθεση για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.

Οι Ευρωπαίοι, λοιπόν, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, σκοπεύουν να κάνουν κατά μέσο όρο 2,3 διακοπές στο εξωτερικό το 2023 και να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 3.975 $, 1% περισσότερα από τον αναφερόμενο μέσο όρο πριν από την πανδημία. Στην κορυφή βρίσκονται οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, που προγραμματίζουν 2,5 διεθνή ταξίδια κατά μέσο όρο τους επόμενους 12 μήνες και εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν συνολικά πάνω από 4.908 $.

Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι η Ευρώπη είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για ταξίδια τα επόμενα τρία χρόνια, ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ, την Καραϊβική και τον Καναδά.

Τα υπόλοιπα συμπεράσματα της έρευνας:

  • Οι Βρετανοί ταξιδιώτες, οι Ισπανοί και οι Ιταλοί σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα από τους Γάλλους και τους Γερμανούς ταξιδιώτες.
  • Η γενιά Χ (Generation X), που αναφέρεται σε όσους γεννήθηκαν μεταξύ 1965 και 1979 και οι Baby Boomers, που αντιπροσωπεύουν τη γενιά που γεννήθηκε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μεταξύ 1944 και 1964, σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα στα ταξίδια τους από τις υπόλοιπες γενιές (4.376 $ και $4.291 αντίστοιχα σε σύγκριση με $2.679).
  • Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για ταξίδι, το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων και των καταλυμάτων βρίσκεται στην κορυφή του προβληματισμού για τη λήψη απόφασης. Αντίθετα, δεν προβληματίζει πλέον η πανδημία.
  • Το κύριο κίνητρο για τους Ευρωπαίους, που ταξιδεύουν διεθνώς, είναι να βιώσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, ενώ για τους Βρετανούς η επιθυμία να απομακρυνθούν, να αποσυνδεθούν από την καθημερινότητα και να περάσουν χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους αποτελεί το κύριο κριτήριο.
  • Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες, που επιλέγουν ξενοδοχεία, προτιμούν αυτά να ανήκουν σε αλυσίδα. Οι Ισπανοί και οι Βρετανοί επιλέγουν θέρετρα, οι Γάλλοι καταλύματα βραχυπρόθεσμης μίσθωσης και οι Ιταλοί επιλέγουν καταλύματα Bed and Breakfast.
  • Το 30% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών δηλώνει ότι έχει αποφύγει έναν προορισμό ή το μεταφορικό μέσο γιατί δεν εφαρμόζουν βιώσιμες πρακτικές..

Όπως, πάντως, υπογραμμίζεται, η διάθεση για συνέχιση των ταξιδιών δεν σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι δεν έχουν επίγνωση του κόστους ζωής, που δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στις καλές προσφορές. Γι αυτό, οι προορισμοί και οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών θα πρέπει να παρακολουθούν αυτήν την τάση

  • Η MMGY Global, που διενεργεί την έρευνα, δραστηριοποιείται στο μάρκετινγκ στους κλάδους των ταξιδιών, της φιλοξενίας και της ψυχαγωγίας σε όλο τον κόσμο.