Οι αεροπορικοί ναύλοι πρόκειται να αυξηθούν καθώς η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη αποτυγχάνει να ανακάμψει στα προ του Covid επίπεδα και οι αερομεταφορείς πρέπει να μειώσουν το κόστος.
Αυτό υπογραμμίζει ο Michael O’Leary επικεφαλής της Ryanair, ο οποίος ανέφερε ότι ο αερομεταφορέας βλέπει «διψήφιες αυξήσεις» στους ναύλους αυτό το καλοκαίρι, παρά το γεγονός ότι έχει 15% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το 2019.
Επίσης, προέβλεψε «μια περίοδο τριών έως τεσσάρων ετών αύξησης των ναύλων, όπου η Ryanair θα πάρει μερίδιο αγοράς».
Εκτιμά ότι «θα υπάρξει σημαντική ενοποίηση στην Ευρώπη. Μέχρι το 2025 θα υπάρχουν μόνο τέσσερις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες.
Η Lufthansa, η Air France-KLM, η IAG ιδιοκτήτρια της British Airways και η Ryanair. Θα έχετε τρεις ακριβές παλαιού τύπου εταιρείες και τη Ryanair».
Ο επικεφαλής της Ryanair τόνισε ότι η εταιρεία έχει αφαιρέσει αξιοσημείωτα κόστη από το σύστημα, λόγω και της μεγάλης πίεσης κόστους από τους ανταγωνιστές της.
Όπως επεσήμανε «κανονικά, αν προσθέταμε 15% σε χωρητικότητα, θα βλέπαμε διψήφια πτώση της τιμής. Αλλά οι τιμές αυξάνονται. Βλέπουμε διψήφια ανάπτυξη.
Ποτέ δεν πίστευα ότι θα μπορούσαμε να επιτύχουμε αύξηση χωρητικότητας 15% και να δούμε διψήφιες αυξήσεις στους ναύλους. Κάποια από αυτά είναι περιορισμένη ζήτηση, αλλά βλέπουμε επίσης σημαντικές μεταφορές επιβατών από άλλες αεροπορικές εταιρείες».
Ο Michael O’Leary είπε ότι οι ναύλοι από ορισμένα περιφερειακά αεροδρόμια αυξήθηκαν λόγω της αλλαγής της ζήτησης από πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια.
Τόνισε, πώς «έχουμε δει σημαντική ενίσχυση των αεροπορικών ναύλων στα περιφερειακά αεροδρόμια. Οι ναύλοι στις κοντινές κρατήσεις κινούνται ανοδικά λόγω διακοπής στις πτήσεις».
Προέβλεψε ότι οι περισσότεροι αερομεταφορείς θα έκαναν περαιτέρω μειώσεις χωρητικότητας στα χειμερινά δρομολόγια, λέγοντας πως «θα δούμε περικοπές υλικών αυτόν τον χειμώνα. Θα υπάρξουν σημαντικές περικοπές στην παραγωγική ικανότητα»