ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 2 Ιουλίου 2022

ΠΑΣΕΝΤ: ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕΡΙΔΑΣ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ ΝΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΛΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Συνάλφισσες,φοι εργαζόμενοι,

Προκλητική, ανάλγητη, αχαρακτήριστη και ποινικά κολάσιμη η εργοδοσία της ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς και πρακτόρευσης Containers EVERGREEN Shipping Agency, που παράνομα και καταχρηστικά προσπαθεί να μεθοδεύσει την υπονόμευση της υπογραφείσας κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργαζομένων στις ναυτιλιακές- πρακτορειακές επιχειρήσεις μέλη της ΔΝΕ, τροποποιώντας τις ατομικές συμβάσεις των εργαζομένων και μεταφέροντας τους από την συλλογική σύμβαση της ΔΝΕ στις διατάξεις της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ΕΓΣΣΕ.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μην υπογράψουν το ιδιωτικό συμφωνητικό που τους έχει δοθεί. Η ενέργεια της εταιρείας είναι παράνομη και εγείρει ποινικά αδικήματα για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και για τα μέλη Δ.Σ. της εταιρείας.

Η τρομοκρατία δεν θα περάσει.

Η υπογραφή της σύμβασης για τους εργαζόμενους μέλη της ΔΝΕ κατοχυρώνει και αυξάνει τους όρους αμοιβής και εργασίας καταργώντας ταυτόχρονα τις μνημονιακές διατάξεις για πάγωμα των μισθών αλλά και την επιβολή επταήμερης εργασίας διακεκομμένου ωραρίου με

ταυτόχρονη κατάργηση της Κυριακής αργίας.

Να υπενθυμίσουμε ότι στον κλάδο της Ναυτιλίας η ΣΣΕ ήταν από τις ελάχιστες (4 με 5), που κρατήθηκαν ενεργές και στα πιο βαθιά χρόνια της οικονομικής κρίσης, δημιουργώντας έτσι ένα τοίχος ισχυρής προστασίας για τους εργαζόμενους.

Ο ΠΑΣΕΝΤ δικαιώθηκε για την στρατηγική του επιλογή να θέσει τη διατήρηση και την ισχύ των ΣΣΕ σε κορυφαία προτεραιότητα και το κατάφερε με ανυποχώρητη επιμονή. Έτσι οι εργαζόμενοι στη Ναυτιλία κράτησαν τις συμβάσεις εργασία τους, που είχε διαπραγματευτεί και υπογράψει ο ΠΑΣΕΝΤ και δεν είδαν τις ασύλληπτες μειώσεις μισθών που είχαν χιλιάδες εργαζόμενοι στην χώρας μας.

Έτσι λοιπόν έκπληκτοι δεχτήκαμε καταγγελίες από εργαζόμενους για φθηνά τεχνάσματα μερίδας εργοδοτών, που στην προσπάθεια τους να καταργήσουν την υπογραφείσα σύμβαση, επιχειρούν στην ουσία να μετακινήσουν τους εργαζόμενους σε εργασιακό περιβάλλον εκτός ναυτιλίας.

Με το απαράδεκτο λοιπόν και ελεεινό τέχνασμα, ότι αποχωρούν από την εργοδοτική οργάνωση στην οποία ήταν μέλη (και μάλιστα είχαν υπογράψει από θέση ευθύνης και την προηγούμενη ΣΣΕ του κλάδου), δηλώνουν ότι δεν δεσμεύονται από την ισχύ της σύμβασης και μεταφέρουν στην ουσία τους εργαζόμενους εκτός Συλλογικής Σύμβασης, μειώνοντας στην πράξη τις αμοιβές τους κατά 80% περίπου.

Σε πρώτη φάση, λοιπόν, βάζουν τους εργαζόμενους να υπογράψουν την αλλαγή της Σύμβασης τους και την μεταφορά τους στην Εθνική Γενική ΣΣΕ χωρίς μείωση αλλά δεχόμενοι ότι οι καταβαλλόμενες χρηματικές αμοιβές τους, που υπερβαίνουν τους όρους αμοιβής της Γενικής Σύμβασης, δίδονται σαν οικειοθελή παροχή από τον εργοδότη. Σε δεύτερη φάση λοιπόν μπορούν άνετα να προχωρήσουν σε μειώσεις έως και 80%.

Πρόκειται για μια απαράδεκτη αναχρονιστική και αντεργατική πρακτική που πρέπει να καταδικαστεί όχι μόνο από τους εργαζόμενους, αλλά και από το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου και κυρίως της Ναυτιλίας για την ανεύθυνη και τυχάρπαστη πρακτική, λίγες μόλις ημέρες μετά την υπογραφή της ΣΣΕ και μάλιστα από μια εταιρεία με τεράστια κέρδη για το 2021 (με τα μερίσματα και προ φόρων καθαρά κέρδη που μοιράστηκαν στους μετόχους να ξεπερνούν τα 5.5 εκατ. ευρώ). Είναι η λογική αυτών που δεν θέλουν τους εργαζόμενους αξιοπρεπείς αλλά σύγχρονους σκλάβους και επαίτες.

Για το Δ.Σ. 

Ο Πρόεδρος                      Ο Γ. Γραμματέας

 Θάνος Βασιλόπουλος           Νίκος Τσάκωνας