ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Έρευνα Accor: H Ελλάδα στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των Βορειοευρωπαίων ταξιδιωτών

 

Μια νέα ερευνητική μελέτη από την Accor, κορυφαίο όμιλο φιλοξενίας παγκοσμίως, αποκαλύπτει μια αισιοδοξία για την επιστροφή των ταξιδιών το 2022 με τους ταξιδιώτες να σκοπεύουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 39% περισσότερα χρήματα για ταξίδια το 2022 από ό,τι το 2019 και να κάνουν κατά μέσο όρο 4 ταξίδια φέτος.


Για τη μελέτη πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 6.000 συμμετέχοντες από πέντε χώρες - Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Γερμανία, Πολωνία και Ρωσία- σχετικά με τις ταξιδιωτικές τους προτιμήσεις και επιθυμίες. Τα αποτελέσματα ήταν άκρως θετικά και υποδεικνύουν ότι οι ταξιδιώτες εκτιμούν το ταξίδι και το διάστημα των διακοπών περισσότερο από ποτέ. Παρά τα πρόσφατα εμπόδια σε συνάρτηση με τις παραλλαγές “Δέλτα” και “Όμικρον”, πάνω από το 80% σχεδιάζει να ταξιδέψει μέσα στο 2022. Θέλουν πολύ να ταξιδεύουν και έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών, θέλουν να ξοδέψουν και σημαντικά ποσά.

Η ερευνητική μελέτη αποτελεί μέρος του εμπεριστατωμένου Northern Europe Travel Trends Report, που δημοσιεύτηκε από την Accor και εξετάζει πως οι αλλαγές στη συμπεριφορά μετά τον COVID-19 θα μεταβάλουν τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε,ζούμε, εργαζόμαστε και διασκεδάζουμε από το 2022 και εξής.

Η επιθυμία για “fly and flop” διακοπές (όταν κάποιος ταξιδεύει κάπου για να χαλαρώσει χωρίς λεπτομερές πρόγραμμα δραστηριοτήτων) έχει αυξηθεί, ενώ οι διακοπές στην παραλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για τα ταξίδια του 2022 με το 33% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει αποδράσεις στον ήλιο. Τα city breaks (26%) αναμένεται να επανέλθουν, καθώς επανέρχεται και το κάλεσμα της κοσμοπολίτικης κουλτούρας. Η επαναφορά του mindful travel (ενσυνείδητου ταξιδιού) συνεχίζεται, ενισχυμένη από την “Όμικρον”.

Η έρευνα πριν από την “Όμικρον” έδειξε ότι ένας στους πέντε (20%) αναζήτησε αποδράσεις εκτός χώρας, αλλά η πρόσφατη έκρηξη της πανδημίας οδήγησε σε αυξημένη επιθυμία για τη φύση, με το 30% των ταξιδιωτών να αναζητούν διακοπές στην ύπαιθρο το 2022. Η “Όμικρον” έχει διπλασιάσει την επιθυμία μας να εξερευνήσουμε τη χώρα μας – στα τέλη του 2021 μόλις το 14% των ταξιδιωτών σχεδίαζε staycations και στις αρχές του 2022 ο αριθμός αυτός διπλασιάστηκε στο 28%. Συνολικά, το 25% των ερωτηθέντων είναι πιο πιθανό να προτιμήσουν το staycation ως αποτέλεσμα της “Όμικρον”. Έπειτα από δύο δύσκολα χρόνια, το 14% των Ευρωπαίων σχεδιάζει μια απόδραση απόλυτης πολυτέλειας, ένα ταξίδι ζωής για να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος στα χρόνια της πανδημίας.

Η Ιταλία έχει αναγνωριστεί ως ο Νο1 προορισμός για ταξιδιώτες από την Ευρώπη. Επιπλέον, το 55% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να ταξιδέψουν εντός Ευρώπης, ενώ από εκείνους που θέλουν να εξερευνήσουν προορισμούς εκτός της ηπείρου, το 13% σχεδιάζει ταξίδια στη Βόρεια Αμερική και το 11% στη Νοτιοανατολική Ασία. Το 30% των συμμετεχόντων σχεδιάζουν ενεργά και κάνουν κρατήσεις για ταξίδια στο πρώτο μισό του έτους, 50% για το δεύτερο μισό και περίπου ένας στους πέντε (17%) ήδη κάνουν κρατήσεις για το 2023.

Αν και η επιθυμία για ταξίδια είναι σαφώς έντονη, η μελέτη δείχνει τις αλλαγές που σκοπεύουν να κάνουν οι ταξιδιώτες με 1 στους 5 (22%) να δηλώνει ότι οι ταξιδιωτικές τους προτεραιότητες θα είναι διαφορετικές μετά την πανδημία. Η ευελιξία στις κρατήσεις και τα υψηλά υγειονομικά πρότυπα είναι στην κορυφή της λίστας των απαραίτητων προϋποθέσεων για τους Ευρωπαίους από το 2022 και μετά. Το 31% θέλει σαφέστερα πρότυπα υγείας και ασφάλειας και 1 στους 5 (19%) θα ήταν διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, εάν είχε αναγνωρισμένο βραβείο πρωτοβουλίας καθαριότητας, όπως η παγκόσμια πιστοποίηση υγείας και υγιεινής ALLSAFE της Accor. Το 30% αναζητά μεγαλύτερη ευελιξία σε αλλαγές στις κρατήσεις. Η τεχνολογία θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο στην προσφορά μιας “contact-light” ταξιδιωτικής εμπειρίας, με το 23% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών να αναμένει περισσότερες επιλογές ανέπαφων πληρωμών και το 17% να επιθυμεί αύξηση στην τεχνολογία των ξενοδοχείων από εξυπηρέτηση πελατών μέσω WhatsApp έως βελτίωση στις τηλεοράσεις των δωματίων. Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν, θέλουν επίσης να είναι ασφαλείς και τώρα προσαρμόζονται στο γεγονός ότι αυτά τα δύο μπορούν να συνυπάρχουν. Δεδομένης της αβεβαιότητας των τελευταίων μηνών, η σιγουριά, τόσο στην ασφάλεια όσο και στην ευελιξία, είναι απαραίτητη για τα ταξίδια από το 2022 κι έπειτα.

Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι ταξιδεύουν επίσης είναι μπροστά σε αλλαγές. Το 16% αναμένει λιγότερα αεροπορικά ταξίδια το 2022, το 18% περιμένει επιστροφή στα ταξίδια με τρένο και αυτοκίνητο και το 13% προβλέπει ότι ο προγραμματισμός πολλών ταξιδιών θα συνεχιστεί το 2022 δίνοντας στους ταξιδιώτες τη σιγουριά ότι τουλάχιστον ένα από τα ταξίδια θα πραγματοποιηθεί όπως είχε προγραμματιστεί.

Μια σπάνια θετική εξέλιξη στα χρόνια του COVID-19 είναι η αυξημένη ευαισθητοποίηση για τη βιωσιμότητα, η οποία τίθεται πια ως προτεραιότητα. Η βιωσιμότητα και ο αντίκτυπος του ταξιδιού στο κλίμα και τον πλανήτη αποτελεί πλέον σημαντικό παράγοντα για το 87% των ανθρώπων. Αυτό επηρεάζει τις επιλογές για το πού θα ταξιδέψουν, πως θα φτάσουν εκεί, πού θα μείνουν και τι να κάνουν ενώ βρίσκονται σε έναν προορισμό.

Το Mindful Travel αναμένεται να είναι μια σημαντική τάση το 2022. Ο συναισθηματικός και βιωματικός ρόλος του ταξιδιού είναι επίσης πιο σημαντικός τώρα παρά ποτέ. Το 66% συμφωνεί: “Μία από τις μεγαλύτερες προτεραιότητές μου όταν πηγαίνω διακοπές είναι να τονώσω την ψυχική μου ευεξία και να αφήσω πίσω μου το άγχος”. Έπειτα από δύο χρόνια περιορισμών, το ρητό “η αλλαγή είναι τόσο καλή όσο η ανάπαυση” δεν ήταν ποτέ πιο αληθινό. Το 67% συμφωνεί ότι “το να είμαι κάπου αλλού μου δίνει τη δυνατότητα να αδειάσω το κεφάλι μου και να επαναφέρω κάποια τάξη στη ζωή μου”.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα και την έκθεση, η Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer της Accor North Europe, δήλωσε: “Ο Covid δε μείωσε την επιθυμία μας για ταξίδια, περιέπλεξε τη διαδικασία. Παρ‘όλο που ένας στους πέντε έπρεπε να ακυρώσει ή να αναβάλει ένα ταξίδι λόγω της παραλλαγής Omicron, οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιθυμούν να ταξιδεύουν και να ξοδέψουν 39% παραπάνω από ό,τι το 2019. Τα ταξίδια πέρυσι ήταν αυθόρμητα, συχνά μάλιστα η κράτηση και η πραγματοποίηση του ταξιδιού έγινε μέσα σε μόλις λίγες ημέρες. Τώρα, μετά την Omicron, οι άνθρωποι προγραμματίζουν και κάνουν κρατήσεις ήδη για τα επόμενα τρία χρόνια. Έχουν πολλά να περιμένουν και να αναπληρώσουν το 2022.

Είναι σαφές ότι οι προτεραιότητες έχουν αλλάξει τα τελευταία δύο χρόνια. Η βιωσιμότητα επηρεάζει περισσότερο από ποτέ τις αποφάσεις που λαμβάνουν οι  άνθρωποι. Η ισορροπία εργασίας-ζωής δεν είναι πλέον απλώς μια επίφαση και οι ταξιδιώτες αντιλαμβάνονται διαφορετικά τον θετικό αντίκτυπο που έχουν τα ταξίδια στην ευεξία τους. Στην πραγματικότητα, στα δύο τρίτα από εμάς το ταξίδι λειτουργεί ως ένας τρόπος ενίσχυσης της ψυχικής υγείας. Αναμένουμε ότι αυτή η τάση για βελτίωση, επίγνωση και ευημερία θα είναι μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας για τα επόμενα χρόνια, επιταχυνόμενη από τις ευκαιρίες που χάθηκαν εξαιτίας του Covid. Τα ταξίδια επέστρεψαν, οι εμπειρίες επέστρεψαν και η Ευρώπη ξεκινά το 2022 με αισιοδοξία”.

Οι 10 κορυφαίες ταξιδιωτικές τάσεις της Accor

  1. HOLIDAY MILLIONAIRES - Αν έχουν τα μετρητά -ύστερα από δύο χρόνια περιορισμών- θέλουν να τα ξοδέψουν.
  2. BIOPHILIA- Το κάλεσμα της φύσης παραμένει ισχυρό καθώς οι ταξιδιώτες κατευθύνονται προς τις ακτές και την ύπαιθρο.
  3. LINGER LONGER – Η βιωσιμότητα, η επίγνωση και το “workation” συμβάλλουν σε μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια.
  4. CRAFTED CONTENTMENT – Αυτοβελτίωση, μάθηση και εμπειρίες στα ταξίδια.
  5. SOLITUDE - Τα σόλο ταξίδια, η φροντίδα του εαυτού μας και η ανάγκη για προσωπικό χρόνο αναμένεται να ανθίσουν το 2022.
  6. HYBRID WORKING – Ο νέος επαγγελματίας ταξιδιώτης, επηρεασμένος από την υβριδική εργασία, το “workspitality” και τους νέους τρόπους εργασίας.
  7. CITY CELEBRANTS – Έπειτα από δύο χρόνια απομόνωσης, οι άνθρωποι θέλουν να νιώσουν ξανά μέρος της ανθρώπινης ζωής.
  8. THE NEW COMPANIONS - Big Bubbles, Gramping (κάμπινγκ με 3 γενιές της οικογένειας) και κατοικίδια.
  9. HOTEL RESIDENCES – Η άνοδος των branded κατοικιών.
  10. LOYALTY – ALL: Accor Live Limitless, ο απόλυτος σύντροφος ταξιδιού.