ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Πρόγραμμα θεματικού τουρισμού για τους 55plus στον ορεινό Αριστοτέλη Χαλκιδικής

 

Ένα νέο ολοκληρωμένο πρόγραμμα θεματικών διακοπών εκπόνησε ο Δήμος Αριστοτέλη Χαλκιδικής, το οποίο απευθύνεται σε τουρίστες ηλικίας “55 plus”. Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που διοργάνωσαν οι FedHATTA και HATTA στα γραφεία τους στην Αθήνα προκειμένου να ενημερώσουν τα τουριστικά γραφεία-μέλη τους για την πρωτοβουλία του δήμου.

 
Στην εκδήλωση, την οποία παρακολούθησαν διαδικτυακά δεκάδες τουριστικά γραφεία και δημοσιογράφοι, συμμετείχε η υφυπουργός Τουρισμού, κα Σοφία Ζαχαράκη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας FedHATTA, κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών γραφείων ΗΑΤΤΑ, κ. Νικόλας Κελαϊδίτης, ενώ την παρουσίαση του προγράμματος πραγματοποίησε ο δήμαρχος Αριστοτέλη, κ. Στέλιος Βαλιάνος και η σύμβουλος τουρισμού του Δήμου, κα Μαρία Πάππα.
 
Στόχος του προγράμματος, το οποίο συσπειρώνει τους τοπικούς επαγγελματίες σε μια πρόταση διαδρομής θεματικού και ορεινού τουρισμού, είναι να προωθήσει τον silver τουρισμό, κυρίως στο ορεινό τμήμα της Ανατολικής Χαλκιδικής, από την Αρναία και το Αριστοτελικό Όρος μέχρι τον Άθωνα και τον Αθωνικό κόλπο, κατά τις ταξιδιωτικές περιόδους της Άνοιξης και του Φθινοπώρου.
 
Η υφυπουργός Τουρισμού, μιλώντας στην εκδήλωση, εξέφρασε τον ενθουσιασμό της για την πρωτοβουλία του Δήμου Αριστοτέλη, και τόνισε ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της πρόθεσης του υπουργείου να προωθήσει, για πρώτη φορά, τον χειμερινό και ορεινό τουρισμό, μέσα από τη καμπάνια “Ζήσε την Ελλάδα και το χειμώνα”, αλλά και στους ευρύτερους στόχους του για την διεύρυνση της σεζόν και την ενίσχυση του θεματικού τουρισμού.
 
Προοπτικές και για εισερχόμενο τουρισμό
 
Ο κ. Τσιλίδης δήλωσε: “Όλα τα γραφεία ταξιδίων έχουν τη δυνατότητα και τις γνώσεις να δημιουργούν πακέτα διακοπών. Εμείς ως FedHATTA θεωρούμε ότι έχει γίνει πολύ σωστή δουλειά στη διαμόρφωση της διαδρομής αυτής, και θα τη διαδόσουμε στους επαγγελματίες-μέλη μας στην Ελλάδα αλλά και σε επαγγελματίες τουριστικούς πράκτορες του εξωτερικού, μέσω του ΔΩΔΕΚΑ. Μάλιστα, θα προσκαλέσουμε γραφεία ταξιδίων του εξωτερικού για την αναδειξη του προορισμού, με ταξίδια εξοικείωσης”.
 
Από την πλευρά του, ο κ. Κελαϊδίτης δήλωσε: “Ο ΗΑΤΤΑ θα προωθήσει την πρωτοβουλία του δήμου Αριστοτέλη για ένα χρόνο ενημερώνοντας τα μέλη του σε όλη την Ελλάδα. Ο ίδιος, ως τουριστικός πράκτορας, έχω πεισθεί να εντάξω τη διαδρομή στα προγράμματα της εταιρίας μου. Επειδή είμαι και λάτρης της φιλοσοφίας του Αριστοτέλη, θεωρώ ότι οι επαγγελματίες χρειάζεται να πραγματοποιήσουν βιωματικά ταξίδια στην περιοχή, ώστε να τα προσφέρουν στη συνέχεια στους τελικούς πελάτες”.
 
Παρουσιάζουμε αυτό το πρόγραμμα διακοπών προς αξιοποίηση από τα μέλη του ΗΑΤΤΑ σε όλη την Ελλάδα. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, ευελπιστούμε ότι θα διευρύνουμε την τουριστική περίοδο στην περιοχή βάζοντας ένα ακόμα λιθαράκι στον οικονομικό πυλώνα του τουρισμού της περιοχής μας, στον οποίο έχουμε στοιχηματίσει. Ευελπιστούμε ότι η πρωτοβουλία μας, μετά τη σημερινή εναρκτήρια παρουσίαση στα κεντρικά γραφεία των ΗΑΤΤΑ και FedHATTA, θα έχει επιτυχημένη πορεία”, δήλωσε ο κ. Βαλιάνος.
 
Όπως δήλωσε η κα Πάππα, “πήραμε ξεχωριστά κομμάτια θεματικού τουρισμού (περιπατητικός, προσκηνυματικός, ποδηλατικός, οινοτουρισμός, γαστρονομικός) και τα ενοποιήσαμε σε μια διαδρομή στον ορεινό όγκο, αλλά μοιρασμένο σε όλες τις κοινότητές του ούτως ώστε να αναδεικνύονται όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της περιοχής”.
 
Το πρόγραμμα θα διοχετευθεί μέσω της Ομοσπονδίας, σε ολόκληρη την ελληνική τουριστική αγορά, την ίδια στιγμή που μία social media καμπάνια θα “τρέχει” για δύο μήνες με συγκεκριμένες προωθητικές κατευθύνσεις.
 
Οι 9 και 1 ορεινοί προορισμοί
 
Η διαδρομή, που τιτλοφορείται “silver route”, περιλαμβάνει 9 ορεινούς προορισμούς, χωρίς πρότερη τουριστική παράδοση, και έναν παραθαλάσσιο. Ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη με πρώτη στάση την Αρναία, και ακολουθεί περιήγηση στα ορεινά περίχωρα (Παλαιοχώρι, Νεοχώρι, Στανός, Μεγάλη Παναγία, Βαρβάρα, Στάγειρα, Στρατονίκη, Ολυμπιάδα και η παραλιακή Ουρανούπολη).
 
Το οικονομικό μέγεθος του προγράμματος εκτιμήθηκε με τη βοήθεια ενός μέλους-τουριστικού γραφείου του ΗΑΤΤΑ και οι επαγγελματίες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, και συνεργάζονται μεταξύ τους, θα λάβουν το σήμα “55 plus”.
 
Μέσω του νέου πρότζεκτ, ο δήμος επιδιώκει να αναδείξει ακόμα περισσότερο την περιοχή, η οποία διαθέτει σημαντικά αξιοθέατα και μνημεία, όπως τα Αρχαία Στάγειρα, το Άγιο Όρος (ο δήμος Αριστοτέλη αποτελεί την πύλη προς το Άγιο Όρος) και το όρος Άθως. Ο προορισμός διαθέτει 100 αμμώδεις παραλίες, τρεις θαλάσσιους κόλπους, τρια καταπράσινα βουνά, συνδυασμό παραλιακών οικισμών με τον ορεινό όγκο και οικισμούς μακεδονίτικης αρχιτεκτονικής από πέτρα και ξύλο. Επιπλέον, είναι η γενέτειρα του Αριστοτέλη, αλλά και ο τόπος των μεταλλείων όπου εργαζόταν ο Αλέξης Ζορμπάς και της γνωριμίας του με το Νίκο Καζαντζάκη (στο Άγιο Όρος). Ανάμεσα στα κυριότερα αξιοθέατα είναι και ο Μητροπολιτικός ναός Αγίου Στεφάνου που λειτουργεί και ως μουσείο ενώ στη διαδρομή πρωταγωνιστούν πολλά τοπικά παραδοσιακά προϊόντα όπως ο μαύρος χοίρος, γλυκά του κουταλιού, η πίτα Αρναίας, το μέλι κλπ.
 
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της FedHATTA, η αγορά τουριστών 55 plus στην Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 25% των Ελλήνων τουριστών και παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική στις αγορές του εξωτερικού.