Τις 10 τάσεις στα ταξίδια το 2022 με δεδομένα για το πως και που επιθυμούν να κάνουν διακοπές οι ταξιδιώτες, αποκαλύπτει η G Adventures.
Οι τάσεις αυτές δείχνουν ότι η πανδημία έχει οδηγήσει σε πιο ευσυνείδητους ταξιδιώτες και αποτελεί μια τεράστια δυνατότητες αλλαγής στους παρόχους ταξιδιωτικών υπηρεσιών.
1. Τουρισμός κοινότητας
Σχεδόν το ένα τρίτο (28%) των Αυστραλών και των Νεοζηλανδών ανέφεραν ότι θα εστιάσουν περισσότερα στα υπεύθυνα ταξίδια το 2022. Με τη μεγαλύτερη προσοχή την κοινότητα και τη στήριξη των επιχειρήσεων ιδιοκτησίας ντόπιων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είναι λογικό αυτή η νοοτροπία να συνεχιστεί και στα διεθνή ταξίδια.
2. Στήριξη των ντόπιων
Ο πιο σημαντικός παράγοντας για τους ανθρώπους στα ταξίδια είναι ότι τα χρήματά τους ωφελούν τους ντόπιους, σε ποσοστό 68%. Αυτή η τάση έχει ενταθεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας στις χώρες που βασίζονται στον τουρισμό για την οικονομική τους επιβίωση. Αναδύεται ως σημαντικότερη από άλλα ζητήματα όπως η ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα και η μείωση της κατανάλωσης πλαστικών (και τα δύο με ποσοστά 15% παγκοσμίως).
3. Οι ταξιδιώτες θα έχουν περισσότερα χρήματα να δαπανήσουν
Με την παραμονή τους στο σπίτι, οι άνθρωποι εξοικονόμησαν μεγάλα χρηματικά ποσά, με το 24% των Αυστραλών και των Νεοζηλανδών να αναφέρουν ότι έχουν αυξήσει τους ταξιδιωτικούς προϋπολογισμούς τους για την ερχόμενη εθνική εορταστική περίοδο.
Αυτό σημαίνει ότι τα χρήματα που έχουν συγκεντρώσει για διακοπές είναι πιθανό να τους οδηγήσουν σε μεγαλύτερες διακοπές περιπέτειας από ό,τι πίστευαν οτι ήταν πιθανό.
4. Οι «Workations» κερδίζουν έδαφος
Επειδή ο κόσμος στράφηκε προς την εξ αποστάσεως εργασία, οι εταιρείες συνειδητοποίησαν ότι ο χώρος του γραφείου δεν είναι υποχρεωτικός για τη διασφάλιση της παραγωγικότητας. Ο τομέας του ψηφιακού νομάδα, οι «workations», έχουν γίνει mainstream. Το 20% των ερωτηθέντων στην πιο πρόσφατη έρευνα της G Adventures αναφέρουν ότι είναι σε θέση να «εργάζονται από οπουδήποτε – με το ποσοστό να αυξάνεται στο 46% για τα άτομα ηλικίας 18-34 ετών. Αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων, που κυμαίνεται στο 20%, σχεδιάζει να συνδυάσει στο μέλλον εργασία με ταξίδια, παρουσιάζοντας αύξηση 14% από τον Δεκέμβριο του 2020.
5. Τα χόστελ επιστρέφουν
Η ανάγκη για κοινωνική αλληλεπίδραση των νεαρών ταξιδιωτών είναι έντονη με το 55% των Αυστραλών και των Νεοζηλανδών ηλικίας 18-34 ετών να δηλώνουν ότι είναι πιθανό να δοκιμάσουν εμπειρία χόστελ μετά την πανδημία και το 50% εξ αυτών να πιστεύουν ότι η συνάντηση με άτομα για κοινωνικοποίηση στον χόστελ και πιθανώς και στο ταξίδι, είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή ενός χόστελ.
6. Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αποσυνδεθούν από τις συσκευές τους
Εκτός από τους εργαζόμενους που συνδυάζουν διακοπές, ενώ οι ταξιδιώτες θέλουν να επανασυνδεθούν με ανθρώπους και μέρη, επιθυμούν απεγνωσμένα να αποσυνδεθούν από τον διαδικτυακό κόσμο ενώ βρίσκονται σε διακοπές. Το 47% των ερωτηθέντων θέλει να απομακρυνθεί από τις συσκευές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 26% να αναφέρει ότι η κοινωνικοποίηση και η συνάντηση με νέα άτομα είναι η κορυφαία προτεραιότητά τους για ευεξία κατά την κράτηση των επόμενων διακοπών τους.
7. Οι staycation αποτελούν παρελθόν, οι ταξιδιώτες επιδιώκουν μακρινά ταξίδια
Η ελκυστικότητα των εγχώριων διακοπών εξαντλείται καθώς η πανδημία προχωρά. Μόνο το 17% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα προτιμούσαν να ταξιδέψουν κοντά στο σπίτι τους από το να ταξιδέψουν πιο μακριά στις επόμενες διεθνείς διακοπές τους, με σχεδόν το ένα τρίτο - 30% - να λέει ότι ήταν λιγότερο πιθανό να κάνει διακοπές «staycation» το 2022.
8. Η ζωή του lockdown οδήγησε στην επιθυμία για μεγαλύτερη ενεργητικότητα
Το 67% των ερωτηθέντων επιθυμούν να είναι σωματικά δραστήριοι στις επόμενες διακοπές τους και καθώς το 63% των ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν αναφέρουν ότι η σωματική και ψυχική τους ευεξία είναι ένα από τα κύρια μελήματα κατά την κράτηση διακοπών, μια πεζοπορία δεν ήταν ποτέ πιο ελκυστική.
9. Προτεραιότητα η ευεξία και και ψυχική υγεία
Το 93% των ταξιδιωτών αναφέρει ότι τα ταξίδια είναι σημαντικά για την ευεξία και την ψυχική τους υγεία. Οι ταξιδιώτες θέλουν επίσης να κάνουν τις επόμενες διακοπές τους με τρόπο που όχι μόνο τους βοηθά να επανασυνδεθούν αλλά και ως μέσο αναζωογόνησης.
10. Η τάση για «revenge travel» ξεθωριάζει, η τάση για ταξίδια επανασύνδεσης αναδύεται
Οι καταναλωτές διψούν για νέες εμπειρίες και συνδέσεις. Παρόλο που ο όρος «ταξίδι εκδίκησης» - η παρόρμηση να ταξιδέψετε για να αναπληρώσετε τον χαμένο χρόνο στο lockdown - κέρδισε δημοτικότητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η επανασύνδεση είναι ο κύριος λόγος για ταξίδια για το 40%, με τα ταξίδια εκδίκησης - η κράτηση ενός ταξιδιού για αναπλήρωσου του χαμένου χρόνου – να αντιπροσωπεύουν μόλις το 16%.