Η TUI επικεντρώνεται πλέον περισσότερο στη διαχείριση ξενοδοχείων και λιγότερο στην ιδιοκτησία. Στο πλαίσιο αυτό συμφώνησε για την πώληση του 49% του μετοχικού της κεφαλαίου στην RIU Hotels σε συνδεόμενη εταιρεία στην ξενοδοχειακή αλυσίδα. Το αντίτιμο της πώλησης ορίστηκε στα 670 εκατ. ευρώ.
Η συμφωνία αυτή αφορά 19 ξενοδοχεία και 2 υπό κατασκευή. RIU και TUI συνεχίζουν να είναι κοινοπραξία με 50:50, ελέγχοντας 100 ξενοδοχεία και resort σε 19 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της TUI, ο τουρ οπερέιτορ δημιουργεί έτσι τη βάση για κερδοφορία και περαιτέρω ανάπτυξη μετά την πανδημία με μεγαλύτερο κομμάτι διαχείρισης ξενοδοχείων και συρρίκνωση της ιδιοκτησίας. Τα έσοδα θα αξιοποιηθούν για τη μείωση του χρέους του ομίλου που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Επιπλέον η συνεργασία με τη RIU στρέφεται περισσότερο στο operation και το μάρκετινγκ σε παγκόσμια κλίμακα.
Η TUI ενισχύει την κύρια δραστηριότητά της με τις εμπειρίες διακοπών και ιδιαίτερα την ανάπτυξη, το operation και το μάρκετινγκ των brand ξενοδοχείων και διακοπών. Ο όμιλος φιλοδοξεί να αναπτυχθεί κυρίως μέσα από τα διεθνή brand ξενοδοχείων TUI Blue, RIU, Robinson, TUI Magic Life και τη διαχείρισή τους παρότι στο μέλλον θα δεσμεύσει μικρότερο κεφάλαιο για ιδιόκτητη ακίνητη περιουσία.
Η TUI έχει ήδη εκκινήσει τη στρατηγική αυτή από τον Δεκέμβριο του 2019, πριν τον κορωνοϊό. Στόχος είναι να αποδεσμεύσει τα ξενοδοχεία και τα κρουαζιερόπλοια από τις επενδύσεις. Η μεταφορά της Hapag-Lloyd Cruises στην κοινοπραξία της TUI, TUI Cruises, η οποία συμφωνήθηκε την άνοιξη του 2020, ήταν το πρώτο επιτυχές βήμα στην εφαρμογή της στρατηγικής της.