Στη δεύτερη Σύνοδο Κορυφής της ACI EUROPE για την Αειφορία της Αεροπορίας, ο οργανισμός αεροδρομίων προέβη σε σειρά ανακοινώσεων επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση των αερολιμένων της Ευρώπης σε δράσεις για το κλίμα και αυξάνοντας σημαντικά τις φιλοδοξίες τους στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών CO2- παρά τις καταστροφικές επιπτώσεις από την πανδημία COVID-19.
Στους πρωτοπόρους για το μηδενισμό εκπομπών συγκαταλέγεται και το αεροδρόμιο Αθηνών, το οποίο έχει στόχο το 2025.
-Η ACI EUROPE επιβεβαίωσε τη δέσμευση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αερολιμένων να επιτύχει το Net Zero για εκπομπές CO2 το αργότερο το 2050.
Αυτή η δέσμευση ξεκίνησε αρχικά τον Ιούνιο του 2019. Με βάση τον όγκο κυκλοφορίας των αεροδρομίων της Ευρώπης το 2019 και το εκτιμώμενο αποτύπωμα άνθρακα, η δέσμευση Net Zero θα εξαλείψει συνολικά 3,14 εκατομμύρια τόνους ετήσιων εκπομπών CO2 το 2050.
-235 αεροδρόμια που διευθύνονται από 63 εταιρίες σε 29 χώρες έχουν πλέον υποστηρίξει αυτήν τη δέσμευση του κλάδου – έχοντας δεσμευθεί για τον ίδιο στόχο.
Εκτός από τα 211 αεροδρόμια που το είχαν πράξει πριν από την κρίση του COVID-19 και που εξακολουθούν να τηρούν τη δέσμευσή τους, σήμερα άλλα 24 αεροδρόμια έχουν ενταχθεί στη δέσμευση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αεροδρομίων για το Net Zero.
Αυτά τα 235 αεροδρόμια αντιπροσώπευαν το 68% της ευρωπαϊκής επιβατικής κίνησης το 2019.
-Αυξήθηκαν οι φιλοδοξίες, με 91 αεροδρόμια που διευθύνονται από 16 εταιρίες να εκπληρώνουν τη δέσμευσή τους για το Net Zero ήδη από το 2030.
Σε αυτά περιλαμβάνονται 10 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Swedavia (συμπεριλαμβανομένης της Στοκχόλμης-Αρλάντα), τα οποία πρόσφατα έγιναν τα πρώτα παγκοσμίως που έγιναν Net Zero.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών θα ακολουθήσει το 2025, και θα ακολουθήσουν τα Aéroports de la Côte d'Azur (3 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένης της Νίκαιας), Aeroporti di Roma, Άμστερνταμ Schiphol, AVINOR (44 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου του Όσλο), Κοπεγχάγη, Αϊντχόβεν, EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg, Finavia (21 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου του Ελσίνκι), Λουξεμβούργο, Lyon-Saint Exupéry, Marseille-Provence, SEA Milan και Ταλίν, με στόχο το 2030.