Έρευνες έχουν δείξει ότι με τη στήριξη του διαφοροποιημένου και χωρίς αποκλεισμούς περιβάλλοντος εργασίας, οι εταιρίες επιτυγχάνουν οφέλη όπως μεγαλύτερη κερδοφορία, αυξημένη δημιουργικότητα και καινοτομία καθώς και πιο χαρούμενο προσωπικό.
Οι κατευθυντήρες γραμμές διαμορφώθηκαν από εκτιμήσεις και πλαίσια λειτουργίας που αναπτύχθηκαν από ηγέτες του ιδιωτικού κλάδου των ταξιδίων και του τουρισμού (Hilton, Accessible Travel Solutions και JTB Corp), κορυφαίους οργανισμούς διαχείρισης προορισμού (IC Bellagio και Greater Fort Lauderdale Convention & Visitors Bureau κλπ.) και με κερδοσκοπικούς οργανισμούς όπως ο Travel Unity.
Οι κατευθυντήρες γραμμές χωρίζονται σε 4 πυλώνες…
-Ανάπτυξη ενός υποστηρικτικού συστήματος
-Δημιουργία ασφαλών χώρων
-Στήριξη ενός ευέλικτου συστήματος
-Απλοποίηση του μη αποκλεισμού και της διαφοροποίησης
Μερικά παραδείγματα κατευθυντήριων γραμμών είναι…
-Ξεκάθαρο, με διαφάνεια και χωρίς προκαταλήψεις πλαίσιο λειτουργίας που καθορίζεται πώς αμείβεται το προσωπικό και πώς υπολογίζονται οι αυξήσεις.
-Ενσωμάτωση των στόχων διαφοροποίησης και μη αποκλεισμών στους στόχους των τμημάτων.
-Ενσωμάτωση της διαφοροποίησης και μη αποκλεισμού στις αξίες του οργανισμού και σε όλες τις πλευρές της λειτουργίας του. Σε αυτό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η εξύμνηση της δέσμευσης για διαφοροποίηση και μη αποκλεισμούς, η παροχή πλαισίων λειτουργίας που προωθεί τη δικαιοσύνη αριστείας και συμπεριφοράς, η ανταμoιβή της επιτυχούς επίδειξης αξιών διαφοροποίησης και μη αποκλεισμού και η δημιουργία υπευθυνότητας.
-Παροχή ασφαλούς χώρου για τους εργαζομένους ώστε να εκφράζουν τις απόψεις τους σχετικά με τον οργανισμό και την εμπειρία τους σε αυτόν.
-Δημιουργία ενός περιβάλλοντος που διευκολύνει το δύσκολο αλλά με σεβασμό διάλογο σχετικά με τη διαφοροποίηση και τον μη αποκλεισμό.
-Διασφάλιση ότι οι αποφάσεις που λαμβάνονται σχετικά με μια δημογραφική ομάδα λαμβάνονται με τη συμμετοχή μελών της δημογραφικής αυτής ομάδας, όταν είναι δυνατό, δίνοντας τη δύναμη σε αυτούς τους ανθρώπους να διατυπώνουν τις ειλικρινείς απόψεις και εμπειρίες τους.
-Πρότυπα μάρκετινγκ, μέσων και επικοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς, για την αξιοπρεπή εκπροσώπηση όλων των ανθρώπων, την ανάδειξη των αυθεντικών φωνών, την αποφυγή των πολιτισμικών καθωσπρεπισμών και την αναγνώριση της δυναμικής διαφοροποίησης και υπερ-τμηματικότητας.