ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020

CEO Airbnb: Ποιες αλλαγές έρχονται στα ταξίδια μετά το τέλος της πανδημίας

 Flights: Save HUNDREDS on cheap holidays with airport trick | Travel News |  Travel | Express.co.uk

Μπορεί κάποια στιγμή η ανθρωπότητα να βρει τα μέσα και τους τρόπους να αντιμετωπίσει την πανδημία και τα ταξίδια να επανέλθουν σε πλήρη έκταση, ωστόσο, όλα όσα βιώνουμε τους τελευταίους μήνες διαμορφώνουν νέες τάσεις στα ταξίδια. Κάποιες θα παραμείνουν για πάντα, κάποιες θα ξεπεραστούν σε λίγα χρόνια.

Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε ο CEO της Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι, μιλώντας στο Bloomberg.Ποιες αλλαγές διαβλέπει ο κ. Τσέσκι:

  • Τα επαγγελματικά ταξίδια δεν θα επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση. Η τηλεργασία διευκολύνει πλέον τη συνεργασία σε όλα τα επίπεδα, οπότε οι άνθρωποι θα έχουν λιγότερους λόγους να μπουν σε αεροπλάνο.
  •  Προ της πανδημίας, η μεγάλη πλειονότητα των τουριστών επέλεγε μεγάλες εμβληματικές διεθνείς πρωτεύουσες ή πόλεις με μοναδικά χαρακτηριστικά, δημιουργώντας το φαινόμενο του υπέρ τουρισμού. 
  • Πλέον σε αυτούς τους προορισμούς υπάρχουν περιοριστικά μέτρα, ενώ ταυτόχρονα, λόγω της πανδημίας, οι άνθρωποι αναζητούν περιοχές που προσφέρουν αποστάσεις και τη φύση όπου μπορούν να αναπνεύσουν, χωρίς πλήθη δίπλα τους.
  • Έτσι, ο κ. Τσέσκι προβλέπει την ανάπτυξη νέων προορισμών.

«Ο κόσμος ανακαλύπτει τώρα μικρές πόλεις, μικρές κοινότητες. Ανακαλύπτουν εθνικά πάρκα, ερωτεύονται την ύπαιθρο και συνειδητοποιούν ότι μπορούν να πάνε σε κάθε είδους άλλα μέρη. Αυτή είναι μια μη αναστρέψιμη τάση», υπογράμμισε ο κ.Τσέσκι.

Τα επόμενα χρόνια, ο CEO της Airbnb εκτιμά ότι οι ταξιδιώτες θα αποφύγουν τις μεγάλες πόλεις και τους προορισμούς του υπέρ-τουρισμού. Αυτό, όμως, δεν θα διαρκέσει για πάντα. Το πολύ σε 3-5 χρόνια θα έλθει η ανάκαμψη. «Όσο μεγαλύτερη είναι η πόλη, τόσο περισσότερο πιστεύω ότι θα χρειαστεί για να ανακάμψει», επισήμανε.

Η Airbnb, από απώλειες κρατήσεων 90% και 400 εκατ. δολαρίων στην αρχή της υγειονομικής κρίσης, τον Αύγουστο κατάφερε να έχει άνοδο καταναλωτικών δαπανών της τάξης του 22% σε ετήσια βάση και να αιτηθεί την πολυαναμενόμη είσοδό της στο Χρηματιστήριο.

Στις 8 Ιουλίου, όπως τόνισε ο κ. Chesky, καταγράφηκαν πάνω από 1 εκατ. διανυκτερεύσεις σε καταχωρήσεις της Airbnb που αφορούσαν διαμονή στο μέλλον, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά μετά από ένα τετράμηνο που έφτασε σε αυτά τα επίπεδα, τα οποία προσεγγίζουν τις μέσες ημερήσιες πωλήσεις κατά τις πρώτες 90 ημέρες του 2019. Τους πρώτους μήνες της πανδημίας η πλατφόρμα είχε απώλειες 1 δισ. δολαρίων.

Τα στοιχεία της πλατφόρμας ωστόσο δείχνουν οτι ενώ οι ταξιδιώτες κάνουν διπλάσιες σχεδόν κρατήσεις σε σχέση με πέρυσι, οι ενοικιάσεις σπιτιών σε αστικά κέντρα, συνεχίζουν να έχουν χαμηλή ζήτηση. 

Κατά την αργία της Ημέρας Εργασίας (7 Σεπτεμβρίου 2020), οι πυκνοκατοικημένοι προορισμοί αποτέλεσαν μόλις το 20% των κρατήσεων της πλατφόρμας, έναντι 40% πέρυσι.

Σύμφωνα με τις τάσεις του φθινοπώρου τις οποίες ανακοίνωσε η Airbnb, οι μακροχρόνιες ενοικιάσεις συνεχίζουν να συγκεντρώνουν ζήτηση ακόμα και μετά το καλοκαίρι, όπως και οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

Αυτό που παρατηρούμε αυτή την περίοδο, είπε ο κ. Chesky, είναι μια μεγάλη επανάσταση που θα αλλάξει τα ταξίδια οριστικά.Για τις αγορές των ΗΠΑ, της Γαλλίας και της Βρετανίας, είπε ότι παρότι έχουν χάσει μεγάλο μέρος του εισερχόμενου τουρισμού, παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση στον εσωτερικό, σε αντίθεση με ο,τι συμβαίνει σε προορισμούς που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον διεθνή τουρισμό, όπως η ΝΑ Ασία και η Καραϊβική.

Για τη Γερμανία, είπε ότι ο εσωτερικός τουρισμός είναι πιο αδύναμος από άλλες χώρες, καθώς οι Γερμανοί συνηθίζουν να ταξιδεύουν στο εξωτερικό για διακοπές.

Αυτό σημαίνει ότι οι προορισμοί που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό θα χρειαστεί να διαφοροποιήσουν άμεσα τις οικονομίες τους για να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη έλλειψη επισκεπτών από το εξωτερικό, ενώ άσημοι προορισμοί κοντά σε μεγάλες πόλεις θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται τουριστικά.

Μακροπρόθεσμα, είπε ο κ. Chesky, όλοι οι προορισμοί θα κερδίσουν καθώς οι τουρίστες θα κατανέμονται σε περισσότερους.

 Παλαιότερα οι περισσότεροι ταξιδιώτες επισκέπτονταν μερικές γνωστές, εμβληματικές πρωτεύουσες, όμως πλέον αυτές δεν ενδείκνυνται για τα ζητούμενα των ταξιδιωτών, όπως η φύση και ο χώρος και η κοινωνική αποστασιοποίηση, ανακουφίζοντας φαινόμενα υπέρ τουρισμού.

 Οι ταξιδιώτες πλέον επιθυμούν να εξερευνούν μικρές πόλεις και κοινότητα, εθνικά πάρκα και υπαίθριες δραστηριότητες, και αυτή είναι μια μη ανατρέψιμη τάση.

Εάν 20 πόλεις στον κόσμο συγκέντρωναν το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας της Airbnb, πλέον συγκεντρώνουν έως το 2% των κρατήσεων. Αυτό, όπως τονίζει, προσφέρει νέες δυνατότητες για την Airbnb καθώς περιλαμβάνει πολλά μοναδικά καταλύματα, ιδιαίτερα σε αγορές που δεν διαθέτουν μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα.

Ωστόσο, ο κ. Chesky δεν προβλέπει το τέλος των ταξιδίων στις πόλεις.

 Οι άνθρωποι θα τις αποφύγουν στο άμεσο μέλλον, οι τιμές θα πέσουν και η νέα γενιά, σε τρία έως 5 χρόνια, θα τις ανακαλύψει και πάλι με νέα δεδομένα, οδηγώντας πιθανόν στην αναγέννηση του τουρισμού πόλης, τόνισε. 

Όσον μεγαλύτερες είναι οι πόλεις, τόσο περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί για να ανακτήσουν τον τουρισμό τους, είπε.Για τα επαγγελματικά ταξίδι είπε ότι ακόμη κι αν η πανδημία τεθεί υπό έλεγχο, αυτά δεν θα είναι πλέον τα ίδια καθώς οι άνθρωποι θα έχουν λιγότερους λόγους να ταξιδέψουν όταν η εργασία εξ αποστάσεως θα έχει πλέον διευκολύνει τις συναντήσεις. 

Τα επαγγελματικά ταξίδια αποτελούσαν μεγάλη πηγή εσόδων για τους αερομεταφορείς και τα ξενοδοχεία, και σε μικρότερο ποσοστό για την Airbnb. Επίσης εάν οι εταιρίες δεν καλύπτουν έξοδα ταξιδίων, οι καταναλωτές δεν θα μπορούν να μαζεύουν πόντους όπως στο παρελθόν, επομένως αλλάζει και το τοπίο των προγραμμάτων πιστότητας.

Το μότο της Airbnb για την ανθρώπινη σύνδεση θα συνεχίσει να ισχύει και μετά την πανδημία, υπογράμμισε ο κ. Chesky, καθώς σε αυτήν επέστρεψε η πλατφόρμα μετά τις σοβαρές απώλειες στις αρχές της χρονιάς. 

Ωστόσο, ξεκαθάρισε, ότι αυτό δεν σημαίνει την επαφή με τους ιδιοκτήτες αλλά τη χρήση της Airbnb ως μέσο για να επανασυνδεθούν οι άνθρωποι με φίλους και μέλη της οικογένειάς τους.