ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 1 Αυγούστου 2020

«Πλήρης οπισθοδρόμηση στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών – Απώλεια θέσεων εργασίας και μείωση αμοιβών για τους Έλληνες ναυτικούς προμηνύουν οι τροπολογίες της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας»



Νέα δεδομένα για τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτικών – Isalos.net


Πλήρη οπισθοδρόμηση και υποβάθμιση των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών συνιστούν οι τροπολογίες της κυβέρνησης που οδηγούν στην ουσιαστική κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) στην ποντοπόρο ναυτιλία και στον τρόπο εκλογής και εκπροσώπησης τους στα συνδικαλιστικά τους όργανα.

Χθες(30/7) η κυβέρνηση, κατά  την προσφιλή της μέθοδο, δηλαδή της κατάθεσης εκπρόθεσμης  τροπολογίας στην ολομέλεια της Βουλής, προχώρησε στην κατάργηση των ΣΣΕ στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία άνω των 3.000 κοχ, καταδικάζοντας  τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων ναυτικών σε αυτά, σε συμβάσεις που προβλέπουν τριτοκοσμικές αμοιβές.  Η συγκεκριμένη ΣΣΕ θεσμοθετήθηκε το 1944, αφού οι ναυτεργάτες κατά τη διάρκεια του Β Παγκόσμιου Πόλεμου κράτησαν τα πλοία εν πλω και η οποία κατοχυρώνει μέχρι σήμερα τους μισθούς και τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Η κυβέρνηση προσπαθεί «να πείσει» ότι πήρε αυτή την πρωτοβουλία προκειμένου να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και να προσελκύσει νέους στο ναυτικό επάγγελμα.  Να ενισχύσει δηλαδή την ανταγωνιστικότητα του κλάδου εις βάρος των Ελλήνων ναυτικών και να προσελκύσει νέους στο ναυτικό επάγγελμα θεσμοθετώντας μισθούς σε επίπεδα Φιλιππίνων και Πακιστάν.  Τα επιχειρήματα αυτά μόνον ως κακόγουστο αστείο μπορούν να εκληφθούν. 

Η κυβέρνηση επίσης εξοφλώντας άλλο ένα γραμμάτιο προς τον εφοπλισμό και με πρόφαση τη «μη ανεύρεση» πλοιάρχου προχωρά και  καταργεί και τις πέντε θεσμοθετημένες θέσεις ναυτικών  από την ποντοπόρο ναυτιλία στα πλοία με ελληνική σημαία, εφόσον «δεν υπάρχει προσφερόμενος πλοίαρχος»

Η εικόνα προς το παρόν συμπληρώνεται με την ωμή εξωθεσμική παρέμβαση στα εσωτερικά του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος.  Αντί η κυβέρνηση να ανοίξει ένα διάλογο με τα ναυτεργατικά συνδικάτα για την ένταξή τους στο Ν 1264/82, επιβάλλει ρυθμίσεις και μάλιστα με αναδρομική ισχύ που καθορίζουν στις εκλογικές διαδικασίες τους.  Νομοθετεί μέγιστο αριθμό θητειών των εκλεγμένων συνδικαλιστών και περιορίζει την δυνατότητα ανάδειξης στελεχών από το πρωτοβάθμιο στο δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο.

Ο  ΣΥΡΙΖΑ κατοχύρωσε με νομοθετικές ρυθμίσεις και άλλες πρωτοβουλίες τόσο τις θέσεις των  Ελλήνων ναυτικών όσο και τα εργασιακά τους δικαιώματα,   Η Νέα Δημοκρατία με διαδοχικές νομοθετικές πρωτοβουλίες  οδηγεί  στη μείωση των θέσεων εργασίας και στην υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων, δημιουργώντας μεγάλο πλήγμα με μακροπρόθεσμες συνέπειες όχι μόνο στους Έλληνες ναυτικούς αλλά συνολικά στην ελληνική ναυτιλία.