Τα στοιχεία του ταξιδιού που παίζουν το σημαντικότερο ρόλο στην εμπειρία ταξιδιώτη παρουσιάζει σε έρευνά της η Four Seasons, που διεξήχθη σε ενήλικες από τις ΗΠΑ, το Ην. Βασίλειο, την Κίνα και τα Αραβικά Κράτη του Κόλπου.
Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες από όλα τα ηλικιακά γκρουπ και από όλο τον κόσμο, δήλωσαν ότι θεωρούν σημαντικότερο το χρόνο διακοπών από τα χρήματα, εάν είχαν να επιλέξουν ανάμεσα στα δύο, επιβεβαιώνοντας ότι ο χρόνος συνεχίζει να αποτελεί τη μεγαλύτερη πολυτέλεια στο μυαλό των ανθρώπων.
Πάνω από τους μισούς Millennials (54%), Gen X (53%) και Boomers (56%) προτιμούν περισσότερες ημέρες διακοπών έναντι χρηματικής αποζημίωσης. Μόνο η γενιά Gen Z, με πολλούς από τους εκπροσώπους της να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο αλλά να αναζητούν οικονομική ανεξαρτησία, αξιολογούν ως σημαντικότερη την αύξηση (62%) από τις ημέρες διακοπών (38%).
Αντίθετα, ο τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιώτες θα ήθελαν να δαπανούν το χρόνο των διακοπών είναι πανομοιότυπος για όλους. Οι ταξιδιώτες όλων των ηλικιών αναζητούν εμπειρίες που εμπλουτίζουν το πνεύμα και την προσωπικότητα, και τους κάνουν να νιώθουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για διαφορετικές κουλτούρες, πιο συνδεδεμένοι με τον κόσμο και πιο βαθιά συνδεδεμένοι με τους εαυτούς τους και τους άλλους.
Οι σύγχρονοι ταξιδιώτες, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος παγκόσμιων επιχειρήσεων της Four Seasons Hotels and Resorts, Christian Clerc, αναζητούν νόημα μέσα από αυθεντικές εμπειρίες, στην επιστροφή στο σπίτι με διαφορετική αντίληψη για τον κόσμο.
Η έρευνα έδειξε ότι οι Millennials και Gen Z ρισκάρουν περισσότερο σε σύγκριση με τους Boomers, ωστόσο το 95% των ερωτηθέντων είπαν ότι στις διακοπές τείνουν περισσότερο να βγαίνουν από τη ζώνη άνεσής τους.
Πάνω από ένα τρίτο των ταξιδιωτών έχουν κάνει κάτι κατά τη διάρκεια των διακοπών που δεν γνώριζαν ότι μπορούσαν να κάνουν, όπως η δοκιμή κάποιου νέου σπορ ή η απόκτηση μιας νέας δεξιότητας ώστε να αναπτυχθούν πνευματικά και σωματικά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους Κινέζους, οι οποίοι σε ποσοστό 66% ανέφεραν ότι το στυλ διακοπών τους περιγράφεται ως «απόδραση από τη ζώνη άνεσης» σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αγορές με αντίστοιχο ποσοστό 45%.
Το 51% των ερωτηθέντων σημείωσαν ότι νιώθουν πιο αποφασιστικοί, το 46% πιο αισιόδοξοι και το 42% πιο υπομονετικοί στην εργασία μετά τις διακοπές. Τέσσερις στους πέντε Αμερικανούς είναι πιο αποδοτικοί στην εργασία, τρεις στους πέντε Βρετανούς επιστρέφουν «διαφορετικοί» και πιο αισιόδοξοι, με μεγαλύτερη εκτίμηση στα αγαπημένα τους πρόσωπα (45%), μεγαλύτερη κατανόηση για τα κίνητρα των άλλων (39%) και καλύτερη ικανότητα διαχείρισης άγχους (38%).
Οι ταξιδιώτες από τις χώρες του Κόλπου διατηρούν τη χαρούμενη διάθεση των διακοπών για περισσότερο χρόνο μετά τις διακοπές από τις υπόλοιπες εθνικότητες, με μέσο όρο τις 26 ημέρες έναντι 15 στους υπολοίπους. Οι Βρετανοί διατηρούν τη διάθεση αυτή μόλις για 11 ημέρες.
Σχεδόν τρεις στους πέντε ανέφεραν ότι ξεκίνησαν νέα χόμπι μετά τις διακοπές, όπως νέα μουσική (43%), νέες γλώσσες (36%) και νέες μορφές τέχνης (36%).
Τα τρία τέταρτα των νεαρής ηλικίας ταξιδιωτών, κάτω των 40, απέκτησαν καινούρια χόμπι ή ενδιαφέροντα. Το εντονότερο νέο ενδιαφέρον για τους ταξιδιώτες είναι η μαγειρική ή η δοκιμή νέων φαγητών (56%).