Μάχη για την πρωτοκαθεδρία στην αγορά του μαζικού τουρισμού στη ρωσική αγορά μεταξύ της TUI Ρωσίας και του Anex Tour προβλέπουν το 2020 οι εκπρόσωποι των τουριστικών οργανισμών της χώρας, σε έρευνα που διενήργησε η ιστοσελίδα της Ένωσης Ρώσων Τουρ Οπερέιτορ- ATOR.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Ρωσίας Taras Demura δηλώνει ότι ο τουρ οπερέιτορ θα συνεχίσει να ενισχύει τη θέση του στην αγορά, προσβλέποντας το 2020 να διακινήσει 3 εκατομμύρια τουρίστες. Τα τελευταία τρία χρόνια, λέει, η TUI Ρωσίας έχει μεγαλώσει 7 φορές και το 2020 θα μεγαλώσει ακόμη δυο φορές. Όπως τονίζει, στη ρωσική αγορά βρίσκεται σε εξέλιξη ο μετασχηματισμός των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον μαζικό τουρισμό, με ορισμένους τουρ οπερέιτορ να ενισχύουν τη θέση τους και άλλους να χάνουν μερίδιο και να φεύγουν.
Ο δεύτερος μεγάλος πόλος είναι πλέον ο Anex Tour, ο οποίος μετά την εξαγορά του Intourist, κινείται επιθετικά για να εδραιώσει την κυριαρχία του στη ρωσική αγορά."
Και οι δυο αυτές ομάδες είναι εξαιρετικά φιλόδοξες με στόχο την κυριαρχία στην αγορά και έχουν την οικονομική δυνατότητα να θυσιάσουν σε κάποιο βαθμό την κερδοφορία τους στο δρόμο προς την κορυφή", αναφέρει ο γενικός διευθυντής του Russian Expres, Taras Kobischanova. Εκτιμώντας ότι και οι υπόλοιποι παίκτες του Big Five -Coral Travel, PEGAS Touristik και Biblio-Globus - δεν σκοπεύουν επίσης να εγκαταλείψουν τις θέσεις τους, θα δούμε ένταση του ανταγωνισμού για τη θερινή περίοδο του 2020, τονίζει.
Σε αυτό το πεδίο μάχης των μεγάλων τουρ οπερέιτορ, θα επιβιώσουν όσοι τουριστικοί πράκτορες προσφέρουν το καλύτερο προϊόν από την άποψη της σχέσης τιμής-ποιότητας και έχουν την ευελιξία να επιλύουν προβλήματα.Οι εκπρόσωποι των τουρ οπερέιτορ της Ρωσίας εκτιμούν επίσης ότι το 2020 θα αυξηθούν οι online κρατήσεις στα πακέτα διακοπών, τόσο από τις ιστοσελίδες των διοργανωτών όσο και από τις διαδικτυακές πλατφόρμες.
Το μερίδιο των online κρατήσεων αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και αυτό θα συνεχισθεί, δηλώνει η Maya Lomidze, εκτελεστικός διευθυντής της ATOR.
Τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρακτορεία πρέπει να προσαρμοσθούν σε αυτόν τον ανταγωνισμό για να έχουν πελατεία σε σε μια ασυνήθιστη ζώνη ηλεκτρονικού εμπορίου γι 'αυτούς , εξηγεί ο Taras Kobishchanov από την Russian Express.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του Spectrum, Evgenia Konkol, αναφέρει ότι η χρήση κινητών εφαρμογών για υπηρεσίες κρατήσεων και instant messengers ως κανάλι πωλήσεων το 2020 θα παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη.
Οι κρατήσεις μέσω κινητού τηλεφώνου θα βρεθούν στο επίκεντρο της ζήτησης, γι αυτό οι πάροχοι που δεν διαθέτουν κινητές εφαρμογές θα χάσουν τις θέσεις τους στην αγορά, λέει.
Χαμηλή ανάπτυξη στα εξερχόμενα ταξίδια
Οι μετέχοντες στην έρευνα της ATOR εκτιμούν ότι ο εξερχόμενος τουρισμός από τη Ρωσία θα παρουσιάσει γενικά χαμηλή ανάπτυξη το 2020. Ωστόσο, τα κλασικά πακέτα διακοπών, για οικογενειακές διακοπές και διακοπές σε μορφή all-inclusive, θα έχουν μια αισθητή αύξηση τη νέα χρονιά. Η στασιμότητα στα έσοδα των Ρώσων αναμένεται να οδηγήσει σε στασιμότητα και την ταξιδιωτική βιομηχανία της χώρας, με ανακατανομή της ζήτησης σε φτηνότερα θέρετρα, δηλώνει ο Sergey Romashkin, γενικός διευθυντής του τουρ οπερέιτορ Dolphin, άποψη την οποία συμμερίζεται και η Maya Lomidze.
Αμετάβλητη εκτιμούν οι ίδιοι παράγοντες ότι θα παραμείνει η ζήτηση στα ταξίδια πολυτελείας. Αντίθετα, η αύξηση της ζήτησης για οικονομικές διακοπές θα πλήξει το μεσαίο τμήμα των τιμών στα πακέτα διακοπών. Η τάση αυτή, σύμφωνα με την διευθύντρια της ATOR Maya Lomidze, μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες για τα τουριστικά πρακτορεία να προσελκύσουν ανεξάρτητους τουρίστες της μεσαίας τάξης.
Γι αυτό θα δούμε μια τάση κάποια τουριστικά πρακτορεία να ενδυναμώνουν το brand τους, ώστε να καθιερωθούν σε αυτή τη συγκεκριμένη αγορά.Η ίδια εκτιμά ότι η Τουρκία, η Ελλάδα και η Κύπρος θα είναι οι προορισμοί, που θα ευνοηθούν από τις ανακατατάξεις, που συντελούνται στη ζήτηση για διακοπές των Ρώσων το 2020.Η Yana Muromova, από τον Anex Tour, θεωρεί ότι λόγω των πτωχεύσεων τα προηγούμενα χρόνια καθοριστικό στοιχείο για την επιβίωση και ανάπτυξη των διοργανωτών ταξιδιών είναι η αξιοπιστία και οι εγγυήσεις, που μπορεί να παρέχει στον πελάτη.
Μια ακόμη τάση, που διαπιστώνουν οι εκπρόσωποι των τουρ οπερέιτορ που μιλούν στην έρευνα, είναι ότι ο Ρώσοι θα συνεχίσουν να προχωρούν σε κρατήσεις έξι μήνες πριν ή και περισσότερο από την ημερομηνία αναχώρησης, καθώς βρίσκουν ελκυστικές τιμές, που δεν θα βρουν τρεις ημέρες πριν από το ταξίδι τους.
Εκτιμούν, μάλιστα, ότι το 2020 το 30% έως 50% των πακέτων μαζικού τουρισμού θα πουληθεί μέσω έγκαιρης κράτησης.Ένας αυξανόμενος αριθμός Ρώσων τουριστών, εξάλλου, επιθυμεί πακέτα διακοπών με τακτικές πτήσεις σε ξένους προορισμούς, αλλά και περιοχές της Ρωσίας. Σχεδόν όλοι οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες μιλούν για αυτή την τάση. Αυτό σημαίνει ότι περισσότερα τουριστικά προϊόντα θα διαμορφωθούν για τακτικές πτήσεις, έστω και αν είναι λίγο ακριβότερα από τις πτήσεις τσάρτερ.Το σλόγκαν για το 2020 στη ρωσική τουριστική αγορά, λέει χαρακτηριστικά ο Sergey Romashkin, είναι "φτηνότερα, ταχύτερα και πιο αξιόπιστα".
Οι προσωπικές επιθυμίες του ταξιδιώτη, τέλος, είναι ένα χαρακτηριστικό που λαμβάνουν υπόψη οι Ρώσοι τουρ οπερέιτορ, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα πρόσθετων υπηρεσιών στα πακέτα, είτε στα ξενοδοχεία, είτε στις δραστηριότητες και στις περιηγήσεις.