Το Digi.travel ΕΜΕΑ 2019 πραγματοποιήθηκε στις 10 Δεκεμβρίου 2019 σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Wyndham Grand Athens από την Travel Media Applications και με κορυφαίους ομιλητές τόσο από την πανεπιστημιακή όσο και από την επιχειρηματική τουριστική κοινότητα. Τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε το συνέδριο ήταν, μεταξύ άλλων, οι νέες τεχνολογίες, όπως είναι το Blockchain, αλλά και η εικονική/επαυξημένη πραγματικότητα (AR/VR).
Το συντονισμό των ομιλιών και των συζητήσεων είχε ο δημοσιογράφος κ. Δημήτρης Μαλλάς και η κα Βίκυ Καραντζαβέλου, γενική διευθύντρια της Travel Media Applications.
Το “παρών” έδωσε με ομιλία του ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, αλλά και ο πρώην γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Γιώργος Τζιάλλας. Σύντομο χαιρετισμό στο συνέδριο έκανε και το μέλος του ΔΣ του HATTA κ. Μιχάλης Μινόπουλος, ενώ παραβρέθηκε και ο κ. Θόδωρος Κουτσογιαννόπουλος, εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής.
Ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας.
Κατά το χαιρετισμό του, ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε στις αλλαγές που επιφέρουν οι νέες τεχνολογίες και η ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας στον τουρισμό και τόνισε ότι το μέλλον του τουρισμού μας εξαρτάται από την προσαρμογή στις ανάγκες και προκλήσεις της ψηφιακής οικονομίας, που τείνει να μετατραπεί σε κυρίαρχη πλέον τάση. ”Πάνω από το 50% των κρατήσεων γίνεται μέσω διαδικτύου, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία, επίσης, των επισκεπτών αντλεί πληροφορίες για τουριστικούς προορισμούς ή για ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από το διαδίκτυο. Στη νέα γενιά τουριστών, μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο, αφού το 80% επιλέγει τον προορισμό του μέσα από το διαδίκτυο”, δήλωσε χαρακτηριστικά και επεσήμανε ότι το 2020 τα έσοδα από τις online ταξιδιωτικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 800 δισ. δολ. Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε σε ένα συνολικό επανασχεδιασμό με γνώμονα σύγχρονα κριτήρια και εφαρμογή εναρμονισμένων υπηρεσιών ψηφιακού τουρισμού, από την παροχή πληροφορίας έως την εμπορική και επιχειρηματική συναλλαγή, και ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην προσαρμογή και συμμόρφωση της ελληνικής νομοθεσίας με τα πρότυπα και τους νόμους, σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο, αρχής γενομένης από την Οδηγία 680/2016 για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τόνισε, επίσης, ότι οι ανάγκες της ψηφιακής οικονομίας επιβάλλουν ριζικές αλλαγές και στο μοντέλο της τουριστικής εκπαίδευσης, από το οποίο αντλούν στελέχη οι επιχειρήσεις, αφού η τουριστική εκπαίδευση δεν μπορεί να περιορίζεται σε χαμηλής ειδίκευσης αντικείμενα, τη στιγμή που η 4η βιομηχανική επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει, με αιχμή του δόρατος τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιακή οικονομία.
Ο πρώην γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Γιώργος Τζιάλλας.
Μονόδρομος η ψηφιακή ανάπτυξη στον τουρισμό, υποστήριξε ο κ. Τζιάλλας. ”Στην τουριστική βιομηχανία η τεχνολογία έχει την ικανότητα να αυξήσει την αποδοτικότητα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών-τουριστών, εφόσον οι τουριστικές επιχειρήσεις υιοθετήσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις όπως διαμορφώνονται στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, η αξιοποίηση της καινοτομίας και της ψηφιακής εξέλιξης παρέχει στον τουρισμό ευκαιρίες για βελτίωση της χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης και της αποτελεσματικής διαχείρισης των πόρων, στο πλαίσιο της ευρύτερης ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη”, είπε ο κ. Τζιάλλας.
Ο κ. Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής Τουριστικού Μάρκετινγκ και Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας.
Όλοι οι ομιλητές υποστήριξαν ότι η εμπειρία του πελάτη είναι το πιο σημαντικό και οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι το κλειδί για να γίνει καλύτερη η εμπειρία του πελάτη. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία του κ. Ευάγγελου Χρήστου, καθηγητή Τουριστικού Μάρκετινγκ και Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας με θέμα “Βιωματικό e-marketing στον τουρισμό: Η επόμενη μέρα!”, στην ενότητα “Ξενοδοχεία και social media”.
Πως οι τουριστικές επιχειρήσεις υποπίπτουν στα 7 θανάσιμα αμαρτήματα με τα Social Media και τι πρέπει να κάνουν για να πάρουν “άφεση αμαρτιών”, το θέμα που ανέλυσε ο κ. Αρσένης Πασχόπουλος, Managing Partner του digital agency Just Online.
Ακολούθησε ο λέκτορας του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου και υπεύθυνος Μεταπτυχιακού Προγράμματος MBA in Tourism δρ. Σωτήρης Βαρελάς, που αναφέρθηκε στην Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα ως μέσα προσαύξησης της αξίας στους τουριστικούς οργανισμούς και προορισμούς, ενώ ο κ. Δημήτρης Αργυράκης, γενικός διευθυντής του Airport Hotel Basel AG και πρόεδρος του Worldhotels Switzerland Association μίλησε για την ψηφιακή τεχνολογία ως μέσο βελτιστοποίησης της τουριστικής βιομηχανίας.
Το συντονισμό των ομιλιών και των συζητήσεων είχε ο δημοσιογράφος κ. Δημήτρης Μαλλάς και η κα Βίκυ Καραντζαβέλου, γενική διευθύντρια της Travel Media Applications.
Το “παρών” έδωσε με ομιλία του ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, αλλά και ο πρώην γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Γιώργος Τζιάλλας. Σύντομο χαιρετισμό στο συνέδριο έκανε και το μέλος του ΔΣ του HATTA κ. Μιχάλης Μινόπουλος, ενώ παραβρέθηκε και ο κ. Θόδωρος Κουτσογιαννόπουλος, εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής.
Ο υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας.
Κατά το χαιρετισμό του, ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε στις αλλαγές που επιφέρουν οι νέες τεχνολογίες και η ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας στον τουρισμό και τόνισε ότι το μέλλον του τουρισμού μας εξαρτάται από την προσαρμογή στις ανάγκες και προκλήσεις της ψηφιακής οικονομίας, που τείνει να μετατραπεί σε κυρίαρχη πλέον τάση. ”Πάνω από το 50% των κρατήσεων γίνεται μέσω διαδικτύου, ενώ η μεγάλη πλειοψηφία, επίσης, των επισκεπτών αντλεί πληροφορίες για τουριστικούς προορισμούς ή για ταξιδιωτικές εμπειρίες μέσα από το διαδίκτυο. Στη νέα γενιά τουριστών, μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμα μεγαλύτερο, αφού το 80% επιλέγει τον προορισμό του μέσα από το διαδίκτυο”, δήλωσε χαρακτηριστικά και επεσήμανε ότι το 2020 τα έσοδα από τις online ταξιδιωτικές πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 800 δισ. δολ. Ο κ. Κόνσολας αναφέρθηκε σε ένα συνολικό επανασχεδιασμό με γνώμονα σύγχρονα κριτήρια και εφαρμογή εναρμονισμένων υπηρεσιών ψηφιακού τουρισμού, από την παροχή πληροφορίας έως την εμπορική και επιχειρηματική συναλλαγή, και ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην προσαρμογή και συμμόρφωση της ελληνικής νομοθεσίας με τα πρότυπα και τους νόμους, σε κοινοτικό και διεθνές επίπεδο, αρχής γενομένης από την Οδηγία 680/2016 για την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τόνισε, επίσης, ότι οι ανάγκες της ψηφιακής οικονομίας επιβάλλουν ριζικές αλλαγές και στο μοντέλο της τουριστικής εκπαίδευσης, από το οποίο αντλούν στελέχη οι επιχειρήσεις, αφού η τουριστική εκπαίδευση δεν μπορεί να περιορίζεται σε χαμηλής ειδίκευσης αντικείμενα, τη στιγμή που η 4η βιομηχανική επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει, με αιχμή του δόρατος τις νέες τεχνολογίες και την ψηφιακή οικονομία.
Ο πρώην γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Γιώργος Τζιάλλας.
Μονόδρομος η ψηφιακή ανάπτυξη στον τουρισμό, υποστήριξε ο κ. Τζιάλλας. ”Στην τουριστική βιομηχανία η τεχνολογία έχει την ικανότητα να αυξήσει την αποδοτικότητα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών-τουριστών, εφόσον οι τουριστικές επιχειρήσεις υιοθετήσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις όπως διαμορφώνονται στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, η αξιοποίηση της καινοτομίας και της ψηφιακής εξέλιξης παρέχει στον τουρισμό ευκαιρίες για βελτίωση της χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης και της αποτελεσματικής διαχείρισης των πόρων, στο πλαίσιο της ευρύτερης ατζέντας για τη βιώσιμη ανάπτυξη”, είπε ο κ. Τζιάλλας.
Ο κ. Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής Τουριστικού Μάρκετινγκ και Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας.
Όλοι οι ομιλητές υποστήριξαν ότι η εμπειρία του πελάτη είναι το πιο σημαντικό και οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι το κλειδί για να γίνει καλύτερη η εμπειρία του πελάτη. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η ομιλία του κ. Ευάγγελου Χρήστου, καθηγητή Τουριστικού Μάρκετινγκ και Κοσμήτορα της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας με θέμα “Βιωματικό e-marketing στον τουρισμό: Η επόμενη μέρα!”, στην ενότητα “Ξενοδοχεία και social media”.
Πως οι τουριστικές επιχειρήσεις υποπίπτουν στα 7 θανάσιμα αμαρτήματα με τα Social Media και τι πρέπει να κάνουν για να πάρουν “άφεση αμαρτιών”, το θέμα που ανέλυσε ο κ. Αρσένης Πασχόπουλος, Managing Partner του digital agency Just Online.
Ακολούθησε ο λέκτορας του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου και υπεύθυνος Μεταπτυχιακού Προγράμματος MBA in Tourism δρ. Σωτήρης Βαρελάς, που αναφέρθηκε στην Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα ως μέσα προσαύξησης της αξίας στους τουριστικούς οργανισμούς και προορισμούς, ενώ ο κ. Δημήτρης Αργυράκης, γενικός διευθυντής του Airport Hotel Basel AG και πρόεδρος του Worldhotels Switzerland Association μίλησε για την ψηφιακή τεχνολογία ως μέσο βελτιστοποίησης της τουριστικής βιομηχανίας.
Οι τρεις νικητές του νεοσύστατου επιταχυντή CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator του ΞΕΕ, κ.κ. Στράτος Μπότης (συνιδρυτής και CEO GuestFlip), Γιάννης Χαραλαμπάκης (co-founder Noveltech του Επιστημονικού & Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης και co-founder & CEO HotelToolbox) και Βαγγέλης Καλαϊτζόγλου (Business Development Lead, HotelStand), με τη διευθύντρια του νεοσύστατου επιταχυντή CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, κας Κατερίνα Σαριδάκη.
Ο ρόλος της τεχνολογίας στο μέλλον του τουρισμού αναλύθηκε σε συζήτηση με τους τρεις νικητές του νεοσύστατου επιταχυντή CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator του ΞΕΕ, κ.κ. Στράτου Μπότη (συνιδρυτή και CEO GuestFlip), Γιάννη Χαραλαμπάκη (co-founder Noveltech του Επιστημονικού & Τεχνολογικού Πάρκου Κρήτης και co-founder & CEO HotelToolbox) και Βαγγέλη Καλαϊτζόγλου (Business Development Lead, HotelStand), παρουσία της διευθύντριας του νεοσύστατου επιταχυντή CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator, κας Κατερίνας Σαριδάκη.
Από αριστερά οι κ.κ. Κωνσταντίνος Χανδρινός, Programme Manager for Digital Marketing Academy for Hospitality & Smart Hospitality Center | StudySmart - DMI - AHLEI, Ευάγγελος Χρήστου, καθηγητής Τουριστικού Μάρκετινγκ και Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομίας & Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας Ανδρέας Παπαθεοδώρου, καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ευάγγελος Χρήστου, Πάρις Τσάρτας, καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και δρ. Σωτήρης Βαρελάς, λέκτορας του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου και υπεύθυνος Μεταπτυχιακού Προγράμματος MBA in Tourism.
Και η τουριστική εκπαίδευση ήταν από τα βασικά σημεία στα οποία εστίασε το 7ο Digi.travel EMEA Conference & Expo, με πάνελ στο οποίο συμμετείχαν οι κ.κ. Πάρις Τσάρτας, καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Ανδρέας Παπαθεοδώρου, καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου με γνωστικό αντικείμενο “Βιομηχανική και Χωρική Οικονομική με Έμφαση στον Τουρισμό”, Ευάγγελος Χρήστου, δρ. Σωτήρης Βαρελάς και Κωνσταντίνος Χανδρινός, Programme Manager for Digital Marketing Academy for Hospitality & Smart Hospitality Center | StudySmart - DMI - AHLEI.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, με τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Μαλλά.
Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών είναι μονόδρομος και, μάλιστα, για όσες ελληνικές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να ακολουθήσουν αυτήν την πορεία, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος ανακοίνωσε στο συνέδριο, διά του προέδρου του κ. Αλέξανδρου Βασιλικού ότι σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί με κινήσεις και δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. ”Ο κλάδος του τουρισμού πρέπει να περάσει στην επίθεση, όσον αφορά στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και να τις εκμεταλλευθεί”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλικός.
Τη δική του ενότητα είχε και ο χώρος των bloggers με τίτλο “Blog o’clock: Blogging και τουρισμός” σε συνεργασία με το Travel Vibe και τις συμμετοχές “επί σκηνής” των κ.κ. Παναγιώτη Καρδερίνη, Mαρίας Κόφου, Greek Nomads (Μαριάννα και Χρήστος) και Ειρήνης Φεγγουδάκη, οι οποίοι απάντησαν και σε ερωτήσεις του κοινού.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, με τον δημοσιογράφο κ. Δημήτρη Μαλλά.
Η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών είναι μονόδρομος και, μάλιστα, για όσες ελληνικές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να ακολουθήσουν αυτήν την πορεία, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος ανακοίνωσε στο συνέδριο, διά του προέδρου του κ. Αλέξανδρου Βασιλικού ότι σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί με κινήσεις και δράσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. ”Ο κλάδος του τουρισμού πρέπει να περάσει στην επίθεση, όσον αφορά στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και να τις εκμεταλλευθεί”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλικός.
Τη δική του ενότητα είχε και ο χώρος των bloggers με τίτλο “Blog o’clock: Blogging και τουρισμός” σε συνεργασία με το Travel Vibe και τις συμμετοχές “επί σκηνής” των κ.κ. Παναγιώτη Καρδερίνη, Mαρίας Κόφου, Greek Nomads (Μαριάννα και Χρήστος) και Ειρήνης Φεγγουδάκη, οι οποίοι απάντησαν και σε ερωτήσεις του κοινού.
Πηγή:https://traveldailynews.gr/news/