Προβληματισμό έχει προκαλέσει στα στελέχη της TripAdvisor και της Expedia η αυξανόμενη τάση της Google να διοχετεύει τις αναζητήσεις στις δικές της ταξιδιωτικές επιχειρήσεις, επηρεάζοντας αρνητικά τις δύο πλατφόρμες στα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, όπως γράφει το skift.com.
Η Expedia Group προτίθεται να δώσει έμφαση στις απευθείας κρατήσεις, με καμπάνιες στο Instagram και το Facebook, και να ενισχύσει τα προγράμματα πιστότητας. Η TripAdvisor από την πλευρά της θα συγκρατήσει τα κόστη προκειμένου να δημιουργήσει προϊόντα ξενοδοχείων και μέσων που δεν βασίζονται σε έσοδα μέσω κλικ, καθώς και να προσωποποιήσει τις προσπάθειές της.
Η TripAdvisor εκτιμά ότι τα έσοδα στο μεγαλύτερο κομμάτι της δραστηριότητάς της, δηλαδή τα Ξενοδοχεία, Μέσα και Πλατφόρμες, μειώθηκαν 12% σε ετήσια βάση κατά το τρίτο τρίμηνο, στα 238 εκατ. δολάρια.
Η πλατφόρμα αναγνωρίζει ως σημαντικότερη πρόκληση του τριμήνου την Google η οποία προωθεί τα δικά της ξενοδοχειακά προϊόντα στις αναζητήσεις και κερδίζει μερίδιο ποιοτικού κοινού που διαφορετικά θα έβρισκε την TripAdvisor μέσω δωρεάν λινκ δημιουργώντας μεγάλα περιθώρια κέρδους στα έσοδα για αυτήν.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TripAdvisor, Steve Kaufer, δήλωσε πρόσφατα ότι η Google έχει γίνει πιο επιθετική με τις τακτικές SEO, και ότι δεν αναμένει αναστροφή της κατάστασης.
Η TripAdvisor, παρά τη νέα της κοινοπραξία με την κινεζική πλατφόρμα Trip.com, εμφανίστηκε απογοητευμένη από τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου, καθώς το 2019 ξεκίνησε με μεγάλη αύξηση κερδών.
Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 7%, στα 428 εκατ. δολάρια, και τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 28% στα 50 εκατ. δολάρια.Από την πλευρά της η Expedia, εκτιμά ότι η Google κερδίζει περισσότερα έσοδα ανά επισκέπτη κεφαλαιοποιώντας την πρωταγωνιστική της θέση στο διαδίκτυο.
Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Expedia, Mark Okerstrom, όσο και ο κ. Kaufer της TripAdvisor υπογράμμισαν ότι τα οργανικά, δωρεάν λινκ τους καταλήγουν πολύ χαμηλά στις αναζητήσεις της Google, καθώς δίνει προτεραιότητα στις δικές τις δραστηριότητες.
Τον τελευταίο χρόνο, η Google έχει εισάγει περισσότερες ταξιδιωτικές επιχειρήσεις της στις αναζητήσεις, κατευθύνει περισσότερους χρήστες του διαδικτύου στις ταξιδιωτικές της σελίδες και έχει ενσωματώσει περισσότερα ταξιδιωτικά προϊόντα της στους Google Maps.
Μάλιστα ο κ. Okerstrom δήλωσε ότι η Google εγκαθιστά νέες δομές στα αποτελέσματα αναζήτησης, κατευθύνοντας περισσότερους καταναλωτές από ποτέ στις υπηρεσίες Google Hotel Ads ή Google Flights. Οι κινήσεις αυτές οδήγησαν σε αλλαγές της επισκεψιμότητας στην Expedia.
Ως αποτέλεσμα, η Expedia επενδύει μεγαλύτερα ποσά στα κανάλια υψηλότερου κόστους, όπως η Google. Δηλαδή η Expedia χρειάζεται να δαπανήσει περισσότερα στη Google και τα δωρεάν λινκ στις αναζητήσεις δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικά με το παρελθόν.
Η TripAdvisor, για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, ανακοίνωσε ολοκληρωμένη αξιολόγηση της διάρθρωσης του κόστους, ένα πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων και ένα μέρισμα μετρητών ύψους 3,50 δολ. ανά μετοχή.Σκοπεύει δε να δώσει έμφαση στις υπηρεσίες ξενοδοχείων και περισσότερα προϊόντα μέσω που δεν περιστρέφονται γύρω από το κλικ.