Με παρέμβασή της σε ένα ζήτημα που απασχολεί τους ξενοδόχους παγκοσμίως, η Ομοσπονδιακή Αντιμονοπωλιακή Αρχή της Ρωσίας, FAS Russia, προειδοποιεί την ταξιδιωτική πλατφόρμα Booking.com ότι δεν θα είναι πλέον σε θέση να απαιτεί από τα ξενοδοχεία τη χαμηλότερη τιμή σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κανάλια.
Η προειδοποίηση εστάλη στην Booking.com στις 12 Νοεμβρίου, και το αίτημα της Αντιμονοπωλιακής Αρχής θα πρέπει να εφαρμοσθεί μέσα σε ένα μήνα.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα της FAS, μέσα σε ένα μήνα θα πρέπει να βγουν από τα συμβόλαια της Booking.com με τους ξενοδόχους της Ρωσίας οι απαιτήσεις για χαμηλότερη τιμή σε σύγκριση με τρίτα κανάλια.
Η FAS Russia πιστεύει ότι η εφαρμογή όρων χαμηλότερης τιμής, σύμφωνα με τους οποίους η τιμή του καταλύματος σε οποιαδήποτε πηγή, online και εκτός διαδικτύου, συμπεριλαμβανομένων των τουρ οπερέιτορ και των τουριστικών γραφείων, δε μπορεί να είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις τιμές που παρουσιάζονται στη Booking.com, οδηγεί σε περιορισμό του ανταγωνισμού στην αγορά.Η απόφαση είναι σε αντιστοιχία με την παγκόσμια πρακτική στην αντιμετώπιση των μονοπωλίων στην αγορά.
Στην Τουρκία, οι υπηρεσίες της Booking.com υπολειτουργούν και στο Ην. Βασίλειο η ένωση ανταγωνισμού και προστασίας καταναλωτών έχει αποδεχθεί ως παραπλανητικές τις ενδείξεις όπως «μόνο δύο δωμάτια διαθέσιμα στο συγκεκριμένο κατάλυμα». Η ένωση απέδειξε ότι μόνο 5 στα 10 τέτοια μηνύματα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και τα υπόλοιπα αποτελούν εργαλείο μάρκετινγκ το οποίο ωθεί τους καταναλωτές σε άμεση κράτηση.
Η Booking.com έχει προμήθεια 15-22% στις υπηρεσίες καταλύματος. Εάν οι ξενοδόχοι προσφέρουν χαμηλότερη τιμή στους τουρίστες κατά την υποδοχή, αποσυνδέονται από την υπηρεσία.
Στη Ρωσία η Booking.com έχει μερίδιο κρατήσεων καταλύματος 70% και βάσει αριθμού κρατήσεων αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της πλατφόρμας με μερίδιο 6,9% έναντι 6,8% στις ΗΠΑ, 6,2% στο Ην. Βασίλειο και 5,8% στην Ιταλία.
Επιπλέον η Ρωσία είναι η μοναδική μεγάλη χώρα στον κόσμο όπου κυριαρχούν οι υπηρεσίες της Booking.com.
Ο γενικός διευθυντής του ρωσικού τουρ οπερέιτορ, Russian Express, Taras Kobishchanov, δήλωσε: «Οι υπηρεσίες της Booking.com φαίνεται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στα μικρά καταλύματα και τα καταλύματα που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επενδύσουν στη διαφήμιση.
Την ίδια ώρα, η Booking.com, δαπανά το 85% των προμηθειών της στη δική της προώθηση και όχι υπέρ των τουριστών. Επομένως η απόφαση της Αντιμονοπωλιακής Αρχής της Ρωσίας μπορεί να έχει θετική επίδραση στη λειτουργία των ξενοδοχείων, τα οποία καταφεύγουν σε ποικίλα τρικ ώστε να ισοσταθμίζουν τους σκληρούς όρους που θέτει η πλατφόρμα.
Για τις επιχειρήσεις στη Ρωσία, η απόφαση είναι θετική, επειδή στοχεύει στη δημιουργία όρων ανταγωνισμού στην αγορά».Επιπλέον, οι διαφημίσεις της Booking.com στοχεύουν συχνά στην επιστροφή των πελατών στη σελίδα της παρά στα ξενοδοχεία.