Αύξηση 358% παρουσιάζουν οι διεθνείς δαπάνες σε προϊόντα και υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού την περίοδο 2000-2017, φτάνοντας το 2017 τα 11 δισ. δολάρια έναντι 2,4 δισ. δολαρίων το 2000.
Η ανάπτυξη αυτή οδήγησε σε μερίδιο 1,2% των δαπανών ιατρικού τουρισμού επί του συνόλου δαπανών των διεθνών ταξιδιωτών το 2017 έναντι μόλις 0,6% το 2000.Αυτό αποκαλύπτεται σε έρευνα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού, WTTC, στην οποία παρουσιάζονται οι αγορές με το μεγαλύτερο όγκο δαπανών (εισερχόμενος και εξερχόμενος ιατρικός τουρισμός).
Πρώτη αγορά εξερχόμενου ιατρικού τουρισμού είναι οι ΗΠΑ, αντιπροσωπεύοντας το 20% της αγοράς, και με δαπάνες 2,3 δισ. δολαρίων στο εξωτερικό το 2017.
Ακολουθεί το Κουβέιτ με δαπάνες 1,5 δισ. δολαρίων το 2015, εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής που προσφέρει στήριξη και χρηματοδότηση στις επεμβάσεις στο εξωτερικό και η Νιγηρία με δαπάνες 783 εκατ. δολαρίων με μερίδιο 13,5% στο σύνολο των δαπανών στο εξωτερικό.
Από τις 10 μεγαλύτερες αγορές εξερχόμενων δαπανών, οι 5 είναι ευρωπαϊκές, με τις δαπάνες στην Ολλανδία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Αυστρία και τη Γερμανία να κυμαίνονται από 300 έως 678 εκατ. δολάρια.
Οι ΗΠΑ είναι επίσης η κορυφαία αγορά εισερχόμενου ιατρικού τουρισμού στον κόσμο, με τις δαπάνες τους να αγγίζουν τα 4 δις. δολάρια το 2017 αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 36% των παγκόσμιων δαπανών ιατρικού τουρισμού.Ακολουθεί η Γαλλία (800 εκατ. δολάρια) και η Τουρκία (763 εκατ. δολάρια).
Οι ανερχόμενες οικονομίες εισερχόμενου ιατρικού τουρισμού είναι η Ταϊλάνδη (589 εκατ. δολάρια), η Κόστα Ρίκα (451 εκατ. δολάρια) και το Μεξικό (315 εκατ. δολάρια).Στο top 10 οι 5 είναι ευρωπαϊκές χώρες (Βέλγιο, Ην. Βασίλειο, Ουγγαρία, Γαλλία και Τουρκία) με δαπάνες από 417 έως 636 εκατ. δολάρια.
Το WTTC εκτιμά ότι για τους προορισμούς που επιδιώκουν να αναπτύξουν τον ιατρικό τουρισμό, τα ακόλουθα στοιχεία πρέπει να ληφθούν υπόψη από τις κυβερνήσεις που αναπτύσσουν τις στρατηγικές και τις πολιτικές τους:
-Καθιέρωση έξυπνης ρύθμισης και αναγνώρισης διαπίστευσης / πιστοποίησης ιατρών και εγκαταστάσεων
-Ανάπτυξη δυνατοτήτων διευκόλυνσης των θεωρήσεων που στηρίζουν την ανάπτυξη αυτού του υποτομέα
-Καθορισμός του κενού δεξιοτήτων και ανάπτυξη κατάρτισης για την ενίσχυση των ταλέντων
-Σχεδιασμός και εφαρμογή στοχευμένων στρατηγικών μάρκετινγκ
-Δημιουργία οικονομικών κινήτρων για την προσέλκυση επενδύσεων στον υποτομέα