ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

Εν Συντομία



 Οι επιπτώσεις από το Μaster Plan του ΟΛΠ
Ο «Πειραιάς για Όλους» και ο Νίκος Μπελαβίλας  παραχώρησαν  την Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2019 και ώρα 12.00 στο ΕΒΕΠ (Πλατεία Λουδοβίκου 1, Πειραιάς) σε συνέντευξη τύπου με θέμα
 Οι επιπτώσεις από το Μaster Plan του ΟΛΠ

Συμμετείχαν οι:
-               Θοδωρής Δρίτσας, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ά Πειραιά, πρώην υπουργός
-               Γιώργος Γαβρίλης, πρώην αντιπεριφερειάρχης Πειραιά

Παρενέβησαν οι:
-               Χρήστος Βρεττάκος, Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας
-               Γιάννης Λαγουδάκης, Δήμαρχος Περάματος
 

Εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ το επενδυτικό πλάνο της ΟΛΠ Α.Ε. ύψους 611,8 εκατ. Ευρώ

Κατά την διάρκεια της σημερινής(9 Οκτ 2019),  συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επιβεβαιώθηκε η έγκριση του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. που εξετάσθηκε από την επιτροπή κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της 25ης Σεπτεμβρίου.

Μια μεγάλη επένδυση, εξαιρετικά σημαντική για τη χώρα, ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη, μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Σημαντικά εμπόδια ξεπεράστηκαν.

Σε ότι αφορά τα δύο νέα έργα που προτάθηκαν από την ΟΛΠ Α.Ε. στα τέλη Αυγούστου:

1. Η ΟΛΠ Α.Ε. - σε συνέχεια των διαβουλεύσεων που προηγήθηκαν της σημερινής συνεδρίασης - απέσυρε την πρόταση για την επέκταση του Car Terminal στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας, ο οποίος και παραμένει ως έχει.

2. Για την επέκταση του Container Terminal, η ΕΣΑΛ αποφάσισε ότι οι συνθήκες στην παρούσα φάση, δεν είναι ώριμες για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.

Με την σημερινή απόφαση της ΕΣΑΛ ολοκληρώνεται η διαδικασία έγκρισης του master plan της ΟΛΠ Α.Ε. και ανοίγει ο δρόμος για την πραγματοποίηση μιας εμβληματικής επένδυσης.

Αναφορικά με την  προγραμματισμένη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ


το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ απέστειλε στον Πρόεδρο της ΕΣΑΛ την ακόλουθη επιστολή


Αξιότιμε κύριε πρόεδρε

Με αφορμή την προγραμματισμένη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ που θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τετάρτη  9.10 επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

·         Δεν έχουν δημοσιοποιηθεί ακόμη τα πρακτικά της προηγούμενης συνεδρίασης με αποτέλεσμα να υπάρχει ουσιαστικό έλλειμμα ενημέρωσης και αδυναμία των φορέων  να γνωρίζουν τι τελικά έχει εγκριθεί και τι όχι. 

·         Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης ν. 4404/2016, ο ΟΛΠ έχει υποχρέωση για διαβούλευση.  Με αφορμή το νέο master plan που υποβλήθηκε διαπιστώνουμε ότι αυτή η υποχρέωση δεν έχει τηρηθεί.  Ως εκ τούτου, δεν πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις για την έγκριση του.

·         Ο περιορισμός των θέσεων ναυπηγοεπισκευής αντίκεινται στις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης, θα προκαλέσει μείωση των θέσεων επισκευής και ως εκ τούτου πρόβλημα επιβίωσης ενός κρίσιμου κλάδου για την ελληνική οικονομία με δυνητική απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

·         Ο νέος προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων έρχεται να προστεθεί σε μία ήδη επιβαρυμένη περιοχή δημιουργώντας επιπλέον περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και την απομείωση της αξίας της ακίνητης περιουσίας των κατοίκων της περιοχής.

Σημειώνουμε τέλος ότι το σχέδιο Master Plan που είχε ζητηθεί μέσω της διαδικασίας Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων (ΑΚΕ) από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ από τις 11 Σεπτεμβρίου, το λάβαμε τελικά στις 8 Οκτωβρίου μετά την πρώτη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ, την αναβολή της δεύτερης και παραμονή της επανάληψης της.  Ευελπιστούμε ότι αυτή είναι η τελική του εκδοχή του.


Εκ μέρους της Γραμματείας του Τμήματος


                                                              Σταμάτης Κυλάκος