Η Κωνσταντινούπολη θα είναι το επίκεντρο του τουρισμού στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2019 από την 1η Ιουλίου ως τις 30 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την μελέτη της ForwardKeys που εξέτασε την αύξηση της χωρητικότητας των θέσεων των αεροπορικών εταιρειών και την αύξηση του αριθμού των πτήσεων για μακρινές πτήσεις σε 30 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις που συμπεριλήφθηκαν στους ECM-ForwardKeys Air Travelers / Barometer Traffic.
Ο Olivier Ponti, στέλεχος της ForwardKeys, δήλωσε: “Η δυναμικότητα των αεροπορικών θέσεων είναι ένας πολύ ισχυρός δείκτης πρόβλεψης για την άφιξη επισκεπτών, διότι αφού οι αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να αυξήσουν τις πτήσεις τους, άρχισαν να γεμίζουν τα αεροσκάφη τους ακόμα και αν ως μέρος της προωθητικής τους προσπάθειας είναι και η μείωση των τιμών. Οι κρατήσεις από μακρινούς προορισμούς είναι ένας άλλος χρήσιμος δείκτης, διότι οι ταξιδιώτες από μακρινές αποστάσεις τείνουν να κάνουν κράτηση νωρίτερα, να παραμένουν περισσότερο στον προορισμό και να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Όταν εξετάσαμε και τους δύο αυτούς παράγοντες, η Κωνσταντινούπολη ξεχώρισε και στους δύο”.
Ο συνολικός αριθμός των θέσεων που πωλούνται στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του έτους υπερβαίνει τα 262 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση 3,8% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2018. Η Κωνσταντινούπολη, με μερίδιο αγοράς 5,5%, παρουσιάζει αύξηση της πληρότητας κατά 10,0% και από τις 2 Ιουνίου φαίνεται ότι οι μελλοντικές κρατήσεις θα αυξηθούν κατά 11,2% χάρη στο νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Επίσης, οι ανησυχίες για την ασφάλεια έχουν μειωθεί πολύ. Άλλοι προορισμοί που να κάνουν εντύπωση είναι η Βουδαπέστη, η οποία δείχνει επίσης αύξηση της πληρότητας κατά 10,0% και μελλοντικές κρατήσεις 5,9%, η Βαλένθια, με 8,5% αύξηση της πληρότητας και μελλοντικές κρατήσεις 15,6% και το Ντουμπρόβνικ, με αύξηση στις μελλοντικές κρατήσεις 16,2%.
Εάν κάποιος επικεντρωθεί αποκλειστικά στην αύξηση της πληρότητας, η Σεβίλλη και η Βιέννη, οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση κατά 16,7% και 12,6% αντίστοιχα, υπερβαίνουν την Κωνσταντινούπολη στην ποσοστιαία αύξηση, αλλά δεν χειρίζονται τόσο μεγάλο όγκο τουριστών - η Σεβίλλη κατέχει το 0,4% ενώ η Βιέννη έχει 3,9%. Άλλα σημαντικά αεροδρόμια που παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση της δυναμικότητας είναι το Μόναχο, με μερίδιο 4,3% των θέσεων, το οποίο σημειώνει αύξηση 6,0% στη δυναμικότητα και η Λισαβόνα, με μερίδιο 2,7%, με αύξηση της δυναμικότητας κατά 7,8%.
Όσον αφορά μόνο στις μακροχρόνιες κρατήσεις, το Ντουμπρόβνικ και η Βαλένθια βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, μπροστά κατά 16,2% και 15,6% αντίστοιχα. Ωστόσο, η Βαρκελώνη, με μερίδιο αγοράς 8,1%, φαίνεται πιθανότατα να είναι η κορυφαία πόλη, καθώς οι κρατήσεις της για το τρίτο τρίμηνο είναι προς το παρόν 13,8% μπροστά. Η πρωτεύουσα της Ισπανίας, η Μαδρίτη, φαίνεται επίσης ότι τα πηγαίνει πολύ καλά έχοντας μερίδιο 7,4% της πληρότητας και οι κρατήσεις είναι 7,0% μπροστά.
Ο Olivier Ponti κατέληξε στο συμπέρασμα: “Πριν προχωρήσουμε σε αυτή τη μελέτη, αναμενόταν ότι μεγάλο μέρος της ανάπτυξης θα οδηγήσει σε αύξηση των ικανοτήτων των νέων αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους - και αυτό το έχουμε δει στη Βιέννη και τη Βουδαπέστη. Ωστόσο, το αντίθετο ισχύει και για άλλους προορισμούς, όπως η Λισαβόνα, το Μόναχο και η Πράγα, όπου η αύξηση της δυναμικότητας τροφοδοτήθηκε κυρίως από παραδοσιακούς μεταφορείς”.