ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 8 Ιουνίου 2019

Γιάννης Ρέτσος: Οι δυο απειλές για τον ελληνικό τουρισμό





Αποτέλεσμα εικόνας για Γιάννης Ρέτσος: Οι δυο απειλές για τον ελληνικό τουρισμό


Εθνικό συμβόλαιο ανάπτυξης για τη δεκαετία του 2020 για τον ελληνικό τουρισμό ζήτησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Γιάννης Ρέτσος, μιλώντας το βράδυ στην ανοικτή συνεδρίαση της τακτικής γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου, ενώπιον του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.

Ο κ. Ρέτσος κατέθεσε την ανησυχία του για δυο σοβαρούς κινδύνους, που απειλούν τον ελληνικό τουρισμό και είναι:Ο πρώτος είναι οι πιθανές μεταβολές του τουριστικού ρεύματος και των εισπράξεων από τις παραδοσιακές, καθιερωμένες αγορές μας,Και ο δεύτερος ,το υπερφορολογημένο και άρα ανελαστικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσονται οι τουριστικές επιχειρήσεις.Αναλύοντας αυτούς τους δυο κινδύνους, είπε:

Η διεθνής οικονομία εισέρχεται σε φάση αβεβαιότητας και επιβράδυνσης. Αυτή η επιβράδυνση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις προηγμένες οικονομίες και στους μειωμένους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27, στη Ζώνη του Ευρώ, καθώς και στο Ηνωμένο Βασίλειο, λόγω BREXIT. 

Μιλάμε δηλαδή ξεκάθαρα, για επιδείνωση στις χώρες από τις οποίες προέρχεται η μεγάλη πλειονότητα των επισκεπτών της χώρας μας. Παράλληλα, η επάνοδος άμεσα ανταγωνιστικών προορισμών, με χαμηλότερη φορολογία από την Ελλάδα, σε υψηλές θέσεις στην παγκόσμια τουριστική κατάταξη, είναι πλέον γεγονός.Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, τα ποσοστά φορολόγησης και η φορολογική νομοθεσία, αποτελούν τον πρώτο και τρίτο πιο προβληματικό παράγοντα για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα.

Αντίστοιχα, άλλα στοιχεία καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα λιγότερο ελκυστικά συστήματα φορολογικών κινήτρων, ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε. Ενδεικτικά, η Ελλάδα κατατάσσεται στην 29η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες του ΟΟΣΑ στον φετινό Δείκτη Φορολογικής Ανταγωνιστικότητας.

Ποια είναι η στρατηγική που θα ακολουθήσουμε, για να μη μας βρουν απροετοίμαστους αυτές οι πιθανές μεταβολές, σε συνδυασμό με τις χρόνιες παθογένειες; αναρωτήθηκε ο κ. Ρέτσος, αναφέροντας:

Σε ένα διεθνές περιβάλλον, που ο ανταγωνισμός θα εντείνεται και λόγω των δυσμενέστερων οικονομικών συνθηκών στις αγορές μας, η διατήρηση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού πρέπει να αποτελεί διαρκή εθνικό στόχο.Για να μπορέσει φυσικά να συνεισφέρει τα μέγιστα στην ελληνική οικονομία και στην ελληνική κοινωνία. Το έχουμε πει πολλές φορές, θα το επαναλάβουμε και σήμερα ...

Είναι αδιανόητο να προχωράμε χωρίς ένα ενιαίο εθνικό σχέδιο για τον Τουρισμό:

Χωρίς ένα εθνικό συμβόλαιο ανάπτυξης για τη δεκαετία του 2020.

Για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος, με ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις και θέσεις.Οι μίνιμουμ προϋποθέσεις για να μπορέσει να σταθεί ένα τέτοιο φιλόδοξο σχέδιο είναι … Πρώτον, φιλικό επενδυτικό περιβάλλον για νέες μεγάλες επενδύσεις, με απλούστευση των διαδικασιών, αλλά και ασφάλεια δικαίου. 

Δεύτερον, φορολογικό πλαίσιο που δεν θα επιβαρύνει την ανταγωνιστικότητα με την υψηλή φορολογία, αφού θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι οι όποιες αποσπασματικές κινήσεις επιμέρους μείωσης φορολογικών συντελεστών δε λύνουν κανένα πρόβλημα ανταγωνιστικότητας.

Δεν μπορούμε να μειώνουμε τον ΦΠΑ στην εστίαση, αλλά όχι στα ποτά για παράδειγμα.Αυτό που χρειάζεται, αυτό που χρόνια ζητάμε, είναι ένας συνολικός σχεδιασμός, μια συγκροτημένη πολιτική γύρω από το ζήτημα της φορολογίας.

Συγκεκριμένη στρατηγική, που θα αντιλαμβάνεται ότι όταν φορολογούμε τον τουρισμό, φορολογούμε τις εξαγωγές τις χώρας.

 Τρίτη προϋπόθεση, είναι η διαχείριση των προορισμών με συνολική βελτίωση των υποδομών, όπως είναι η ορθή διαχείριση απορριμμάτων και υγρών αποβλήτων, η ενεργειακή και υδατική επάρκεια, η διαχείριση του χώρου και του περιβάλλοντος. 

Τέταρτον, υλοποίηση τοπικών χωροταξικών σχεδίων σε όλες τις τουριστικές περιοχές, με ουσιαστική συνεργασία με τους παραγωγικούς φορείς και όχι ερήμην τους.

Πέμπτον, προστασία του περιβάλλοντος ως μείζονα προϋπόθεση τουριστικής ανάπτυξης.Εμείς, από την πλευρά του ΣΕΤΕ, έχουμε καταγεγραμμένες σαφείς θέσεις και είμαστε πάντοτε πρόθυμοι για διαβούλευση πάνω στην προτεραιότητα της κατάρτισης ενός εθνικού συμβολαίου ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό.

Ενός συμβολαίου που θα συγκροτεί πλειοψηφίες, θα προτείνει δρόμους, θα εμπνέει και θα καθοδηγεί.Η στιγμή, η συγκυρία που διαμορφώνεται είναι κατάλληλη.

Ένας μεγάλος κύκλος μακροχρόνιας τουριστικής ανάπτυξης ολοκληρώνεται …Ζητούμενό μας είναι να μπούμε σταδιακά σε έναν νέο κύκλο, με κύριο χαρακτηριστικό του την ωριμότητα.

Να γίνει η Ελλάδα ένας ώριμος τουριστικός προορισμός.