του Χάρη Ντιγριντάκη
Ανεβάζει τον πήχη ανέλιξης των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού η Fraport Greece υποστηρίζοντας ότι στα 14 αεροδρόμια που ελέγχει η κίνηση θα υπερβεί τα 31,5 εκατ. επιβάτες το 2020.
Ταυτόχρονα κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το επίπεδο των υποδομών και ειδικότερα των οδικών στην περιφέρεια που αποτελούν τροχοπέδη για την επαύξηση του στόχου που έχει θέσει.
Όπως επισημαίνει στον ΕΤ της Κυριακής ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Alexander Zinell τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα αποκτήσουν έως το 2021 μια ιδιαίτερα σύγχρονη μορφή όμως αυτή αν δεν συνοδεύεται με ανάπτυξης έργων υποδομής όπως για παράδειγμα νέες οδικές αρτηρίες στην περιφέρεια αλλά και ορθολογική διαχείριση των απορριμμάτων (με σαφείς αιχμές για την εικόνα της Κέρκυρας και όχι μόνο).
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά ουσιαστικά που ο επικεφαλής της Fraport Greece εκφράζει τη δυσαρέσκεια του για τις υποδομές της χώρας αιχμές που ειπώθηκαν και στην παρουσίαση του αρχιτεκτονικού σχεδίου του αεροδρομίου της Μυκόνου.
Μάλιστα κατά την διάρκεια του 3ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, τόσο, ο κ. Zinell όσο και ο πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Δημήτρης Δημητρίου αναφέρθηκαν στις αναπτυξιακές προοπτικές των αερομεταφορών, οι οποίες συνοδεύονται από την υλοποίηση έργων αναβάθμισης και επέκτασης υποδομών.
Συγκεκριμένα, ο κ. Zinell παρουσίασε την πορεία ολοκλήρωσης των έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχει, υπό την διαχείρισή της, η εταιρεία.
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ανέρχεται στα 415 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα το 2021.
Ήδη από το 2018, έχουν παραδοθεί τα αεροδρόμια Χανίων, Καβάλας και Ζακύνθου, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το αεροδρόμιο του Ακτίου.
Η πρόοδος των εργασιών στα υπόλοιπα αεροδρόμια φτάνει: Στο 30% στη Θεσσαλονίκη, το 55% στην Κέρκυρα, το 95% στο Ακτίο, το 60% στην Κεφαλονιά, το 80% στη Σκιάθο, το 60% στη Μυτιλήνη, το 75% στη Σάμο, το 30% στη Σαντορίνη, το 70% στη Ρόδο και το 50% στη Μύκονο.
Το 2019 θα παραδοθούν τα αεροδρόμια του Ακτίου, της Κεφαλονιάς, της Σκιάθου (τέλος Ιουνίου) και της Σάμου, το 2020 της Μυτιλήνης, της Ρόδου και της Κω και το 2021 της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Μυκόνου και της Σαντορίνης.
Σχολιάζοντας την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ο κ. Zinell ανέφερε ότι, πέρσι, διακινήθηκαν κοντά στα 30 εκατ. επιβάτες. Μάλιστα, η πρόβλεψη της Fraport για το 2020 αναφέρεται στα 31,5 εκατ. και το 2030 στα 38,6 εκατ.
Ελευθέριος Βενιζέλος
Ο πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Δημήτρης Δημητρίου πριν λίγες ημέρες παρουσίασε, το αναπτυξιακό πλάνο του αεροδρομίου, όπως η επέκταση της νότιας πτέρυγας του κύριου αεροσταθμού, με δεδομένο ότι, τα τελευταία χρόνια, το «Ελ. Βενιζέλος» σημειώνει αξιοσημείωτη άνοδο στην επιβατική κίνηση.
Συγκεκριμένα, οι διακινούμενοι επιβάτες ξεπέρασαν, πέρυσι, τα 24,14 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 11%, σε σχέση με το 2017, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πρόσθετες απαιτήσεις σε υποδομές, σύμφωνα με τα πρότυπα της ΙΑΤΑ.
«Την περίοδο 2020-2023, οι υποδομές του ΔΑΑ καλούνται να είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν πάνω από 30 εκατ. επιβάτες», επεσήμανε ο κ. Δημητρίου.
Βάσει των προβλέψεων της ΙΑΤΑ, ο αερολιμένας θα υποδέχεται και σε ετήσια βάση περί τους 31 εκατομμύρια επιβάτες την περίοδο 2020-23, 40 εκατομμύρια την περίοδο 2030-33 και 50 εκατομμύρια μετά το 2040.
Ο πρόεδρος του ΔΑΑ υποστήριξε ότι «κλειδί» για τις ευρύτερες αλλαγές στο σχεδιασμό και τις νέες επενδύσεις στο αεροδρόμιο αποτελούν οι νέοι τύποι αεροσκαφών, οι αλλαγές στις εισόδους επιβατών από χώρες εντός και εκτός Σένγκεν, η ανάπτυξη των τοπικών αερομεταφορέων και οι νέες τεχνολογίες.
Ως εκ τούτου, η στόχευση του νέου master plan του αεροδρομίου, το οποίο θα πρέπει να λάβει και την έγκριση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφορά, μεταξύ άλλων, νέους χώρους στάθμευσης αεροσκαφών και ταξί, επέκταση των τερματικών εγκαταστάσεων, επενδύσεις στον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου, αλλά και επενδύσεις στο κομμάτι της ενέργειας.
25 εκατ. ευρώ για τη Μύκονο
Tον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του νέου αεροδρόμιο Μυκόνου που θα ολοκληρωθεί το 2021 παρουσίασε πριν λίγες ημέρες η Fraport Greece.
Τα σχέδια ανέδειξαν τη βασική φιλοσοφία πίσω από την νέα όψη του αεροδρομίου Μυκόνου που θα συνδυάζει τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με τον παραδοσιακό χαρακτήρα των Κυκλάδων.
To έργο ανέλαβαν οι ομάδες εργασίας των αρχιτεκτονικών γραφείων, K-STUDIO και ΒΕΤΑPLAN, που κλήθηκαν να δώσουν μια ενιαία μορφή σε ένα κτίριο που – από το 1971 οπότε και θεμελιώθηκε – αποτέλεσε αντικείμενο συνεχών επεκτάσεων και αναδιαρρυθμίσεων.
Στόχος ήταν να δοθεί ένας ενιαίος χαρακτήρας στις όψεις του κτιρίου, ο οποίος θα έχει αναφορά στις ιδιαίτερες μορφολογικές αρχές της μυκονιάτικης αρχιτεκτονικής αλλά ταυτόχρονα θα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ενός μοντέρνου αεροδρομίου.
Το 2021 -χρονιά ορόσημο για την τελεσφόρηση του δαπάνης 25 εκατ. ευρώ- το νέο αεροδρόμιο θα αποτελεί συνέχεια της αισθητικής και της αρχιτεκτονικής του τοπίου προσκαλώντας τους ταξιδιώτες και χρήστες του να ανακαλύψουν το νησί και μέσα από το αεροδρόμιό του.
Υπενθυμίζεται πως εκτός από την ανακαίνιση του αεροσταθμού, τα σχέδια της Fraport Greece για την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Μυκόνου μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:
Επέκταση στην βόρεια πλευρά του υφιστάμενου κτηρίου συνολικής επιφάνειας 2000m2, η οποία θα στεγάσει το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου.
Επέκταση κατά 500m2 του υφιστάμενου κτηρίου για τη δημιουργία περισσοτέρων πυλών αναχώρησης
Πλήρη αναδιαμόρφωση – ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων
Δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων και εστίασης στον χώρο των αναχωρήσεων.
Πλήρη ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής
Δημιουργία δύο νέων χώρων διακεκριμένων επιβατών.
Τοποθέτηση νέου αυτοματοποιημένου συστήματος διαχείρισης αποσκευών
Επανασχεδιασμό ολόκληρης της περιοχής κυκλοφορίας οχημάτων στην είσοδο του αεροσταθμού.
www.tourismtoday.gr