Συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό ALPHA και το δημοσιογράφο Χάρη Ντιγριντάκη, παραχώρησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης.
Μεταξύ άλλων, ο Φώτης Κουβέλης αναφέρθηκε στην τελευταία παρέμβαση του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Γιάννη Στουρνάρα για τα πρόσφατα μέτρα στήριξης των πολιτών και της οικονομίας από την κυβέρνηση.
Ακολουθούν αποσπάσματα της συνέντευξης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:
Φώτης Κουβέλης: «Δεν συμμερίζομαι την άποψη του κ. Στουρνάρα. Όλα τα μέτρα έχουν σχέση με τον δημοσιονομικό χώρο ο οποίος υπάρχει. Ο Κ. Στουρνάρας καλά θα κάνει να απέχει από τον αντιπολιτευτικό του λόγο επικαλούμενος κάθε φορά στοιχεία, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα .
Ο κ. Στουρνάρας κάθε φορά που προχωράει η κυβέρνηση στη λήψη κάποιων μέτρων, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει ο αναγκαίος δημοσιονομικός χώρος, παρεμβαίνει για να υποστηρίξει άλλοτε άμεσα, άλλοτε έμμεσα, τελείως διαφορετικά και αντικρουόμενα στοιχεία». Για το έτος 2019 τα μέτρα που ανακοινώθηκαν και κατατέθηκαν προς ψήφιση είναι πλήρως συμβατά με το διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο, όπως αυτός αποτυπώθηκε στο Πρόγραμμα Σταθερότητας 2019. Συγκεκριμένα, εκτός από το προκαλούμενο κόστος των εν λόγω μέτρων, προκύπτουν θετικές δημοσιονομικές επιπτώσεις από το σχέδιο ρύθμισης οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τη φορολογική διοίκηση.
---Για το θέμα των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων σε δέκα μεγάλα λιμάνια της χώρας:
Φώτης Κουβέλης: «Βάσει του νέου νόμου για την αξιοποίηση των λιμανιών πρέπει να προκηρυχθούν διεθνείς διαγωνισμοί για τις επενδύσεις που θα γίνουν σε κάθε λιμάνια, γιατί κάθε λιμάνι έχει διαφορετικές δυνατότητες και ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Θα υπάρξει λοιπόν διεθνής διαγωνιστική διαδικασία με βάση το εθνικό δίκαιο, το ενωσιακό δίκαιο και το διεθνές δίκαιο. Η διαδικασία αυτή δε θα αργήσει. Όποιος υπερθεματίσει θα παίρνει την επένδυση. Προηγείται ως ποροτεραιότητα το λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, ενδεχομένως το λιμάνι Φίλιππος 2 στην Καβάλα, και του Βόλου.
Για τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια λοιπόν και ενδέκατο το λιμάνι της Χαλκίδας, έχει προκριθεί και ισχύει πια το μοντέλο που ακολουθείται σε όλη την Ευρώπη, σε ποσοστό 87%. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει απόλυτα την κυριότητα και προχωρεί σε επιμέρους υποπαραχωρήσεις.
Βεβαίως με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια η οποία θα δικαιολογείται με βάση τα χαρακτηριστικά και το είδος της επένδυσης