Μια νέα ειδική τουριστική αγορά ανατέλλει στην Κίνα καθώς το 2016 η κινεζική κυβέρνηση τερμάτισε την πολιτική της για ένα παιδί, η οποία εφαρμόστηκε πριν από τριάντα χρόνια, σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η κρίση υπερπληθυσμού.
Πρόκειται για τον τουρισμό γονιμότητας που εμφανίζεται έντονα στη χώρα της Ασίας και κατακτά τις τουριστικές αγορές.
Οι γυναίκες στην Κίνα θέλουν να έχουν παιδιά και πολλές από αυτές απευθύνονται σε εξειδικευμένες εταιρείες για να υποβληθούν σε θεραπείες γονιμότητας.
Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Υγείας και Οικογενειακού Προγραμματισμού, το 2016, η Κίνα είχε πάνω από 40 εκατομμύρια ασθενείς με προβλήματα γονιμότητας. Αυτό αντιπροσωπεύει περισσότερα από 40 εκατομμύρια δυνητικούς πελάτες για μια αγορά που αναμένει να αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.
Πριν από δύο χρόνια, η κινεζική εγχώρια αγορά υπηρεσιών γονιμότητας έφθανε τα 670 εκατ. δολάρια, ενώ μέχρι το 2022, ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια, περισσότερο δηλαδή από διπλάσιο.
Αυτή τη στιγμή, δεν ωφελείται μόνο η εγχώρια αγορά της Κίνας από αυτή την κατάσταση. Εταιρείες που εδρεύουν στο εξωτερικό επωφελούνται σε μεγάλο βαθμό. Το 2016, οι Κινέζοι ασθενείς δαπάνησαν 7,4 δισεκατομμύρια κινεζικά γιουάν (περίπου 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια) στις θεραπείες τουρισμού γονιμότητας εκτός της χώρας. Ένα ποσοστό σχετικά κοντά με τις οικονομικές προβλέψεις για την κινεζική εγχώρια αγορά το 2022.
Αφενός, επειδή η πιο πολυπληθής χώρα του κόσμου εξακολουθεί να πάσχει από έλλειψη κέντρων γονιμότητας και εμβρυολόγων. Από την άλλη, λόγω των περιορισμών, μόνο τα παντρεμένα ετεροφυλόφιλα ζευγάρια ή οι γυναίκες με καρκίνο των ωοθηκών είναι επιλέξιμες για αυτές τις υπηρεσίες.
Οι μόνες γυναίκες, τα άγαμα ζευγάρια και τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια αναγκάζονται να αναζητήσουν μια εναλλακτική λύση εκτός της χώρας.