ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 2 Μαρτίου 2019

1,4 δισ. ευρώ για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ





Αποτέλεσμα εικόνας για 1,4 δισ. ευρώ για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ



Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου η διαδικασία της χρονικής επέκτασης κατά 20 χρόνια της Σύμβασης Παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”, με την καταβολή συνολικού τιμήματος 1,403 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) από την εταιρεία “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ” (ΔΑΑ).

Το καθαρό έσοδο για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,132 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από το συμφωνηθέν τίμημα των 1,115 δισ. ευρώ, πλέον ποσού 16,676 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία προσαρμογή 10,30% ετησίως, υπολογισμένη αναλογικά σε ημερήσια βάση, από την 1η Ιανουαρίου 2019, όπως ορίζεται στη Σύμβαση Παράτασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ και του ΔΑΑ.

Το όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 είναι πολλαπλάσιο του ανωτέρω τιμήματος και εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει συνολικά τα 6 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, πέρα από το καταβληθέν τίμημα προβλέπεται: ετήσια αμοιβή παραχώρησης δικαιώματος ίση με το 15% επί των προ φόρων κερδών του ΔΑΑ, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει συνολικά σε 1,1 δισ. ευρώ, προσδοκώμενα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος για την ίδια περίοδο ύψους 1,7 δισ. ευρώ και μερίσματα που δύνανται να διαμορφωθούν κατ’εκτίμηση στα 2,2 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, λόγω της εκτιμώμενης ανοδικής πορείας της επιβατικής κίνησης και της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού, προβλέπεται ότι ο ΔΑΑ θα κληθεί να πραγματοποιήσει συνολικές πρόσθετες επενδύσεις περίπου 2,9 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν κυρίως σε έργα επέκτασης της χωρητικότητας του αεροδρομίου, οι οποίες σταδιακά, με βάση τις σημερινές προβλέψεις, θα ανεβάσουν τη σημερινή δυνατότητα εξυπηρέτησης από 26 σε 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το τέλος της παραχώρησης και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων επεκτάσεις αεροσταθμού, νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, επέκταση οδικού δικτύου κ.λπ. Η περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου και των δραστηριοτήτων του σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού εκτιμάται ότι μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία περίπου 180.000 άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας σε όλη τη χώρα.