Καθώς ο χειμώνας στην Ευρώπη συνεχίζει με θερμοκρασίες υπό το μηδέν, πολλοί Ευρωπαίοι προσβλέπουν σε μια καλοκαιρινή, ηλιόλουστη και παραθαλάσσια απόδραση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις ημέρες εκείνες που ονομάζονται “Sunshine Saturdays”. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη κατά τα πρώτα Σαββατοκύριακα του έτους για αρκετά χρόνια: Σε πολλές χώρες, τα Σάββατα του Ιανουαρίου είναι εκείνες οι μέρες του έτους με τις περισσότερες κρατήσεις για διακοπές. Η πιο “δημοφιλής” ημέρα κράτησης όλου του χρόνου σε Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία φέτος ήταν η 12η Ιανουαρίου. Δέκα χιλιάδες κρατήσεις πραγματοποιήθηκαν στη Γερμανία, με περισσότερους από ένα εκατομμύριο Γερμανούς να αναζητούν διακοπές σε ένα από τα καταστήματα λιανικής πώλησης της TUI στην ιστοσελίδα της.
Σε γενικές γραμμές, πολλοί παραθεριστές αποφασίζουν να κάνουν κράτηση νωρίς, για να αποφύγουν να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις σχετικά με τον αγαπημένο τους προορισμό ή την περίοδο διακοπών τους. Το 2018, περίπου το 50% των Γερμανών πελατών της TUI έκλεισε το ταξίδι του τουλάχιστον πέντε μήνες νωρίτερα. Σύμφωνα με μια ανάλυση των πρόσφατων κρατήσεων που πραγματοποιήθηκαν με την TUI, ο Ιανουάριος είναι ο μέγιστος μήνας κράτησης σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές.
Σε αντίθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, η Σκανδιναβία και η Γαλλία εμφανίζουν άνοδο στις κρατήσεις τις Κυριακές και όχι τα Σάββατα. Στις Κάτω Χώρες, το Βέλγιο και την Αυστρία, οι περισσότεροι τουρίστες λαμβάνουν την απόφασή τους κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους τη Δευτέρα.
Αύξηση του ποσοστού των online κρατήσεων
Η ανάλυση των κρατήσεων δείχνει επίσης ότι το smartphone και το tablet παίζουν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στα ταξιδιωτικά σχέδια και τις κρατήσεις των παραθεριστών. Στη Σκανδιναβία, αυτό έχει ήδη γίνει η νέα πραγματικότητα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο πάνω από το 80% όλων των κρατήσεων γίνονται online. Στη Γερμανία και την Αυστρία, αντίθετα, το κατάστημα λιανικής πώλησης που προσφέρει συμβουλές και υπηρεσίες παραμένει το προτιμώμενο κανάλι κράτησης από τους πελάτες. Ωστόσο, το ποσοστό των online κρατήσεων αυξάνεται σταθερά και στις γερμανόφωνες χώρες. Περίπου οι μισοί Ευρωπαίοι παραθεριστές του ομίλου της TUI αγοράζουν τις εκδρομές τους online. Το ποσοστό των online κρατήσεων αυξήθηκε κατά 26% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι απευθείας κρατήσεις μέσω των εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας της TUI έχουν επίσης αυξηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι κρατήσεις μέσω κινητών συσκευών θα γίνουν όλο και πιο σημαντικές στο μέλλον, ενώ οι εφαρμογές της TUI για κινητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη από περίπου 5,5 εκατ. παραθεριστές.
Σημαντική επιστροφή της Τουρκίας, αύξηση της δημοτικότητας των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων
Οι τάσεις όσον αφορά στις χώρες που αποδεικνύονται δημοφιλείς το 2019 είναι ήδη εμφανείς. Οι κορυφαίοι προορισμοί είναι η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία. Ειδικότερα, η Τουρκία σημειώνει σημαντική αύξηση του αριθμού κρατήσεων σε όλες τις αγορές και η ίδια τάση παρατηρείται για την Αίγυπτο.
Συνολικά, η Ισπανία και η Ελλάδα συνεχίζουν να είναι μεταξύ των αγαπημένων προορισμών των παραθεριστών της TUI σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Η Ισπανία παραμένει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς διακοπών. Όπως αναμενόταν, η ζήτηση για την Ισπανία έχει εξομαλυνθεί. Η Ελλάδα καταγράφει αύξηση των κρατήσεων από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου φέτος.
Επιπλέον, τα ταξίδια σε μεγάλες αποστάσεις καθίστανται ολοένα και πιο δημοφιλή σε ολόκληρη την Ευρώπη, ιδίως στις σκανδιναβικές αγορά, αλλά και τη γαλλική και τη γερμανική αγορά. Παράλληλα με τις ΗΠΑ, ισχυρή ζήτηση καταγράφηκε κυρίως για το Μεξικό και την Καραϊβική με την Τζαμάικα και την Κούβα, καθώς και για προορισμούς στον Ινδικό Ωκεανό. Νέες χώρες διακοπών έχουν συμπεριληφθεί στα φυλλάδια της TUI για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, έτσι οι παραθεριστές της εταιρείας στις Σκανδιναβικές χώρες και την Αυστρία έχουν τώρα τη δυνατότητα να ταξιδέψουν στο Μαυροβούνιο ή την Αλβανία. Οι Γερμανοί πελάτες μπορούν επίσης να κάνουν κράτηση στην Αλβανία, ως νέο ταξιδιωτικό προορισμό. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η TUI προσφέρει τώρα εκδρομές στην Καλαβρία στην Ιταλία.
Ένας άλλος “νεοφερμένος” μεταξύ των πιο αγαπημένων προορισμών της TUI για τους Γερμανούς πελάτες της είναι η Κύπρος. Το νησί της Μεσογείου κερδίζει δημοτικότητα στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά, με την TUI fly να διευρύνει το δίκτυο δρομολογίων της για το καλοκαίρι του 2019 και να συμπεριλαμβάνει τη Λάρνακα στο πρόγραμμα πτήσεών της, με χωρητικότητα 20.000 θέσεων.