ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

Τρόποι για να προσελκύσετε τη νέα αγορά βιωματικού τουρισμού




Αποτέλεσμα εικόνας για η νέα αγορά βιωματικού τουρισμού


Βιωματικοί ταξιδιώτες, η νέα φυλή των ταξιδιωτών που κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς, αφού το μέλλον δεν είναι το “καθιστικό ταξίδι”, αλλά το ταξίδι της δράσης, της εξερεύνησης και των εμπειριών στον προορισμό, με όλες τις αισθήσεις.
“Οι τάσεις των ταξιδιωτών αλλάζουν. Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδεύουν σε πιο “προσωπικό επίπεδο”, να είναι δραστήριοι και να γίνονται ένα με τους ντόπιους και τον πολιτισμό τους”, λένε οι ειδικοί.
Το βιωματικό ταξίδι είναι μια νέα μορφή τουρισμού στην οποία οι ταξιδιώτες επικεντρώνονται στην εμπειρία μιας χώρας, μιας πόλης συνδέοντας την ιστορία, τους ανθρώπους και τον πολιτισμό της.
Και είναι μία τάση που αναπτύσσεται με ιδιαίτερη δυναμική.
Τα τουριστικά πρακτορεία πρέπει να κατανοήσουν πώς μια ταξιδιωτική εμπειρία μπορεί πραγματικά να μας αλλάξει και να προσφέρουν στους πελάτες τους έναν νέο, μοναδικό και αυθεντικό τρόπο κατανόησης του κόσμου μας.
Ας δούμε λοιπόν πως αναλύουν την τάση οι ειδικοί και μπορεί να ανταποκριθεί η εταιρεία σας.

Μαζικός τουρισμός: Κορεσμένο μοντέλο

“Καθώς η αυθεντικότητα ανεβαίνει ως το ταξιδιωτικό buzzword, ο μαζικός τουρισμός ξεθωριάζει, τονίζει ο Jamie Wong, Διευθύνων Σύμβουλος της Vayable -online εταιρεία για ξεναγήσεις .
Αποτέλεσμα εικόνας για η νέα αγορά βιωματικού τουρισμού
Οι ταξιδιώτες θέλουν να ξαναγυρίσουν στο αυθεντικό και αναζητούν περιπετειώδη και βιωματικά ταξίδια”.
Οι ταξιδιώτες βλέπουν κατά μέσο όρο 27 διαφορετικές τοποθεσίες πριν από την κράτηση στον προορισμό, αναζητώντας σε αυτές περιεχόμενο για αυθεντικό ταξίδι.
“Οι τουριστικοί πράκτορες έχουν πια προσαρμοστεί στην νέα τάση για τους βιωματικούς ταξιδιώτες φτιάχνοντας προγράμματα με διαδρομές με αυθορμητισμό, τονίζει η Tour Operators Association των ΗΠΑ.
Έχουμε πρόσβαση στους ανθρώπους στις τοπικές κοινωνίες -γιατί ένα τέτοιο πακέτο δεν μπορείς να το προσφέρεις μόνος σου- που μπορούν να μας “κατευθύνουν” στις περιοχές τους.”

Τι ζητάνε οι λάτρεις των βιωματικών ταξιδιών

  • Αυθεντικότητα
  • Συναναστροφή με τους ντόπιους
  • Πρόσβαση στα social media, για να μοιραστούν με φίλους- followers τις στιγμές τους με τους πιγκουίνους στην Ανταρκτική ή με τις καμήλες στην Αφρική.
Τα κοινωνικά μέσα, η ψηφιακή καινοτομία και η επιθυμία για μεγαλύτερες και καλύτερες εμπειρίες βοήθησαν στην άνοδο των βιωματικών ταξιδιών.
Αυτοί οι χρήστες των κοινωνικών μέσων είναι οι ίδιοι  που αναζητούν -σε μεγαλύτερο ποσοστό- τις αυθεντικές εμπειρίες.

Ο πρώτος κανόνας αυθεντικότητας

“Εάν υπήρχε ένας πρώτος κανόνας αυθεντικότητας, θα ήταν: Δεν μπορείτε να δημιουργήσετε αυθεντικότητα. Εάν υπήρχε δεύτερος κανόνας: Δεν μιλάτε για αυθεντικότητα, αν προσφέρετε το πραγματικό.
Η αυθεντικότητα δείχνει την πραγματικότητα ενός τόπου – καλή και κακή, επισημαίνει ο Daniel Noll, στέλεχος της Uncornered Market.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, θα πρέπει να επικεντρώσουν στην πραγματική “αίσθηση” του προορισμού. Κι αυτό είναι το κίνητρο για τον βιωματικό ταξιδιώτη στον προορισμό. Να δει και να ζήσει.”

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες

  • Δείχνουν πώς μια εμπειρία είναι αυθεντική.
  • Παρέχουν εμπνευσμένες εμπειρίες που διδάσκουν στους ταξιδιώτες κάτι για τον εαυτό τους.
  • Εστιάζουν στην αυθεντικότητα και την έμπνευση στο μάρκετινγκ τους -ειδικά με τη χρήση οπτικού περιεχομένου.
  • Συνεργάζονται με ένα δίκτυο μικρών και μεμονωμένων φορέων στον προορισμό.
  • Εξατομικεύουν τις εμπειρίες που προσφέρουν και αφήνουν στον ταξιδιώτη χώρο για αυθορμητισμό.
  • Προσφέρουν κοινωνικές εμπειρίες ταξιδιού και συνδέουν τους τουρίστες με την τοπική κοινότητα.

Οι αναδυόμενες αγορές πρωταγωνιστούν στα βιωματικά ταξίδια

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών προβλέπει ότι ο τουρισμός στις αναδυόμενες οικονομίες θα αυξηθεί στο 57% στην διεθνή αγορά μέχρι το 2030, από το 47% το 2010.
Οι κορυφαίοι αναδυόμενοι προορισμοί περιλαμβάνουν το Ιράν, τη Βιρμανία και διάφορες χώρες της Νότιας Αμερικής.
Ενώ η βία στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική έχουν επηρεάσει τα ταξίδια στις περιοχές, η ζήτηση για τα βιωματικά ταξίδια μετατοπίστηκε σε άλλους προορισμούς στην Ασία και τη Νότια Αμερική.
Αποτέλεσμα εικόνας για η νέα αγορά βιωματικού τουρισμού

Ο περιηγητικός τουρισμός προσεγγίζει τις μάζες με ήπιες περιπέτειες

“Στον τουρισμό περιπέτειας, είναι επιτακτική ανάγκη να συνεχίσουμε να παρέχουμε στους ταξιδιώτες και μεταμορφωτικές εμπειρίες, επισημαίνει η Ένωση Ταξιδιών Περιπέτειας. Οι ηλικιωμένοι ταξιδιώτες είναι πιο δραστήριοι από παλιά. Αναζητούν περισσότερες εμπειρίες, σε περιηγητικό επίπεδο και πιο ήπιες δραστηριότητες”.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν με την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών τους και να προσφέρουν προϊόντα με ταξιδιωτική αξία, συμπεραίνουν οι ειδικοί.
Σύμμαχος τους σε αυτή την προσπάθεια είναι η παρακολούθηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η ανάλυση των στοιχείων του ιστοτόπου, των δεδομένων θέσης, των σχολίων του ιστολογίου, των μετρήσεων αναζήτησης και των ταξιδιωτικών αναθεωρήσεων.