O Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κατά την ομιλία του στη συζήτηση του σχεδίου νόμου για την «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2019» στη Βουλή, σημείωσε ότι «το 2019 θα είναι χρόνος θετικών τομών για τη νησιωτική Ελλάδα. Μετά την επιτυχημένη εφαρμογή του θεσμού του μεταφορικού ισοδυνάμου σε 49 νησιά, από την 1η Ιανουαρίου η νησιωτική χώρα στο σύνολό της θα απολαμβάνει τις ευεργετικές διατάξεις αυτής της ουσιαστικής και μόνιμης νησιωτικής πολιτικής»
«Ο πρώτος μεταμνημονιακός προϋπολογισμός είναι η απόδειξη ότι η αναστήλωση της οικονομίας και η προστασία αυτών που οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές γονάτισαν, έγινε με επιτυχία. Δείξαμε μηδενική ανοχή σε όσους διασπάθισαν δημόσιο χρήμα και διέφθειραν την πολιτική ζωή».
«Η φετινή χρονιά αποτέλεσε ορόσημο για την μεταπολιτευτική ιστορία της χώρας. Ένας φαύλος κύκλος φτωχοποίησης και εξαθλίωσης συγκεκριμένων στρωμάτων της κοινωνίας, πολιτικών λιτότητας που υποβάθμισαν το βιοτικό επίπεδο της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού και συρρίκνωσης του Κράτους Πρόνοιας και του Κράτους Δικαίου, τελείωσαν ανεπιστρεπτί. Η χώρα έχει βγει από τα Μνημόνια και οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους: 2,2% ανάπτυξη, 18,6% ανεργία, αύξηση κατά 7,6% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2017 στις εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, Η δική μας προσπάθεια για αναστήλωση της Οικονομίας και για την προστασία όλων αυτών που οι σκληρές νέο- φιλελεύθερες πολιτικές γονάτισαν αλλά και η έμπρακτη μηδενική ανοχή που δείξαμε σε όσους διασπάθισαν δημόσιο χρήμα και διέφθειραν την πολιτική ζωή της χώρας, έγινε συστηματικά και με επιτυχία».
Οι νησιωτικές πολιτικές απέκτησαν νόημα και περιεχόμενο.
«Απαντήσαμε στις ανάγκες των νησιωτών με συγκεκριμένα έργα και με θεσμοθέτηση μόνιμων πολιτικών που στοχεύουν στην ανάπτυξη και την ευημερία των νησιών μας. Γιατί τα μικρά και τα απλά είναι αυτά που αλλάζουν την ζωή των νησιωτών. Οι νησιώτες δεν έχουν ανάγκη από μεγάλες εξαγγελίες ή από πομφώδη λόγια- τα χόρτασαν για πολλά χρόνια αυτά-, έχουν ανάγκη τη στήριξη, την καθημερινή φροντίδα και το όραμα».
Αφαλατώσεις
«Πόσες φορές τα τελευταία χρόνια δεν είδαμε πυγαίους τίτλους ότι το Καστελόριζο έχει πέντε μέρες χωρίς νερό; Πόσες φορές οι νησιώτες βουλευτές δεν έγιναν αποδέκτες ενός εναγώνιου τηλεφωνήματος Δημάρχου από ένα μικρό νησί ότι το νερό τελειώνει; Όλα αυτά τελειώνουν φέτος. Το στοίχημα που βάλαμε για την υδατική αυτονομία των νησιών, κερδήθηκε οριστικά. Στην Πάτμο, το Καστελόριζο, τη Λέρο, τη Θηρασιά, το Κουφονήσι, τη Δονούσα και την Ηρακλειά, λύσαμε οριστικά το πρόβλημα της ανυδρίας. Ενώ, στην Αμοργό, τους Λειψούς, το Αγαθονήσι και τη Νίσυρο ολοκληρώνονται τα έργα των αφαλατώσεων μέσα στους πρώτους μήνες του 2019. Το 2016 κουβαλήσαμε 330.000 κ.μ. νερού που μας κόστισαν 4,2 εκ ευρώ. Το 2018, 220.000 κ.μ. νερού, με κόστος 2,9 εκ €. Το 2019 προβλέπεται ότι, κατά το μέγιστο, θα χρειαστεί να μεταφερθούν 25.000 κ.μ. με κόστος 250.000 € και σε συνεργασία μόνο με το Πολεμικό Ναυτικό. Παρέχοντας επαρκές και ποιοτικό νερό στους νησιώτες, εξοικονομούμε 4 εκ το χρόνο, εκ των οποίων 400.000 θα διοχετευτούν για την αποπληρωμή των συμβάσεων για τις εγκατεστημένες μονάδες αφαλάτωσης και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για να γίνουν αφαλατώσεις στη Σίκινο, στην Αστυπαλιά, στην Κάρπαθο, στην Ιθάκη και στο Μαθράκι- γιατί το 2019 οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής επεκτείνονται σε όλη τη νησιωτική επικράτεια. Εξοικονομούμε για το ελληνικό δημόσιο 84% των ετήσιων δαπανών από το πήγαινε- έλα της υδροφόρας και αυτά επαν-επενδύονται για να γίνουν έργα αναβάθμισης των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης των νησιών μας».
Όταν μιλάμε για καθημερινότητα στο νησί μιλάμε και για το λιμάνι.
«Το λιμάνι φέρνει την ζωή στα νησιά μας. Ο προϋπολογισμός για έργα μικρής κλίμακας, αλλά μεγάλης σημασίας για τη συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στα νησιά μας, έχει ανέλθει στο ύψος των 7,1 εκ στα λιμάνια μας. Έργα όπως η επισκευή και συντήρηση του κεντρικού προβλήτα του λιμανιού της Ίου, τοποθέτηση προσκρουστήρων στο λιμάνι Παλιόχωρας στα Σφακιά,επισκευή κρηπιδωμάτων στη Μύρινα της Λήμνου και εγκατάσταση νέων pilar ή η επισκευή ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο κεντρικό λιμάνι της Σαμοθράκης, αναμένεται να δώσουν νέα ώθηση στην ανάπτυξη των νησιών μας».
Άγονες Γραμμές
«Η χώρα μας είναι η πλέον πολυνησιακή χώρα της Ευρώπης, με μεγάλες ανάγκες ακτοπλοϊκής σύνδεσης, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν στο σύνολό τους από τις ελεύθερες δρομολογήσεις πλοίων. Οι άγονες γραμμές είναι μια αυτονόητη υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ελάχιστη συγκοινωνιακή κάλυψη, ιδιαίτερα των μικρών νησιών. Με συνέπεια αυξάνουμε σταθερά τον προϋπολογισμό και την επιδότηση των άγονων γραμμών, αποσκοπώντας στην όλο και μεγαλύτερη κάλυψη των συγκοινωνιακών γραμμών των νησιών και άρα στην κάλυψη των αναγκών τόσο των τουριστών αλλά κυρίως των μόνιμων κατοίκων τους. Το 2018 ο προϋπολογισμός ανήλθε στα 86 εκ, ενώ για το 2019 έχουμε προβλέπεται να διαμορφωθεί τελικά στα 90,8 εκ. Νέες γραμμές προστέθηκαν στο ακτοπλοϊκό μας δίκτυο όπως η αύξηση συχνότητας εξυπηρέτησης της Μεγίστης, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η γραμμή Σαμοθράκη- Λήμνος- Καβάλα και η επιδότηση της γραμμής Πάτρα- Σάμη- Ιθάκη. Κανείς πλέον δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό. Οι αλλαγές του θεσμικού πλαισίου που προγραμματίζουμε για το 2019 και η επιδότηση πολυετών συμβάσεων για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, θα δώσουν ώθηση στην κατασκευή νέων τεχνολογικά εξελιγμένων πλοίων, ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η διασύνδεση των νησιών».
Μεταφορικό Ισοδύναμο
«Το 2019 θα είναι χρόνος θετικών τομών για την νησιωτική Ελλάδα. Μετά από μια επιτυχημένη εφαρμογή του θεσμού του Μεταφορικού Ισοδυνάμου σε 49 νησιά, από 1/1/2019 η νησιωτική χώρα στο σύνολό της θα απολαμβάνει τις ευεργετικές διατάξεις αυτής της ουσιαστικής και μόνιμης νησιωτικής πολιτικής. Περισσότεροι από 700.000 κάτοικοι, πάνω από 100 νησιά και περίπου 30.000 νησιωτικές επιχειρήσεις, θα δουν το μεταφορικό κόστος των μετακινήσεων τους αλλά και το κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων,να γίνεται ισότιμο με αυτό των κατοίκων και των επιχειρήσεων της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
Με αυτό τον τρόπο δίνονται νέες αναπτυξιακές δυνατότητες στις επιχειρήσεις των νησιών και δίνονται κίνητρα για την παραμονή των κατοίκων σε αυτά. Γιατί οι νησιώτες, δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Γιατί τα νησιά μας συνεισφέρουν τα μέγιστα στην παραγωγή νέου πλούτου και στην αύξηση του ΑΕΠ. Το 2019 λοιπόν, 156 εκ, θα επιδοτήσουν το μέτρο αυτό. Από το Γενάρη του 2019 ξεκινά και η πιλοτική εφαρμογή της επιδότησης των καυσίμων, στο πλαίσιο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, με στόχο, την επόμενη χρονιά, να περάσουμε στην καθολική εφαρμογή και αυτού του σκέλους του μέτρου.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας η τιμή των καυσίμων στην αντλία, δεν θα υπερβαίνει τα 15 λεπτά, σε σχέση με την μέση τιμή στην Αττική. Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα μέτρο για τους νησιώτες, που διαμορφώθηκε μαζί με αυτούς. Καθημερινά συζητάμε με τους θεσμούς και τις τοπικές κοινωνίες των νησιών, προσπαθώντας να βελτιώσουμε την εφαρμογή του μέτρου, ώστε να γίνει ακόμη πιο αποδοτικό».
«Αυτός ο προϋπολογισμός είναι η απόδειξη ότι με μια άλλη αντίληψη για τη διαχείριση των οικονομικών, με πολιτικές που έχουν κοινωνικό πρόσημο και με δικαιοσύνη και διαφάνεια, η χώρα μας μπορεί να προχωρήσει σαν μια κανονική, προοδευτική και ευρωπαϊκή χώρα, όπου οι πολίτες θα μπορούν να εμπιστευτούν το Κράτος και θα μπορούν να απολαμβάνουν παροχές και δικαιώματα».
Η Ελλάδα προχωράει μπροστά στον δρόμο της Δημοκρατίας, της Δικαιοσύνης και της Ισονομίας. Η Ελλάδα που μας παραδώσατε ανήκει στο παρελθόν.